Σημαντικές αλλαγές ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη χθεσινή έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων. Οι αλλαγές έχουν να κάνουν τόσο με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Πανελλήνιες), όσο και με την ενίσχυση της ασφάλειας των ΑΕΙ.
Η κυρία Κεραμέως παρουσίασε τις προτάσεις του υπουργείου με στόχο την ενσωμάτωση σχολίων των πρυτάνεων στις σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις, καθώς και την προετοιμασία περαιτέρω συζήτησης στη Σύνοδο.
Ακούστηκαν ποικίλες απόψεις για πρακτικά ζητήματα, οι οποίες επίσης θα συζητηθούν στη Σύνοδο Πρυτάνεων. Ειδικότερα όσον αφορά τις προτάσεις για αλλαγές στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός πρότεινε τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το τμήμα.
Κατά τη γνώμη της με αυτόν τον τρόπο «διασφαλίζονται οι ακαδημαϊκές προϋποθέσεις της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών, ενισχύεται η αυτονομία των ΑΕΙ και η δυνατότητα κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ. Επιπλέον, σύμφωνα με το υπουργείο, «θωρακίζεται το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών, θωρακίζεται η βάση εισαγωγής από την ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων και μειώνεται το ποσοστό μη ολοκλήρωσης των σπουδών.
Επίσης πρότεινε η εισαγωγή να γίνεται σε δύο φάσεις. Αρχικά θα έχουμε τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου με περιορισμένο αριθμό επιλογών σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα. Στη συνέχεια η φάση Β’ θ’ ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, συμμετέχουν μόνον οι μη εισαχθέντες κατά την Φάση Α και οι επιλογές τους περιορίζονται σε όσα τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Φάση Α.
Στόχος είναι «η ενθάρρυνση των συνειδητών επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, η μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολή ‘τυχαίας’ επιλογής, η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών με συμμετοχή φοιτητών που επιλέγουν στοχευμένα τα εν λόγω τμήματα, η μείωση της ανάγκης μετεγγραφών». Οι παραπάνω προτάσεις δεν επηρεάζουν «επ’ ουδενί» την προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις «καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη, ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους.