Ωμή απόπειρα εργαλειοποίησης και εμπορευματοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης με πρόσχημα την πανδημία διαπιστώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Α΄ Θεσσαλονίκης, Γιάννης Αμανατίδης, μιλώντας σε εκδήλωση για την παιδεία.
Ο κ. Αμανατίδης περιέγραψε ως μονόδρομο για τον ΣΥΡΙΖΑ μια δημόσια εκπαίδευση ως δημόσιο αγαθό, εγκαλώντας παράλληλα την κυβέρνηση για την εισαγωγή νεοφιλελεύθερων «μεταρρυθμίσεων» εις βάρος του δημόσιου χαρακτήρα της.

«Η επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση» σύμφωνα με τον ίδιο «έχει έντονα ταξικά χαρακτηριστικά, και οδηγεί στη διάλυσή της», τη στιγμή που «η ΝΔ επαναφέρει το σύνολο των εκπαιδευτικών θέσεων ΟΟΣΑ, των υποδείξεων του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ για την ελληνική εκπαίδευση», πρόσθεσε. Ποιοτική αναβάθμιση Επιπλέον, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για δύο εκ διαμέτρου αντίθετες «επιλογές» στη δημόσια εκπαίδευση, με την αξιωματική αντιπολίτευση να προκρίνει «την λογική των μεγάλων δημοκρατικών και εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στην Ευρώπη και της παράδοσης του ελληνικού εκπαιδευτικού δημοτικισμού», καθώς αυτή «υπηρετεί το καθολικό ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα προσβάσιμο σε όλους».

Συγκεκριμένα, «κεντρική επιδίωξη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία είναι η ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης» σημείωσε, περιγράφοντας μια «παιδεία των ουμανιστικών αξιών, όπου όλοι έχουν πρόσβαση, χωρίς αποκλεισμούς εισοδήματος, φυλής, φύλου, θρησκεύματος και ειδικών αναγκών, [η οποία] μπορεί να αποτελέσει το αποτελεσματικό αντιστάθμισμα στις κοινωνικές ανισότητες».

Συνταγή του…2017

Εξειδικεύοντας τις «απόπειρες εφαρμογής της νεοφιλελεύθερης πολιτικής» στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, ο κ. Αμανατίδης σημείωσε πως αυτές «πήραν μία ιδιότυπη εκδοχή», παρατηρώντας πως οι «περισσότερες εκπαιδευτικές επιχειρήσεις ασκούν τεράστιες πιέσεις στην κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία ανταποκρίνεται συχνά με σκανδαλώδη τρόπο».

Επικαλούμενος, μάλιστα, το προηγούμενο του 2017, όταν «με λίγες μέρες διαφορά δόθηκαν στη δημοσιότητα οι κατευθύνσεις του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), των σχολαρχών (ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων) και του ΟΟΣΑ για τη δημόσια εκπαίδευση», ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία ανακαλεί τις μνήμες εκείνης της εποχής και διαβλέπει πως «σήμερα, η κυβέρνηση της ΝΔ, εργαλειοποιώντας την πανδημία που μαστίζει την ανθρωπότητα, επιδιώκει να περάσει τα πιο αντιδραστικά μέτρα σε βάρος της εκπαίδευσης και της κοινωνίας (ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης, νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, πανεπιστημιακή αστυνομία, αξιολόγηση, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων) μέσα από αντιδραστικά νομοθετήματα αλλά και από τον αντιλαϊκό προϋπολογισμό του 2021».

Κατά τον κ. Αμανατίδη ο στόχος του εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου δεν είναι άλλος από την «ταξική μετατόπιση της δυνατότητας πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση», καθώς «περιορίζεται η πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ, εξισώνονται επαγγελματικά και ακαδημαϊκά οι απόφοιτοι των κολλεγίων τριετούς φοίτησης με τους αποφοίτους των Δημοσίων ΑΕΙ αλλάζοντας το τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Επιπρόσθετα, υποστηρίζει ότι οι επιχειρούμενες αλλαγές στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση «την υποβαθμίζουν και επιδιώκουν να οδηγήσουν πολλούς μαθητές στη φτηνή κατάρτιση στο έλεος των νόμων της αγοράς».

«Η καταρράκωση της υγιούς αξιοκρατίας, η εμπορευματοποίηση και η ταξική διάκριση είναι σαφείς» επισημαίνει με νόημα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και καταλήγει πως «η αλληλεπίδραση μιας, πραγματικά δημοκρατικής κοινωνίας και ενός αντίστοιχου δημοκρατικού σχολείου, στο οποίο όλοι θα έχουν τη δυνατότητα να παίρνουν τη μόρφωση που έχουν ανάγκη (Θ. Ελευθεράκης, 2006) προοδευτικά, αμφίδρομα και αναπόφευκτα, θα οδηγήσουν σε καλυτέρευση της ποιότητας του σχολείου, αλλά και της κοινωνίας».