«Φαίνεται ότι ο σχεδιασμός δεν είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης αλλά πώς θα ιδιωτικοποιήσει έργα, όπως η υφιστάμενη εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Δεν έχουμε όμως ακούσει τίποτα, κανένα ειδικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Η κυβέρνηση δεν έχει πει ούτε μια κουβέντα για το αν προτείνει και το αν προτίθεται να διεκδικήσει και να αξιοποιήσει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης για την Κεντρική Μακεδονία. Το πολιτικό δυναμικό της Κεντρικής Μακεδονίας πρέπει να διεκδικήσει επενδύσεις, έργα και πόρους γιατί έως τώρα φαίνεται ότι η Μακεδονία είναι ο «φτωχός συγγενής» για τη Νέα Δημοκρατία, που μας αφήνει εκτός αναπτυξιακών έργων και δημιουργίας θέσεων εργασίας», δήλωσε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε, εχθές, στον τηλεοπτικό σταθμό «Πέλλα TV» και στην εκπομπή “Βήμα στην Κεντρική Μακεδονία”.
Υπογράμμισε στη συνέχεια, την αναγκαιότητα ενός ειδικού σχεδίου για την ανάκαμψη της οικονομίας στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία την επόμενη μέρα της πανδημίας και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα έργα που έχουν αλλάξει προγραμματισμό ή και έχουν παγώσει από τότε που ανέλαβε η Νέα Δημοκρατία τη διακυβέρνηση της χώρας.
Για μεγάλους συγκοινωνιακούς άξονες
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν παγώσει αντί να προχωρήσουν αδειοδοτημένα έργα, προγραμματισμένα από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Η κυβέρνηση ΝΔ έχει επενδύσει μεγάλο πολιτικό κεφάλαιο στο να προωθήσει το fly over, την υπερυψωμένη περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που για να υλοποιηθεί μάλιστα θα πρέπει να αποχαρακτηριστούν δασικά (άρση αναδάσωσης) και να υλοτομηθούν περί τα 70 στρέμματα του περιαστικού δάσους της Θεσσαλονίκης, του Σειχ Σου.
Η ιδιωτικοποίηση της εσωτερικής περιφερειακής θα δώσει ένα δημόσιο έργο σε ιδιώτη ενώ θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, κάτι σαν «εικονικά διόδια» θα μπορούσε να πει κάποιος. Οι πολίτες θα πληρώσουν τελικά το έργο στον ιδιώτη, μέσα από τον προϋπολογισμό. Το έργο δεν προκύπτει από κάποια συγκοινωνιακή μελέτη ενώ δεν κατασκευάζονται άλλα έργα που είναι συγκοινωνιακά απαραίτητα και έχουν αδειοδοτηθεί. Όπως η Ανατολική Εξωτερική Περιφερειακή που θα μπορούσε να αποφορτίσει τις περιοχές της Νεάπολης, του Αγίου Παύλου, της Τριανδρίας, της Πυλαίας, η οποία αδειοδοτήθηκε, επί ΣΥΡΙΖΑ, η διαπλάτυνση του δρόμου της Χαλκιδικής από την έξοδο της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καρδία και την ανηφόρα Σχολαρίου, για να κλείσουν οι επιτέλους οι ανεξέλεγκτες είσοδοι και έξοδοι από και προς την Χαλκιδική και να κατασκευαστούν και τα ηχοπετάσματα.
Έχει καθυστερήσει ακόμη ο δρόμος προς Έδεσσα με παράκαμψη των οικισμών όπου δεν έχει προκύψει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ακόμα είναι θολή εξαγγελία και ένα πινγκ-πονγκ αρμοδιοτήτων.
Για την ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης
Από το 2012 έως το 2016, έγινε η συζήτηση σχετικά με το εάν είναι σκόπιμο να μεταφερθεί η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) δυτικά. Αυτό κρίθηκε μη βιώσιμο και ουτοπικό ως προς την εξεύρεση των πόρων και των συνοδών έργων. Από την άλλη, πρέπει να αλλάξει η εικόνα της Έκθεσης. Σήμερα έχουμε μια εικόνα με περιφράξεις, αυθαίρετες κατασκευές και κάγκελα κτλ., όλα όσα εμπόδιζαν την πρόσβαση στους κατοίκους και υποβαθμίζουν και την εικόνα και του κέντρου της πόλης και της Έκθεσης. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα ήταν η Ανάπλαση της ΔΕΘ με τον όρο ότι η μισή έκταση, το 50%, θα αποδοθεί στους πολίτες ως ελεύθερος χώρος πρασίνου. Και έτσι θα γίνει και ένα σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα για την έκθεση μέσα από διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό.
Την άνοιξη του 2019, έγινε μία μεγάλη συζήτηση στην Έκθεση όπου και ξεκαθαρίστηκαν οι κανόνες υλοποίησης της ανάπλασης. Στη διαδικασία διαβούλευσης δε, που συμμετείχα προσωπικά, ως Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την περίοδο 2018-2019 δεν είχε κατατεθεί καμία αντίθετη προς την ανάπλαση της ΔΕΘ άποψη, ούτε κάποια πρόταση για τη μεταφορά της από τους φορείς, από τους δημάρχους και τους πολιτικούς, φορείς και πρόσωπα, που αντιδρούν τώρα. Το τμήμα αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ είχε μόνο διατυπώσει αντιρρήσεις, ενώ όλοι οι υπόλοιποι φορείς της πόλης ήταν θετικοί. Για αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ, ως κυβέρνηση, στήριξε την ανάπλαση, για την οποία πρέπει τώρα να βρεθεί χρηματοδότηση και να διασφαλιστεί ότι η διοίκησή της θα παραμείνει στους φορείς της Θεσσαλονίκης.
Ο Σ.Φάμελλος κλήθηκε να σχολιάσει, τέλος, την πρόσφατη παραίτηση του κυρίου Παππά από τον Ελληνικό Οργανισμό πληρωμών των κοινοτικών ενισχύσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) που αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση ΝΔ οδηγεί σε αδιέξοδο και τον αγροτικό χώρο. «Η παραίτηση αυτή δεν έρχεται ως κεραυνός εν αιθρία, αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου. Έχουν ήδη καθυστερήσει οι επιδοτήσεις του 2020 και δεν έχουν ξεκινήσει για το 2021, ενώ δεν υπάρχει τεχνικός σύμβουλος στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ). Δεν είναι ξεκάθαρο πώς θα δηλωθούν οι καλλιέργειες και δεν υπάρχει καμία προετοιμασία για την επόμενη καλλιεργητική περίοδο. Κυριαρχεί το απόλυτο μπάχαλο. Φοβόμαστε ότι οι αδυναμίες της κυβέρνηση Μητσοτάκη θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενισχύσεων της ελληνικής αγροτικής παραγωγής και τη μείωση του αγροτικού δυναμικού της χώρας μας στην Ευρώπη. Πάνω από όλα, αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι η κυβέρνηση με τα λάθη της οδηγεί σε μείωση του ΑΕΠ της χώρας, σε μείωση των εισοδημάτων των αγροτών και σε μαρασμό της υπαίθρου. Αυτό θα αποτελέσει μία τραγική εξέλιξη για την Ελλάδα που δεν πρέπει να επιτρέψουμε».