“Άμεση ένταξη στους δικαιούχους μείωσης του οικονομικού ανταλλάγματος, των πληττόμενων -από τις παρατεταμένες επιπτώσεις της πανδημίας- επιχειρήσεων των Ιδιωτικών Ναυπηγείων της ΝΕΖ, που δραστηριοποιούνται στους χώρους της Λιμενικής Ζώνης του ΟΛΠ ΑΕ και στους χώρους εντός της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης στο Πέραμα.”
Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος Γιάννης Ραγκούσης,
βουλευτής της Β΄ Πειραιά σε ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που με πρωτοβουλία του κατέθεσαν 30 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ.
Η κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει θεσμικά και κανονιστικά, ώστε να προστατέψει τις πληττόμενες επιχειρήσεις των Ιδιωτικών Ναυπηγείων της ΝΕΖ, που δραστηριοποιούνται, εντός των χερσαίων (επιφάνειας αιγιαλού και μετώπου θαλάσσης) χώρων της Λιμενικής Ζώνης του ΟΛΠ και εντός χερσαίων χώρων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης στο Πέραμα, από τη «μέγγενη» των παρατεταμένων οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, στην οποία έχουν περιέλθει από τον περασμένο Μάρτιο.
Για το λόγο αυτό,
Κάνοντας χρήση της διάταξης του άρθρου 16 ν. 4728/2020, «Επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα « Ιανός», περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας COVID-19 κα άλλες κατεπείγουσες διατάξεις», οι υποπαραχωρησιούχοι δικαιωμάτων χρήσης των χώρων Ιδιωτικών Ναυπηγείων και της ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης στο Πέραμα αιτήθηκαν, προς τη Διοίκηση ΟΛΠ-Cosco, την υπαγωγή τους στη ρύθμιση για μείωση του οικονομικού ανταλλάγματος για τις πληττόμενες επιχειρήσεις τους.
Η Διοίκηση OΛΠ- Cosco απέρριψε το αίτημά τους. Tόσο όμως ο ΟΛΠ, όσο και οι εντός Ζώνης Λιμένα δραστηριοποιούμενες ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις υπόκειται στους νόμους και κανονιστικές πράξεις που θεσπίζονται για όλη την επικράτεια και δεν μπορεί να εξαιρούνται, από την εφαρμογή τους. Το Δημόσιο οφείλει να παρεμβαίνει και να διασφαλίζει την οικονομική ανάπτυξη και αν μη τι άλλο την επιβίωση των δραστηριοποιούμενων επιχειρήσεων εντός όλων των λιμένων της χώρας- πολλώ δε μάλλον του Λιμένα Πειραιά- στις ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες της πανδημίας.
Επομένως, η έως τώρα συνειδητή παράλειψη της Κυβέρνησης, που λειτουργεί ως εντολοδόχος της Cosco, να προβλέψει νομοθετικά τη μείωση του οικονομικού ανταλλάγματος, των πληττόμενων επιχειρήσεων των Ιδιωτικών Ναυπηγείων, για την υποπαραχώρηση δικαιωμάτων χρήσης χώρων εντός Λιμενικής Ζώνης ΟΛΠ και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης, αποτελεί ξεκάθαρο εμπαιγμό προς τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες της Ζώνης, αφήνοντάς τους εκτεθειμένους στις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας, που αποτυπώνονται πλέον στην εν γένει οικονομική δραστηριότητα στο Λιμάνι του Πειραιά.
Με βάση τα παραπάνω
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Προτίθεται η Κυβέρνηση να εντάξει στους δικαιούχους για μείωση του οικονομικού ανταλλάγματος τους υποπαραχωρησιούχους δικαιωμάτων χρήσης χώρων της ζώνης του ΟΛΠ και τις πληττόμενες επιχειρήσεις τους, που δραστηριοποιούνται στους χώρους της Λιμενικής Ζώνης του ΟΛΠ με τα Ιδιωτικά Ναυπηγεία και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος, για τους μήνες που πλήττονται από τις συνέπειες της πανδημίας;