Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της θέσπισης της νέας συνθήκης αγορών “click away”, πάντα σύμφωνα με τα όσα είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση, είναι πως απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής καταστημάτων στο click away είναι να έχουν είσοδο σε εξωτερικό χώρο.

“Κατά συνέπεια, mall, κλειστά εμπορικά κέντρα και επιχειρήσεις που συστεγάζονται σε μεγάλα κτίρια και που δεν έχουνε ξεχωριστή είσοδο σε δημόσιο δρόμο δεν θα μπορούν να έχουν την υπηρεσία του click away». Αυτά είχε δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης κατά την πρόσφατη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών μαζί με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στ. Πέτσα.

Με αυτά τα δεδομένα θα ήταν πολύ δύσκολο εώς απίθανο για τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και τα Mall να μπορούν να λειτουργήσουν καθώς πολύ πιο εύκολα μπορεί να προκληθεί συγχρωτισμός. Λογικό και σωστό μπορείς κανείς να πει. Εξάλλου η κυβέρνηση παρουσίασε ως εμβληματικό παράδειγμα Τις εικόνες που μας ήρθαν την προηγούμενη εβδομάδας από τα τα Harrods του Λονδίνου με τον συνωστισμό εκατοντάδων νεαρών έξω από τον χώρο που τα φιλοξενεί.

Ωστόσο στο ΦΕΚ που τελικά αναρτήθηκε, γίνεται μία εντελώς αντίθετη αναφορά, από την μέχρι πρότινος κυβερνητική κατεύθυνση καθώς και τα κλειστά εμπορικά κέντρα, είναι δυνατόν να λειτουργούν με τη μέθοδο click away «υπό προϋποθέσεις». Συγκεκριμένα, όπως επιβεβαίωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ και ο ΓΓ. Εμπορίου Παναγιώτης Σταμπουλίδης, μπορούν να δημιουργήσουν σταντ σε εξωτερικούς χώρους, να δέχονται παραγγελίες και να παραδίδουν προϊόντα αρκεί να τηρούνται οι αποστάσεις.

Πιο αναλυτικά στο ΦΕΚ αναφέρεται το εξής:

«Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα και όσες λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shops-in a-shop), μπορούν να αναπτύξουν τη διαδικασία εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away) σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περ. α) έως δ)…»