Ενώ εκπνέει και ο Οκτώβριος, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η εκπαίδευση εξ αποστάσεως (ΕΞΑΕ) που προβλέπεται για τα ευπαθή παιδιά που, κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης, πρέπει να προστατευθούν από τον κορονοϊό. Το θέμα ανέδειξε με επίκαιρη ερώτησή η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Β3 Νοτίου Τομέα Ραλλία Χρηστίδου προς την Υφυπουργό Παιδείας κα Σοφία Ζαχαράκη.
Στην ομιλία της τόνισε τα εκπαιδευτικά κενά που πλέον συσσωρεύουν αυτά τα παιδιά, καθώς δεν υπήρξε κάποια πρόνοια γι αυτά πέρισυ μετά την καραντίνα όταν και πάλι δε μπορούσαν να πάνε σχολείο, ενώ και τώρα βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επισήμανε το γεγονός ότι η διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι κάτι που έπρεπε να έχει δρομολογηθεί από το Καλοκαίρι, τονίζοντας και το ζήτημα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού για εκπαιδευτικούς και παιδιά αλλά και το θέμα των προσωπικών δεδομένων, καθώς οι προδιαγραφές του προγράμματος της Cisco που χρησιμοποιείται στη διιαδικασία
ελέγχονται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία έχει δώσει
τρίμηνη προθεσμία συμμόρφωσης στο Υπουργείο Παιδείας ως προς τις υποδείξεις
της.
Τέλος ζήτησε αριθμούς τόσο ευπαθών παιδιών όσο και εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στη διαδικασία, καθώς και χρόνους υλοποίησης του προγράμματος.
Η Υφυπουργός παραδέχθηκε ότι πέρισυ μετά την καραντίνα δεν έγινε κάτι για να καλυφθούν εκπαιδευτικά αυτά τα παιδιά. Αναγνώρισε ότι τα ευπαθή παιδιά δεν έχουν στηριχθεί όπως πρέπει ούτε στη φετινή σχολική χρονιά, καθώς και ότι δε γνωρίζει τους ακριβείς αριθμούς ευπαθών μαθητών που θα χρειαστούν ΕΞΑΕ, για τους οποίους επιφυλάχθηκε να απαντήσει σε δεύτερο χρόνο.
Επ’ αυτού επικαλέστηκε την ειδική συνθήκη του κόβιντ και έκανε μια γενική αναφορά σε όλα τα άλλα ζήτήματα που έλυσε το υπουργείο Παιδείας σε σχέση με την εκπαίδευση
από απόσταση. Τόνισε ότι οι εγκύκλιοι που αφορούν στο χαρακτηρισμό των ευπαθών στο δημόσιο δεν αποφασίζονται από το ΥΠΑΙΘ αλλά από το ΥΠΕΣ και ότι οι ευπαθείς εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων ανέρχονται σε 2500.
Για το θέμα των προσωπικών δεδομένων, ανέφερε ότι το Υπουργείο κάνει ότι μπορεί για να
συμμορφωθεί με τις υποδείξεις της Αρχής μέχρι να εκπνεύσει η διορία του τριμήνου, χωρίς να αναφέρει κάτι πιο συγκεκριμένο.
Στη δευτερολογία της η Ραλλία Χρηστίδου επανήλθε ζητώντας περισσότερες πληροφορίες για την εφαρμογή του προγράμματος σε ότι αφορά ειδικά στα ευπαθή παιδιά. Η κα Ζαχαράκη ανέφερε ότι φέτος κάποιοι μαθητές (491 παιδιά από διάφορες περιοχές της Ελλάδας) έχουν ξεκινήσει να κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά δεν εξήγησε ούτε πως προκύπτει αυτός ο αριθμός ούτε σε ποιες περιοχές της Ελλάδας αναφέρεται, τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ή πόσες ώρες κάνουν μάθημα, ενώ, για παράδειγμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στην Α’ και τη Β’ Αθήνας οι ευπαθείς μαθητές επιβεβαιωμένα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη.
Ζήτησε πίστωση χρόνου για να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήματα σε νέα ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου που θα της τεθεί.
Για την καλύτερη ενημέρωσή σας παραθέτουμε και το βίντεο της επίκαιρης ερώτησης