Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (4264/Β’/30.09.2020) η υπουργική απόφαση, με βάση την οποία καθίσταται υποχρεωτική η σύγχρονη εξ αποστάσεων εκπαίδευση σε περιπτώσεις έκτακτων ή απρόβλεπτων γεγονότων, συμπεριλαμβανομένων και των καταλήψεων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της αρμόδιας υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη, σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
Οι μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν θα επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και θα λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
Επιπλέον, η απόφαση προβλέπει ότι οι απουσίες από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, θα προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και θα λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
Κεραμέως: Όσοι συμμετέχουν στις καταλήψεις δεν θα εντάσσονται στην τηλεκπαίδευση
«Κατανοώ τους προβληματισμούς αλλά ο διάλογος δεν μπορεί παρά να γίνεται με ανοιχτά σχολεία» είπε μιλώντας στο Mega το πρωί της Πέμπτης η υπουργός Παιδείας.
Αναφερόμενη στις καταλήψεις, η υπουργός τόνισε ότι δε νοείται μια μειοψηφία να κλείνει τα σχολεία και να σταματά την εκπαιδευτική διαδικασία.
«Κανείς, και πόσο μάλλον μια μειοψηφία, δεν μπορεί να παρεμποδίσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση για τους άλλους. Δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία».
Τηλεκπαίδευση με παρουσίες
Από σήμερα Πέμπτη, υποχρεωτική είναι η εξ’ αποστάσεως σύγχρονη τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των οποίων τα σχολεία τελούν υπό κατάληψη. Η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική και οι μαθητές θα παίρνουν απουσίες σε περίπτωση που δεν δίνουν το διαδικτυακό παρών. Ξεκινάει υποχρεωτικά για όλους, με παρουσίες» σημείωσε.
Αναφερόμενη στους μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη, αυτοί «δεν μπορούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση».
Σχετικά με τις χαμένες διδακτικά ώρες, η υπουργός διευκρίνισε πως όλες οι χαμένες ώρες μαθημάτων θα καλυφθούν μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων, σχολικών περιπάτων.
Ο διευθυντής, σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου Παιδείας, καταρτίζει πλήρες ωρολόγιο, εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα, στο οποία γράφει όλους τους μαθητές στις ψηφιακές πλατφόρμες.
«Είμαι ανοιχτή στον διάλογο»
Η κ. Κεραμέως σημείωσε πως υπάρχουν προβλήματα στην εκπαίδευση, ωστόσο η ίδια είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους μαθητές, ενώ δεν αποτελεί λύση το κλείσιμο σχολικών μονάδων.
«Είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε θέλει να συζητήσει. Όπλο στην πανδημία η σωστή πληροφόρηση» δήλωσε και αναφερόμενη στα κρούσματα στα σχολεία τόνισε ότι αυτά κινούνται στο 0,01%.
«Η χρήση της μάσκας είναι ένα από τα 16 μέτρα που έχουμε λάβει, αλλά εξαιρετικά σημαντικό» είπε.
Σημείωσε πως η σωστή πληροφόρηση είναι όπλο απέναντι στην πανδημία και κάλεσε σε συστράτευση για τις «πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε».
Σχετικά με ένα από τα αιτήματα των μαθητών, για νέες αίθουσες και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι οι τάξεις άνω των 25 μαθητών είναι το 3% των τμημάτων της χώρας, ενώ αναφέρθηκε και στην έλλειψη αιθουσών λέγοντας ότι δεν υπάρχουν ελεύθερες αίθουσες προκειμένου να μεταφερθούν τμήματα.
«Έγιναν προσλήψεις νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά»
Όσον αφορά τα κενά που παρατηρούνται σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η κ. Κεραμέως σημείωσε πως οι προσλήψεις αναπληρωτών και εκπαιδευτικού προσωπικού έγιναν φέτος νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.
«Οι προσλήψεις έγιναν νωρίτερα από όλες τις προηγούμενες χρονιές».
Για τα κενά που παρατηρούνται, υπογράμμισε πως αυτά αφορούν εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ενώ αναμένεται να αναπληρωθούν σε σύντομα χρονικό διάστημα.
Σχετικά με τους υπαλλήλους καθαριότητας, η υπουργός σημείωσε ότι έχουν δοθεί λεφτά στους δήμους προκειμένου να προσληφθούν νέοι υπάλληλοι και «να καλύπτονται οι ενισχυμένες ανάγκες καθαρισμού».