[ad_1]
Τεχνολογικοί γίγαντες του διαδικτύου, μεταξύ των οποίων η Google και η Amazon, θα μοιράσουν ακούσια φέτος, μέσω των διαφημίσεών τους, περίπου 25 εκατομμύρια δολάρια σε ιστοσελίδες που παραπληροφορούν αναφορικά με την πανδημία, σύμφωνα με το Global Disinformation Index.
Στη σχετική μελέτη αναλύθηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο 480 ιστότοποι στα αγγλικά, το περιεχόμενο των οποίων κυριαρχούνταν από παραπληροφόρηση σχετικά με τον Covid-19 και περιείχε διαφημίσεις . Ορισμένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που προκύπτουν έχουν ως εξής:
Η Google θα διοχετεύσει περίπου 19,2 εκατομμύρια δολάρια σε ιστότοπους με παραπληροφόρηση, ενώ η Amazon 1,7 εκατομμύρια δολάρια στα διαφημιστικά έσοδα των ιστοσελίδων.Η διαφημιστική εταιρεία Open X αποτελεί την πηγή 2,6 εκατ. δολ. διαφημιστικών εσόδων ιστοτόπων που διαδίδουν ψεύδη για τον νέο κορονοϊό.Διαφημίσεις από οργανισμούς όπως οι Merck, Loreal, Canon και British Medical Association, εμφανίστηκαν σε σελίδες με περιεχόμενο θεωριών συνωμοσίας.Διαφημίσεις για μεγάλες μάρκες χρηματοδοτούν θέματα, που πλασάρουν αποτυχημένες ή επικίνδυνες θεραπείες για τον ιό και υποβαθμίζουν τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων, εξισώνοντας εφαρμογές παρακολούθησης με την κρατική εποπτεία και διακινώντας θεωρίες, σύμφωνα με τις οποίες η ευθύνη για την εξάπλωση του ιού πρέπει να επιρρίπτεται στην κινεζική κυβέρνηση και την παγκόσμια ελίτ.Τα ευρήματα αποκλείουν τη διαφήμιση για παραπληροφόρηση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πλατφόρμες βίντεο, πράγμα που σημαίνει ότι οι πραγματικοί αριθμοί θα μπορούσαν να είναι πολύ υψηλότεροι.
Έτσι κι αλλιώς το GDI έκανε συντηρητικές εκτιμήσεις και προειδοποίησε ότι οι παραπάνω αριθμοί είναι πιθανότατα «η κορυφή του παγόβουνου» εκτιμώντας παράλληλα πως τα έσοδα από διαφημίσεις ενδέχεται να έχουν αλλοιωθεί, λόγω αφενός της μείωσης της σχετικής δαπάνης εξαιτίας της πανδημίας και αφετέρου της γενικότερης αύξησης της επισκεψιμότητας στον παγκόσμιο ιστό, επειδή περισσότεροι χρήστες αναζητούν σχετικές ειδήσεις στο διαδίκτυο.
Ακόμη, το GDI επισημαίνει πως την ώρα που κάποιες εταιρίες αποσύρουν διαφημίσεις από το Facebook, «δεν πρέπει να παραβλέπουν τη μεγαλύτερη εικόνα των διαφημίσεων που εμφανίζονται σε αμέτρητους ιστότοπους παραπληροφόρησης», και τονίζει την ανάγκη οι διαφημιστές να μην δώσουν εύκολα το πράσινο φως στην Google, την Amazon και άλλες εταιρίες, «σε μία περίοδο κατά την οποία χρειάζεται αυξημένος έλεγχος σχετικά με το πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις – και ποιοι χρηματοδοτούνται».
Τα παραπάνω στοιχεία έρχονται την ώρα που έχει φουντώσει η συζήτηση για την αδυναμία του Facebooκ, ενός από τους κυρίαρχους παίκτες στην παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία -ο άλλος είναι η Google-, να μπλοκάρει από τους αλγορίθμους του τις διαφημίσεις που προωθούν τη ρητορική μίσους και τον ρατσισμό.
Πηγή: Forbes
[ad_2]
Πηγή : EFSYN