Έχουμε πλέον το νομοθετικό πλαίσιο για να φθάσουν συν τω χρόνω τα Πανεπιστήμια μας τα διεθνή βέλτιστα πρότυπα υποστήριξε στην Βουλή ο Δημήτρης Βαρτζόπουλος.

Να επιλέγουν τους φοιτητές τους δηλαδή στα πεδία υψηλής ζήτησης, που συνδέονται και με εξασφαλισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, με αυστηρό numerus clausus (κλειστό αριθμό) βάσει επιδόσεων, που αποδεικνύονται με ενιαίο τρόπο. Να μπορούν μάλιστα, να θέτουν και την δική τους πινελιά, που συνδέεται με την ειδική τους απήχηση αλλά και με τις ιδιαίτερες επαγγελματικές προοπτικές, που εξασφαλίζουν.

Για τα πεδία χαμηλής ζήτησης και επαγγελματικής εξασφάλισης η πρόσβαση να είναι αντίθετα πολύ πιο εύκολη έως ελεύθερη, με την διαλογή να γίνεται κατά την εξέλιξη των σπουδών.

Για να φθάσουμε σε αυτόν τον ιδανικό στόχο υποστήριξε ο βουλευτής εκείνο, που τώρα μένει, είναι να εφαρμοσθούν αυτά που έχουμε ψηφίσει.

Το πραγματικά σημαντικότερο όλων είναι, να κινηθεί η αναλογία επιλογής μεταξύ γενικής και τεχνικής εκπαίδευσης προς τον ευρωπαϊκό μέσον όρο. Να επιλέγουν δηλαδή οι μαθητές 70% τεχνική προς 30% γενική κατεύθυνση.Να αναστραφεί πλήρως η σημερινή αναλογία.

Προς τούτο θα πρέπει:

  1. Τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» της πρωτοβάθμιας, να διακρίνουν σωστά και να πείθουν μαθητές και γονείς για την επιλογή των ΕΠΑΛ ή της μαθητείας. Ει δυνατόν μάλιστα από τα ΕΠΑΛ να υπάρχει απ´ ευθείας πρόσβαση, χωρίς Πανελλήνιες, στα τεχνικά ΑΕΙ.
  2. Οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης συνδεόμενες με τα Επιμελητήρια να προσφέρουν πραγματικά επαγγελματική προοπτική. 3. Η ανώτατη επαγγελματική εκπαίδευση να αποκτήσει αυστηρά επαγγελματικά δικαιώματα.

Για να ολοκληρώσουμε βέβαια τον εκσυγχρονισμό, πρέπει να ασχοληθούμε – για πρώτη φορά στα χρονικά του Ελληνικού κράτους- πέρα από το τυπικό και με το εθιμικό εκπαιδευτικό μας σύστημα επισήμανε ο κ. Βαρτζόπουλος.

Τα Φροντιστήρια. Η σχετική δαπάνη μας είναι τετραπλάσια του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Η μείωση της ζήτησης στα ΑΕΙ θα εξορθολογήσει βέβαια τα πράγματα. Φυσικά όμως θα παραμείνει η αναγκαιότητα των υπηρεσιών της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, όπως και η χρησιμότητα των πολύπειρων στελεχών της, όπως και η συμβολή της στην πραγματική οικονομία. Θα πρέπει λοιπόν να φροντίσουμε, να ενταχθεί στην καθημερινότητα του δημόσιου σχολείου στα πλαίσια της ολοήμερης λειτουργίας του. Πχ με σχήματα συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέως, αμοιβής μέσω vouchers, που θα επιδοτούνται για τους οικονομικώς αδύναμους κοκ.

Δύσβατος τομέας, αλλά η παράταξη μας για τα δύσκολα είναι..Η πρόσβαση των λαϊκών στρωμάτων στα ΑΕΙ είναι απόλυτη προτεραιότητα μας κατέληξε ο Βουλευτής.