Σε πλήρη αντίκρουση των επιχειρημάτων, που υιοθετούν τοπικά κυβερνητικά στελέχη, τα οποία κάνουν λόγο ότι η Πρέβεζα θα μπορούσε να έχει νέο Νοσοκομείο με τη μορφή ΣΔΙΤ, κάτι που βέβαια ήταν ενάντια στη θέληση των τοπικών αρχών, όπως αυτή αποτυπώνεται μια μια σειρά αποφάσεων, προχώρησε ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας, κατά τη χθεσινή Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πρέβεζας.
Όπως ανάφερε ο κ. Μπάρκας «Αλήθεια, τα ΣΔΙΤ πέτυχαν; είχαμε παραδείγματα κατασκευής Νοσοκομείου με ΣΔΙΤ στη χώρα μας, ώστε να μπορούμε να συγκριθούμε με κάτι; Θα θυμίσω ότι η συζήτηση αυτή ξεκίνησε το 2009. Είχε ξεκινήσει η κρίση στη χώρα και παγκόσμια. Τότε, τρία Νοσοκομεία στη χώρα αποφασίστηκε να γίνουν με ΣΔΙΤ. Δύο Νοσοκομεία στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, ένα ογκολογικό και ένα παιδιατρικό, και το Νοσοκομείο της Κω. Τα Δημοτικά Συμβούλια αυτών των περιοχών παραχώρησαν την έκταση, έγινε η διαγωνιστική διαδικασία και αναδείχθηκε ο ανάδοχος για να υλοποιήσει το έργο. Πού καταλήξαμε; Καταλήξαμε στο γεγονός ότι αρχές του 2011, λόγω της αυξανόμενης κρίσης, οι εργολαβίες να σταματήσουν. Κανένα Νοσοκομείο από τα τρία δεν έγινε, διότι οι εργολάβοι έβρισκαν από τις τράπεζες πόρτες κλειστές, για να χρηματοδοτηθούν.
Σταμάτησε, λοιπόν, η διαδικασία με αποτέλεσμα κανένα Νοσοκομείο δεν έγινε με ΣΔΙΤ, παρόλο που ξεκίνησε η διαδικασία και δεν σταμάτησε, όπως στη δική μας περίπτωση, όπου οι τοπικές αρχές με μια σειρά αποφάσεων, αντιτάχθηκαν στη διαδικασία ΣΔΙΤ. Πού βρίσκεται τώρα η υπόθεση των ΣΔΙΤ στη Θέρμη και στην Κω; Οι σημερινές δημοτικές αρχές στις δύο αυτές περιοχές βρίσκονται στα δικαστήρια με τους αναδόχους, που πήραν τότε το έργο, γιατί οι ανάδοχοι έχουν «καπαρώσει» την έκταση αυτή δεν την αποδίδουν στον Δήμο, ως οφείλουν, και ο Δήμος τώρα τρέχει να διεκδικήσει με δικαστικές αποφάσεις να πάρει πίσω την έκταση.
Αυτά είναι τα παραδείγματα στη χώρα μας. Υπάρχουν όμως κι άλλα παραδείγματα που μπορούμε να επικαλεστούμε από τη διεθνή εμπειρία. Στη Μεγάλη Βρετανία έγιναν κατά κόρον Νοσοκομεία με ΣΔΙΤ, τα οποία είτε έκλεισαν, αφήνοντας τεράστια χρέη, είτε ήρθε το ίδιο το κράτος και παρέλαβε τα Νοσοκομεία. Άρα, είναι μια αποτυχημένη επιλογή τα ΣΔΙΤ και όλη αυτή η συζήτηση, ότι φταίμε εμείς, που αντιταχθήκαμε στα ΣΔΙΤ και τώρα θα είχαμε Νοσοκομείο με ΣΔΙΤ, καταρρίπτεται από το γεγονός ότι τρία Νοσοκομεία ξεκίνησαν να γίνονται με ΣΔΙΤ στην Ελλάδα και δεν έγιναν ποτέ.
Άρα, δεν ήταν κάποιοι τρελοί, που βρέθηκαν απέναντι σε μια απόφαση τότε για τη δημιουργία νέου Νοσοκομείου με ΣΔΙΤ. Δεν ήταν κάποιοι, οι οποίοι ήταν πέρα και έξω από τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και δεν ήθελαν να γίνει το Νοσοκομείο με ΣΔΙΤ. Τότε η πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας, μέσω των οργανωμένων φορέων, είχε ταχθεί εναντίον της δημιουργίας Νοσοκομείου με τη διαδικασία ΣΔΙΤ.». Ο κ. Μπάρκας υπενθύμισε την επαμφοτερίζουσα στάση της τότε κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του τότε Υπουργού Υγείας, του κ. Αβραμόπουλου, ο οποίος ακολούθησε διαφορετική πολιτική για την ανέγερση νέων Νοσοκομείων σε Λευκάδα και Πρέβεζα. «Ο κ. Αβραμόπουλος χρηματοδότησε μέσω ΕΣΠΑ, που αφορούσε στο Υπουργείο Υγείας, με τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ την εκπόνηση μελέτης για το Νοσοκομείο Λευκάδας. Γιατί δεν έγινε το αντίστοιχο με το Νοσοκομείο Πρέβεζας, αλλά αντίθετα προκρίθηκε η λειτουργία με ΣΔΙΤ; Έχουμε επίσης την ανακοίνωση του επόμενου Υπουργού Υγείας, του κ. Βορίδη, ο οποίος το 2014 ανακοίνωσε ότι θα γίνει νέο Νοσοκομείο στην Πρέβεζα. Πώς το ανακοίνωσε, αφού δεν υπήρχε μελέτη και δεν είχαμε τελειώσει με τη διαδικασία του οικοπέδου; Τι ακριβώς ανακοίνωσε τότε ο κ. Βορίδης;».
Επιπλέον, ο κ. Μπάρκας έθεσε το ερώτημα της χρηματοδότησης ανέγερσης νέων μονάδων Υγείας, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, για το οποίο άλλωστε κατέθεσε και σχετική Ερώτηση στη Βουλή, ή είναι άλλη μία χαμένη υπόθεση. Όπως ανάφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπάρκας «Τάσσομαι υπέρ της οποιασδήποτε προσπάθειας ανέγερσης νέου, δημόσιου χαρακτήρα, με καθολική, δωρεάν και ισότιμη συμμετοχή των πολιτών στις υπηρεσίες Υγείας, χωρίς παράλληλα να στρέφουμε την προσοχή μας από τη στήριξη του υπάρχοντος Νοσοκομείου. Να διεκδικήσουμε μόνιμες προσλήψεις προσωπικού για το Νοσοκομείο. Διότι, στον τελευταίο διαγωνισμό που έγινε από το Υπουργείο Υγείας, εμείς μείναμε εκτός. Άρα, να διεκδικήσουμε την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Να στηρίξουμε το υπάρχον Νοσοκομείο, χωρίς όμως να χάνουμε τον στόχο μας, τη δημιουργία νέου Νοσοκομείου δημόσιου χαρακτήρα.
Άλλωστε, η παρούσα κατάσταση στο Νοσοκομείο δεν είναι καθόλου καλή. Το προσωπικό, το οποίο έχει προσληφθεί ως επικουρικό προσωπικό, παραμένει απλήρωτο, παρά τις διαβεβαιώσεις του κ. Διοικητή, ότι το κονδύλι έχει έρθει. Δυστυχώς, το προσωπικό του Νοσοκομείου βαίνει μειούμενο, με προφανείς δυσκολίες στη λειτουργία ολόκληρων Κλινικών. Άμεσα θα πρέπει όλοι μας να συνδράμουμε για τη στελέχωση του Νοσοκομείου, που να μπορεί να αντιμετωπίζει τις ανάγκες των πολιτών. Ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση έθεσε τρεις στόχους: Πρώτον, καθολική πρόσβαση στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Δεύτερον, ισότιμη πρόσβαση στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Τρίτον, δωρεάν υπηρεσίες για όλους. Καταργήσαμε το πενταευρω για την είσοδο των πολιτών στα Νοσοκομεία και διαγράψαμε τις βεβαιωμένες οφειλές ανθρώπων, που νοσηλεύτηκαν στο Νοσοκομείο, αλλά δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν. Για την Πρέβεζα και μόνο οι οφειλές αυτές στην εφορία ήταν στις διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ. Δηλαδή, συμπολίτες οι οποίοι πήγαιναν στο Νοσοκομείο και δεν είχαν να πληρώσουν, η τότε ηγεσία του Υπουργείου Υγείας βεβαίωνε τις οφειλές στην Εφορία. Ο ΣΥΡΙΖΑ διέγραψε τις οφειλές. Από είκοσι εννέα (29) ειδικευμένους γιατρούς το 2015 φτάσαμε στους σαράντα τέσσερις (44) ειδικευμένους γιατρούς. Αυτή την κατάσταση είχαμε να διαχειριστούμε για το Νοσοκομείο και τις υπηρεσίες Υγείας στην Πρέβεζα», σημείωσε κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Μπάρκας.