Mε πρωτοβουλία της Αναπληρώτριας Τομεάρχη για θέματα Μεταφορών, Πέτης Πέρκα κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή.«Απευθείας αναθέσεις μελετών των άριστων της ΝΔ», είναι το θέμα της ερώτησης που κατέθεσαν 34 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ σε γνώστη εφημερίδα, μεγάλο μέρος της συγκοινωνιακής μελέτης του έργου του Μεγάλου Περιπάτου έχει ανατεθεί υπεργολαβικά σε μεγάλη ιδιωτική εταιρεία, στην οποία εταίρος είναι το επί χρόνια στέλεχος της Ν.Δ. και διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» Χρόνης Ακριτίδης. Ο Χρ. Ακριτίδης, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, συνδέεται πολιτικά επί χρόνια με την Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ έχει διατελέσει και αντιπρόεδρος του ΤΕΕ.

 

Η ερώτηση και η Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) από τον ΣΥΡΙΖΑ προς Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών (24/7/20) με θέμα «Απευθείας αναθέσεις μελετών των άριστων της ΝΔ»:

Σε άρθρο της Εφημερίδας των Συντακτών της 13ης Ιουλίου 2020 με τίτλο «Οσμή σκανδάλου στη μελέτη του Μεγάλου Περίπατου»  του δημοσιογράφου κ. Κων. Ζαφειρόπουλου, αναφέρεται ότι «…..Σύμφωνα με επεξεργασία στοιχείων που προκύπτουν από τη Διαύγεια, προκύπτει πως στη μεγάλη ιδιωτική εταιρεία ΝΑΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές Α.Ε., στην οποία εταίρος είναι το επί χρόνια στέλεχος της Ν.Δ. και πλέον διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» Χρόνης Ακριτίδης, έχει ανατεθεί υπεργολαβικά από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) σημαντικό μέρος της επίμαχης συγκοινωνιακής μελέτης του Μεγάλου Περιπάτου. Το όνομα της εταιρείας δεν εμφανίζεται ωστόσο στη Διαύγεια, εμφανίζονται όμως πολλοί υπάλληλοι και ανώτερα στελέχη της να έχουν αναλάβει τμήματα του έργου……..»

Στις 09.07.2020 σε σχετική ανάρτηση στη Διαύγεια φαίνεται ότι η εν λόγω εταιρία έχει αναλάβει για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και το έργο «Τεχνικός Σύμβουλος για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στο μηχανισμό παραγωγής σιδηροδρομικών έργων από ΟΣΕ Α.Ε. – ΕΡΓΟΣΕ». Στην ανάρτηση αυτή μάλιστα αναφέρεται και το όνομα της εταιρίας. Εύλογα μας προκαλούνται ερωτηματικά για αυτή την ανάθεση δεδομένου ότι  η ΕΡΓΟΣΕ έχει αποδείξει  ότι  όταν της δίνεται η δυνατότητα, ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στην αποστολή της.

Επειδή ο κ. Χρόνης Ακριτίδης έχει αναλάβει από τον Οκτώβριο 2019 και τα καθήκοντα του Προέδρου του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., δηλαδή της εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου η οποία έχει επιφορτισθεί με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

H κατάληψη των δύο αυτών θέσεων ευθύνης, δηλαδή του Προέδρου του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και του Διευθύνοντος Συμβούλου στην «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» είναι νόμιμη και δεν δημιουργεί νομικά προβλήματα ασυμβίβαστου;

Μήπως η ενασχόλησή του κ. Ακριτίδη με τα καθήκοντα και των δύο θέσεων ευθύνης, δεν του επιτρέπει να είναι αποδοτικός στην ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.; Mήπως έτσι εξηγείται  και το ναυάγιο των σιδηροδρομικών έργων όπως περιγράψαμε στην υπ’ αριθμ. 388/8332/17.07.2020 ερώτηση και ΑΚΕ στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της Κυβέρνησης;

Όσον αφορά στο αντικείμενο  της από 09.07.2020  παροχής υπηρεσιών συμβούλου δηλαδή της «αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης στο μηχανισμό παραγωγής σιδηροδρομικών έργων», η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. δεν είναι η καταλληλότερη για την αποτύπωση αυτή, αφού διαχρονικά αυτό είναι το αντικείμενό της;

Γιατί  ένα έργο που ανήκει στο αντικείμενο της ΕΡΓΟΣΕ  δίνεται με απευθείας ανάθεση και φυσικά με αμοιβή στην ιδιωτική εταιρεία στην οποία για πολλά χρόνια είναι εταίρος ο Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ;

Αληθεύει η πληροφορία ότι η παρουσίαση στην Πάτρα στις 3 Ιουλίου 2020 της υπογειοποιημένης λύσης της διέλευσης  του τρένου στην πόλη της Πάτρας, μελετήθηκε από το γραφείο μελετών  ΝΑΜΑ και ότι πρόκειται να της ανατεθεί  απευθείας  η σχετική μελέτη;

Επίσης για την ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών ζητάμε την κατάθεση πίνακα με όλες τις απευθείας αναθέσεις μελετών ή παροχής υπηρεσιών συμβούλου που έγιναν από κρατικούς φορείς στην εταιρεία ΝΑΜΑ ή σε στελέχη της  από τον Ιούλιο 2019.

 

#επικοινωνούμε_ελεύθερα

#paramenoume_speedy