Την κατάσταση στα… χέρια τους θέλουν να πάρουν ορισμένοι γονείς στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι ζητούν να απομακρυνθούν τα προσφυγόπουλα από το σχολείο.
Αυτά τα απαράδεκτα, ακραία γεγονότα αφορούν μια μικρή ευτυχώς μερίδα γονιών, όμως εάν οι υποκινητές τους δεν απομονωθούν, ενδέχεται να προκύψουν σοβαρότερα ζητήματα.
Όλα φαίνεται να ξεκίνησαν πριν από λίγες ημέρες, όταν μια μαθήτρια Λυκείου κατήγγειλε ότι δέχθηκε παρενόχληση από μικρότερό της σε ηλικία προσφυγόπουλο.
«Το περιστατικό έγινε έξω από το σχολείο και ήδη διενεργείται προανάκριση από την Αστυνομία (;) για να εξακριβωθεί τι ακριβώς συνέβη» μάς λέει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης, ο οποίος τις τελευταίες ημέρες έχει επιδοθεί σε μια εκστρατεία κατευνασμού των μαθητών προκειμένου να τερματίσουν τις καταλήψεις.
Δύο σχεδόν 24ωρα μετά το συγκεκριμένο περιστατικό για το οποίο δεν φαίνεται να υπάρχει σαφή εικόνα, ο πολιτευτής της Ελληνικής Λύσης Χαράλαμπος Παναγιωτίδης, ανέλαβε κι αυτός… δράση έξω από το Διαπολιτισμικό Ευόσμου για να μιλήσει με «τους άμεσα ενδιαφερόμενους, τους μαθητές».
Στο video που ανέβασε στο facebook –και καλεί μάλιστα να το κοινοποιήσουν οι ακόλουθοί του– αναφέρει ότι «πακιστανάκια και αφγανάκια αποπειράθηκαν στις τουαλέτες του σχολείου να βιάσουν μια μαθήτρια».
Την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου κι ενώ όπως είναι αναμενόμενο η αναστάτωση στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα είναι μεγάλη, μερίδα γονιών συζήτησε το όλο θέμα κι αποφάσισε να αναλάβει κι αυτή… δράση με κύριο στόχο να απομακρύνει –σύμφωνα με πληροφορίες– τόσο τα προσφυγόπουλα από το σχολείο, όσο και τον ίδιο τον διευθυντή.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, σύμφωνα με το TyposThes.gr, δέκα μέλη του Ιερού Λόχου έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου, φωνάζοντας συνθήματα ενάντια στους πρόσφυγες.
Μια επώδυνη διαδικασία ένταξης
Στο μεταξύ σε… κατάσταση ετοιμότητας βρίσκονται και οι γονείς μαθητών στο Δήμο Παιονίας αντιδρώντας στην ένταξη προσφυγόπουλων στις τάξεις των σχολείων της περιοχής.
Αρχικά γονείς μαθητών που φοιτούν σε σχολεία της Αξιούπολης αντέδρασαν έντονα στο ενδεχόμενο μεικτών τμημάτων στα οποία θα φοιτούσαν και μαθητές που φιλοξενούνται στο καμπ της Νέας Καβάλας. Έτσι αποφασίστηκε η διασπορά των προσφυγόπουλων σε σχολεία του Ευρωπού και της Γουμένισσας.
Οι σθεναρές αντιρρήσεις των τοπικών κοινωνιών δεν έχουν καμφθεί και ίσως από τις αρχές Οκτώβρη, όταν θα ξεκινήσει η κανονική φοίτηση αυτών των παιδιών –πολλά από τα οποία ήρθαν από τη Μόρια και περνούν την υποχρεωτική διαδικασία της καραντίνας– , να υπάρχουν σοβαρότερες εξελίξεις.
Πίσω όμως και πέρα από αυτά τα ακραία γεγονότα, βρίσκεται ένα σύστημα ένταξης το οποίο είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτο και ουσιαστικά συνθλίβει τις ψυχές των μικρών παιδιών μέσα από μια οδυνηρή και τελικά παράλογη διαδικασία, γεμάτη κενά και ελλείψεις.
«Στην Κεντρική Μακεδονία έχουμε αυτή τη στιγμή 4.000 προσφυγόπουλα , τα οποία πρέπει να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα», λέει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αλέξανδρος Κόπτσης. Μόνο που κανείς δεν ξέρει πώς ή ίσως δεν νοιάζεται να βρει τρόπο για να γίνει αυτό. Με το ενδεχόμενο –που πιθανόν αποτελεί ευσεβή πόθο– να φύγουν αυτά τα παιδιά από τη χώρα μας, η εκμάθηση της ελληνικής, μιας πραγματικά δύσκολης γλώσσας έχει αφεθεί στον αυτόματο πιλότο.
«Στην Κεντρική Μακεδονία λειτουργούν 34 Δομές Υποδοχής και Ένταξης Προσφύγων και κάθε δομή μπορεί να έχει από δύο έως και έξι τμήματα. Ωστόσο φαίνεται ότι κάπου υπάρχει θέμα γιατί τα παιδιά δεν μαθαίνουν ελληνικά», μας λένε εκπαιδευτικοί και συμπληρώνουν ότι «δεν έχουν γίνει προσλήψεις για να οργανωθούν καλά τα τμήματα. Τα δίωρα μαθήματα δεν είναι αρκετά για την εκμάθηση της γλώσσας».
Από την άλλη πλευρά τα διαπολιτισμικά σχολεία έχοντας χάσει ουσιαστικά και τον ρόλο τους και τον προσανατολισμό τους, είναι ελάχιστα σε σύγκριση με τις ανάγκες που δημιουργούνται τα τελευταία χρόνια. Στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν μόνο δύο γυμνάσια, δύο λύκεια και δύο δημοτικά.