Οι μεταφορές και δη από αέρος είναι από τους τομείς που έχουν πληγεί περισσότερο οικονομικά στην εποχή της πανδημίας που διανύουμε.

Οι άνθρωποι που εμπλέκονται επιχειρηματικά με το συγκεκριμένο αντικείμενο ανά τον κόσμο αναζητούν τρόπους για να διατηρήσουν τους επιβάτες και το πλήρωμα ασφαλή στα αεροπλάνα, ώστε να επανέλθει μια κάποια ροή και δραστηριότητα.

Η Διοίκηση της κινεζικής Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) μάλιστα, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, δίνωντας νέες κατευθυντήριες γραμμές για την αεροπορική βιομηχανία της χώρας, την οποία εποπτεύει.

Το έγγραφο, με τίτλο «Τεχνικές οδηγίες για την πρόληψη και τον έλεγχο της επιδημίας για τις αεροπορικές εταιρείες, έκτη έκδοση» περιέχει συμβουλές σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές υγιεινής που πρέπει να πραγματοποιούνται σε αεροσκάφη και σε αεροδρόμια. Αλλά μια από αυτές τις προτάσεις – ότι το προσωπικό, όπως οι αεροσυνοδοί να φορούν πάνες μίας χρήσης, ώστε να μην χρειάζεται να χρησιμοποιούν το μπάνιο – έχει εγείρει πολλές απορίες.

«Το πλήρωμα καμπίνας σε πτήσεις από και προς χώρες υψηλού κινδύνου να φορά ιατρικές μάσκες, ιατρικά γάντια μίας χρήσης διπλής στρώσης, ειδικά γυαλιά, καπέλα μίας χρήσης, προστατευτικά ρούχα μίας χρήσης και καλύμματα παπουτσιών μίας χρήσης» αναφέρει ένα από τα κεφάλαια με τις οδηγίες. Και συνεχίζει στην επόμενη πρόταση: «Συνιστάται στα μέλη του πληρώματος καμπίνας να φορούν πάνες μίας χρήσης και να αποφεύγουν τη χρήση των αποχωρητηρίων εκτός από ειδικές περιστάσεις για την αποφυγή του κινδύνου μόλυνσης».

Παρόλο που αυτές οι συμβουλές μπορεί να φαίνονται κάπως… τραβηγμένες, δεν αποτελεί μυστικό ότι οι τουαλέτες μπορούν να είναι το μικρότερο μέρος ενός αεροπλάνου.

Τον Αύγουστο, μια γυναίκα που ταξίδευε από την Ιταλία στη Νότια Κορέα προσβλήθηκε από κορονοϊό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της και μια επίσκεψη στο μπάνιο – το μόνο μέρος όπου δεν φορούσε μάσκα – χαρακτηρίστηκε ως η πιο πιθανή πηγή μόλυνσής της. Ο σχεδιασμός του μπάνιου του αεροπλάνου ήταν ήδη ένα μείζον θέμα πριν από την Covid-19, αλλά η πανδημία έχει εντείνει τις προσπάθειες να βρεθούν νέες λύσεις.

Η ιαπωνική αεροπορική εταιρεία ANA ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το έτος ότι δοκιμάζει μια πρωτότυπη ιδέα με πόρτα τουαλέτας χωρίς χερούλι. Εν τω μεταξύ, η Boeing υπέβαλε αίτηση για κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας σε «αυτοκαθαριζόμενη τουαλέτα» που θα χρησιμοποιεί φως UV για να καθαρίζει το 99,9% των μικροβίων του μπάνιου μετά από κάθε χρήση.