Άλλος ένας «κολοσσός», η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, BMW, θα ενσωματώσει την τεχνολογία blockchain στις καθημερινές της λειτουργίες, όπως και σε ένα πρόγραμμα πιστότητας για τους πελάτες της στην Ταϊλάνδη.

Για τον πιο πάνω σκοπό, η BMW έχει συνάψει συνεργασία με την εταιρεία υποδομής blockchain, Coinweb, ως πάροχο αποκεντρωμένης αρχιτεκτονικής και με την BNB Chain για τον διακανονισμό συναλλαγών.

Σε δύο φάσεις η ενσωμάτωση

Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας blockchain στη ροή εργασίας της BMW θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις:

Στην πρώτη φάση, η αποκεντρωμένη τεχνολογία θα ενσωματωθεί στις καθημερινές λειτουργίες της BMW με στόχο την αυτοματοποίηση χρονοβόρων χειροκίνητων διαδικασιών και τον εξορθολογισμό των υπηρεσιών χρηματοδότησης των αυτοκινήτων της εταιρείας.

Στη δεύτερη φάση, η Coinweb θα αναπτύξει μια προσαρμοσμένη εφαρμογή Web3 για το πρόγραμμα πιστότητας πελατών της BMW. Το πρόγραμμα θα χρησιμοποιήσει ένα σύστημα επιβράβευσης βασισμένο σε blockchain, για να δώσει κίνητρα στους πελάτες του BMW Group. Το επίπεδο και η θέση ενός πελάτη στο οικοσύστημα θα καθορίζεται από τις ανταμοιβές αφοσίωσης που θα έχει αποκτήσει μέσω διαφόρων ενεργειών.

Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις ανταμοιβές τους για να αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες από τη BMW, ενώ στο μέλλον θα μπορούν να το πράξουν και από ένα συνδεδεμένο οικοσύστημα.

Η εγγενής αλυσίδα της Binance, η BNB Chain, θα χρησιμοποιηθεί για τον διακανονισμό των συναλλαγών.

Μιλώντας για το πώς θα ανταμείβονται οι πελάτες στο πλαίσιο του επερχόμενου προγράμματος πίστης και αφοσίωσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coinweb, Τόμπι Γκίλμπερτ, είπε στην Cointelegraph ότι οι πελάτες θα ανταμείβονται κάθε φορά που έχουν σημεία επαφής με το οικοσύστημα της BMW, είτε «αγοράζουν νέο αυτοκίνητο, είτε πηγαίνουν για οποιαδήποτε υπηρεσία της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Η BMW παρακολουθεί την αποκεντρωμένη τεχνολογία

Ο επικεφαλής χρηματοδοτικής μίσθωσης της BMW Thailand, Bjorn Antonsson, δήλωσε ότι η εταιρεία παρακολουθεί ενεργά την πρόοδο της αποκεντρωμένης τεχνολογίας και τις διάφορες περιπτώσεις χρήσης της. Όπως σημείωσε, ελπίζει ότι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας blockchain στις καθημερινές λειτουργίες της εταιρίας θα εξαλείψει τη χειρωνακτική γραφειοκρατία και θα συνεισφέρει στην αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια της εταιρείας.

Το ενδιαφέρον των κατασκευαστών αυτοκινήτων για την αποκεντρωμένη τεχνολογία δεν είναι κάτι καινούργιο. Η BMW ασχολείται με την τεχνολογία από το 2018 και την χρησιμοποίησε για πρώτη φορά για να παρακολουθεί την προσφορά κοβαλτίου και να διασφαλίζει ότι τα προϊόντα της προμηθεύονται με ηθικές πρακτικές.

Εκτός από την BMW, μια άλλη δημοφιλής γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η Mercedes, έχει χρησιμοποιήσει μη ανταλλάξιμα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία (NFTs) και κρυπτονομίσματα, ως διαφημιστικά εργαλεία.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, Alfa Romeo, χρησιμοποίησε την τεχνολογία blockchain για την παρακολούθηση των αρχείων των αυτοκινήτων, ενώ η Ferrari άφησε να νοηθεί πως θα ενσωματώσει και αυτή υπηρεσίες NFT.