Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Ραγκούσης,  Βουλευτής της Β΄ Πειραιά, σε ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας που με πρωτοβουλία του κατέθεσαν 20 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ.

Στο νησί της Σαλαμίνας, το οποίο κατοικείται από περίπου 80.000 μόνιμους κατοίκους και που κατά τη θερινή περίοδο ίσως και να ξεπερνάει τις 200.000, υπάρχουν δύο (2) Κέντρα Υγείας, τα οποία κατά γενική ομολογία δεν ανταποκρίνονται στην αποστολή τους.

Το 1ο, ως Μονάδα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με 24ωρη λειτουργία, παρουσιάζει τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό, ιατρικό και παραϊατρικό εξοπλισμό και χώρους περίθαλψης, ενώ το 2ο, πρώην ιατρεία ΙΚΑ, λειτουργεί μόνο πρωινές ώρες με περιορισμένες δυνατότητες ιατρικών υπηρεσιών.

Έτσι, παθογένειες και αβελτηρίες καθιστούν την ιατρική περίθαλψη των κατοίκων της Σαλαμίνας ένα κακόγουστο αστείο.

Μάλιστα, από το Νοέμβριο του 2019, ο κ. Υφυπουργός Υγείας, ανέφερε ότι έχουν  δοθεί προς κάλυψη για τα δύο Κ.Υ. Σαλαμίνας οκτώ (8)  θέσεις ιατρών, μεταξύ άλλων Οφθαλμίατρου, Παιδίατρου, Καρδιολόγου, κλπ και ότι σύντομα θα λειτουργήσει και η κινητή ιατρική μονάδα.

Παρά τις κυβερνητικές υποσχέσεις, άλλη μια φορά έμειναν χωρίς αντίκρισμα. Φτάσαμε, μάλιστα, το καλοκαίρι του 2020 ένα βήμα πριν την αναστολή λειτουργίας του 1ου Κ.Υ., κι έπειτα από τις έντονες διαμαρτυρίες των κατοίκων και των φορέων του νησιού απετράπη αυτή η εξέλιξη. Έκτοτε, πάλι κυβερνητικοί και άλλοι παράγοντες επιδόθηκαν σε νέες υποσχέσεις, επίσης χωρίς αντίκρισμα, θυμίζοντας στους κατοίκους του νησιού τον ιδεότυπο του «Μαυρογιαλούρου».

Οι μεγάλες ελλείψεις πρόβλεψης σε ιατρικό προσωπικό, όπως ιατρούς με ειδικότητα αιματολογίας, ακτινοδιαγνωστικής, αλλεργιολογίας, αναισθησιολογίας, βιοπαθολογίας, γαστρεντερολογίας, γενικής ιατρικής, γενικής χειρουργικής, γυναικολογίας, δερματολογίας, ενδοκρινολογίας, ιατρικής της εργασίας, καρδιολογίας, κλπ, καθώς επίσης και σε βοηθητικό ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, όπως προβλέπονται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και η αδυναμία στελέχωσης κινητής ιατρικής μονάδας, καθιστούν το 1ο και το 2ο Κ.Υ. Σαλαμίνας ουσιαστικά σε μονάδες χωρίς ιατρική φροντίδα και χωρίς περίθαλψη.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η ελλιπής ιατρική και νοσηλευτική περίθαλψη των κατοίκων του νησιού, η αδυναμία πρόληψης, διάγνωσης και θεραπείας σοβαρών νοσημάτων, η αναγκαστική μετακίνηση στα κεντρικά Νοσοκομεία με όλες τις συνεπαγόμενες επιπτώσεις και φυσικά η καταφυγή σε ιδιωτικά κέντρα και ιδιώτες ιατρούς σε μία εποχή που η ανεργία καλπάζει και η οικονομική ύφεση ενσκήπτει ολοταχώς.

Η ανάγκη έγκρισης ενός νέου οργανογράμματος του 1ου αλλά και του 2ου Κ.Υ. της Σαλαμίνας, ώστε να τα αναγάγει σε πραγματικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του νησιού για τους δεκάδες χιλιάδες κατοίκους του, η κτιριολογική αναβάθμισή τους, η ενίσχυση του εξοπλισμού τους,  αλλά και η ανάγκη ύπαρξης και λειτουργίας κινητής ιατρικής μονάδας καθίστανται επιτακτικές, ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη για την υγεία του λαού εποχή.

 

Με βάση τα παραπάνω είναι σαφές ότι η προστασία της υγείας και η περίθαλψη των κατοίκων της Σαλαμίνας είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

 

Ερωτάται, επομένως, ο κ. Υπουργός Υγείας:

 

1. Υπάρχει πρόβλεψη άμεσης στελέχωσης των Κ.Υ. Σαλαμίνας με ιατρικό-νοσηλευτικό-διοικητικό και λοιπό προσωπικό, ώστε να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στην αποστολή του;

2. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων Υπηρεσιών του να αναβαθμίσει το οργανόγραμμα των Κ.Υ. Σαλαμίνας, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε διάγνωση, περίθαλψη και πρόληψη των προβλημάτων υγείας των 80.000 κατοίκων του νησιού;

3. Έχει εκπονηθεί σχέδιο κρατικής ενίσχυσης και αναβάθμισης του ιατρικού, τεχνολογικού και του λοιπού εξοπλισμού;

4. Γιατί δε λειτουργεί ακόμα η κινητή ιατρική μονάδα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία κατοίκων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή ομάδες αυξημένου κινδύνου;