“Με άφησε πάλι. Δεν μου δίνει σημασία. Δεν το πιστεύω, με απέρριψε έτσι στεγνά μπροστά στα μούτρα μου. Μου είπε όχι. Πως είναι δυνατόν να με απορρίπτει έτσι αυτός/αυτή η άσχημη; Αντί να κάνει το σταυρό του/της που του/της είπα να βγούμε, μου κάνει και τον/την δύσκολη.
Η απόρριψη πονάει.
Όλοι θέλουμε να μας αγαπάνε. Η ανάγκη μας να είμαστε αγαπητοί, είναι γενετήσια ανάγκη και υπάρχει εκεί, από την στιγμή που γεννιόμαστε μέχρι να φύγουμε από τη ζωή αυτή. Είναι ανάγκη επιβίωσης. Να μας αγαπάνε και να αγαπάμε πίσω. Έχουμε επίσης ανάγκη να μας επιβεβαιώνουν συνεχώς. Κυρίως με τους πολύ κοντινούς μας ανθρώπους έχουμε ανάγκη από μια ασφαλή σύνδεση με τους σημαντικούς άλλους στη ζωή μας.
Αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα. Όταν αυτό συμβεί έστω μία φορά, ο εγκέφαλος μας, κάνει αυτό που λέμε “Γενίκευση”. Αν δηλαδή ζητήσουμε από μια κοπέλα να βγούμε έξω και μας πει όχι δεν μπορώ, αμέσως συμπεραίνουμε ότι δεν μας θέλει.
Δεν με θέλει – Δεν με θέλει ή δεν αγαπάει αρκετά – Δεν είμαι αρκετά καλός – Δεν αξίζω – Δεν αξίζω να αγαπηθώ – Είμαι ένα τίποτα.
Αν αυτό το συμπέρασμα τώρα, που οφείλεται στη “Γενίκευση” ακουμπάει σε κάποιες παλιότερες εμπειρίες μας, που έχουν επίσης “απόρριψη” μέσα, ή αν στο παρελθόν έχουμε ξανακούσει τις φράσεις “Είσαι ένα τίποτα”, “Δεν αξίζεις”, ειδικότερα αν το έχουμε ακούσει από χείλη αγαπημένα μας, π.χ μητέρα, πατέρας, αδερφός/η, πονάει. Πονάει πολύ και δημιουργεί μία ακόμη εμπειρία που έρχεται να επιβεβαιώσει τα αρνητικά “πιστεύω” για τον εαυτό μας, όπως τα έχουμε ερμηνεύσει στο κεφάλι μας.
Άρα αυτό που πονάει δεν είναι το όχι της Μαρίας ή του Στέφανου, αλλά το αίσθημα “Δεν αξίζεις” του σημαντικού άλλου προσώπου στη ζωή μας. Είναι σαν αυτό το όχι να κλείνει μέσα του πολλαπλές φωνές, με αρνήσεις και επικρίσεις όλων των σημαντικών προσώπων της ζωής σου! Γι αυτό πονάει τόσο!
Πως μπορούμε να φύγουμε από αυτή την σκέψη;
Ας πούμε όταν χρειάζεσαι ένα προϊόν, για να ικανοποιήσεις μία ανάγκη σου π.χ σαμπουάν κι ας πούμε ότι σου αρέσει ένα συγκεκριμένο είδος σαμπουάν π.χ για σκληρά μαλλιά. Πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ που σε βολεύει και ζητάς το προϊόν αυτό. Αν δεν υπάρχει εκεί, πας κάπου αλλού να το ζητήσεις, δεν κάθεσαι έξω από το σούπερ μάρκετ να κλαις, γιατί δεν έχει το σαμπουάν που ζητάς, σωστά; Εάν είναι για παράδειγμα βιολογικό, πας σε ένα κατάστημα bio shop για να βρεις αυτό που θέλεις.
Μερικές φορές κάνουμε το λάθος, να επιμένουμε να ζητάμε κάτι που εκ των προτέρων γνωρίζουμε ότι κάποιος δεν μπορεί να μας δώσει και μετά καθόμαστε εκεί να κλαίμε και να του ζητάμε ξανά και ξανά κάτι που δεν θέλει ή δεν έχει να μας δώσει. Θα επιμένατε στον ιδιοκτήτη του σούπερ μάρκετ να σας φέρει το αγαπημένο σας προϊόν ή θα ψάχνατε αλλού να το βρείτε; Ο ιδιοκτήτης τώρα, δεν είναι πιθανόν να ακούσει την επιθυμία σας, εκτός και εάν:
Πολλοί πελάτες του έχουν παραπονεθεί γι’ αυτή την έλλειψη.
Ο ίδιος θέλει ή έχει αποφασίσει ότι τον συμφέρει να “πουλάει” τέτοια προϊόντα. Ότι το κέρδος του θα είναι μεγαλύτερο ή το ίδιο εάν φέρει αυτό το προϊόν.
Είστε τόσο σημαντικός πελάτης γι αυτόν που δεν θέλει να σας χάσει με τίποτα.
Με άλλα λόγια, στη σχέση, αυτό που ζητάς από έναν άλλο άνθρωπο, δεν θα σου το δώσει παρά μόνο εάν:
Έχει δει ότι δεν του δουλεύει αυτή η στρατηγική (π.χ έτσι μένει μόνος/μόνη κι αυτό τον ενοχλεί) και δεν βρίσκει σύντροφο πια έτσι.
Έχει να κερδίσει κάτι σημαντικό από αυτή την αλλαγή.
Συνειδητοποιώντας ότι, εάν δεν αλλάξει, θα σας χάσει από τη ζωή του.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή είναι μια δική του προσωπική απόφαση και δεν έχει να κάνει με την Αξία σας. Η προσωπική σου Αξία, δεν εξαρτάται από το πως ερμηνεύεις πως σε βλέπει ο άλλος, αλλά από το τι λες εσύ στον εαυτό σου για εσένα. “Τα μαλλιά μου αξίζουν το καλύτερο σαμπουάν της αγοράς” και θα ψάξεις αλλού, σε άλλο σούπερ μάρκετ να βρεις το καλύτερο για εσένα.
Εσύ τώρα έχεις πολλές επιλογές. Ή να αλλάξεις την ανάγκη σου να πλένεσαι, λίγο δύσκολο βέβαια γιατί είναι βασική ανάγκη ή να βρεις άλλον τρόπο να ικανοποιήσεις αυτή την ανάγκη σου (π.χ με σαπούνι αντί για σαμπουάν) ή να είσαι διατεθειμένος να συνεχίσεις να αναζητάς το σωστό μέρος για το προϊόν που θέλεις. Ίσως χρειαστεί να ελέγξεις λίγο τα κριτήρια αναζήτησης που έχεις βάλει, ίσως να χρειαστεί να αλλάξεις περιοχή αναζήτησης, ίσως το προϊόν αυτό να μην είναι πια το κατάλληλο για εσένα και τη φάση που είναι τώρα τα μαλλιά σου (ακόμη και να αναθεωρήσεις το προϊόν που χρησιμοποιείς).
Ή θα αλλάξεις τη λίστα σου ή θα αλλάξεις κατάστημα που ψωνίζεις.
Διάλεξε εάν θέλεις κάτι βολικό ή κάτι πιο καλό για εσένα. Σε κάθε περίπτωση να θυμάσαι ότι “Τα μαλλιά σου αξίζουν το καλύτερο σαμπουάν κι αυτό υπάρχει!”. Είναι άδικο να είσαι έξω από το ίδιο μαγαζί, να κλαις και να γκρινιάζεις που δεν έχει το προϊόν που θέλεις, ενώ μπορείς να πας παρά κάτω και να βρεις αυτό ακριβώς που θέλεις. Γιατί κάποιος άλλος μπορεί να φροντίσει αυτή σου την ανάγκη και χρειάζεται “πελάτες” σαν κι εσένα για να δώσει τα προϊόντα του.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις, είναι να αποδεχτείς την ανάγκη σου και να συνεχίσεις παρακάτω μέχρις ότου βρεις αυτό που θα την ικανοποιήσει.
Είμαστε τόσο τυχεροί, γιατί στη σημερινή εποχή βάζοντας 1,2,3 λέξεις κλειδιά, μπορούμε να βρούμε αυτό που θέλουμε. Το δύσκολο είναι να γνωρίζουμε τι θέλουμε και τι είναι καλό για εμάς και να ορίσουμε σωστά τα κριτήρια για να το βρούμε.
Μέχρι τότε να θυμάστε…
“Αξίζω το καλύτερο σαμπουάν για τα μαλλιά μου! Υπάρχει το προϊόν που θέλω στο δρόμο μου. Συναντώ εύκολα και γρήγορα το καλύτερο προϊόν για εμένα”.
“Αξίζω το καλύτερο για εμένα. Υπάρχει αυτό που χρειάζομαι και ο δρόμος για να συναντηθούμε να ανοίγει με χάρη, εύκολα και σύντομα”.
Σταματήστε να αγκιστρώνεστε στο “μέσο”, στο συγκεκριμένο προϊόν και επικεντρωθείτε στην ανάγκη σας. Ποια είναι η ανάγκη που θέλετε να καλύψετε; Μόλις την αναγνωρίσετε και εστιάσετε εκεί, θα δείτε ότι υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι να την ικανοποιήσετε. Δοκιμάστε το!
Πηγή: o-klooun.com