Δήλωση της Κατερίνας Νοτοπούλου για το Film Office στην Θεσσαλονίκη

 

Ψήφο εμπιστοσύνης στην Θεσσαλονίκη αποτελεί η είδηση για τα γυρίσματα της κινηματογραφικής παραγωγής στην πόλη. Μιας επένδυσης, ύψους άνω των 20 εκ. ευρώ αποτέλεσμα της οραματικής αναπτυξιακής πρωτοβουλίας του πρώην Υφυπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Λευτέρη Κρέτσου, με το cash rebate στις κινηματογραφικές παραγωγές, το οποίο ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2017 ανοίγοντας το δρόμο. Και σήμερα η Θεσσαλονίκη  βγαίνει κερδισμένη!

Το Film Office της Θεσσαλονίκης είναι αποτέλεσμα ευτυχούς συγκυρίας της προηγούμενης περιόδου, μιας Θεσσαλονίκης που είδε την ευκαιρία και τόλμησε να εργαστεί συλλογικά για να φέρει αποτελέσματα. Το επενδυτικό κίνητρο που δόθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ δίνει τη δυνατότητα σε μία εταιρεία παραγωγής να λάβει σημαντικό μέρος της επένδυσης σε ένα οπτικοακουστικό έργο αφού ολοκληρώσει τα γυρίσματα. Με τον τρόπο αυτό η Ελλάδα κατάφερε να γίνει ελκυστικός προορισμός για μεγάλες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Από το γραφείο του Πρωθυπουργού Θεσσαλονίκης εργαστήκαμε από την πρώτη στιγμή υλοποίησης του επενδυτικού κινήτρου προκειμένου η Βόρεια Ελλάδα να αξιοποιήσει αυτήν την ευκαιρία ώστε βγει πολλαπλά κερδισμένη.

Καλέσαμε τους τοπικούς αυτοδιοικητικούς και καλλιτεχνικούς φορείς, παρουσιάσαμε τις ευκαιρίες και τη δυναμική ενός τέτοιου project και καλέσαμε σε συνέργειες. Ζητήσαμε πρόσθετη χρηματοδότηση από την τότε κεντρική εξουσία προς τους τοπικούς φορείς για να ενισχύσουν νέες δομές στήριξης των αναγκών των παραγωγών και το καταφέραμε με την έγκριση του έργου για τη σύσταση και λειτουργία ενός Δικτύου Περιφερειακών και Τοπικών Film Offices ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η πολλαπλασιαστική επίδραση της σύστασης του film office στη Θεσσαλονίκη για μας ήταν προφανής και είναι αλήθεια ότι όλοι οι τοπικοί φορείς αγκάλιασαν την πρωτοβουλία. Η πόλη μας τράβηξε μπροστά κόντρα στο κύμα και το παραλήρημα διάφορων «φιλελεύθερων» φωνών που τότε λοιδορούσαν το cash rebate ή το κατηγορούσαν ότι έγινε για να γυρίσει ο Γαβράς ταινία υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι ίδιοι που το λοιδορούσαν τότε, σήμερα όχι μόνο το αποθεώνουν, αλλά προσπαθούν να μας πείσουν ότι το εγχείρημα μετατροπής της Ελλάδας σε ελκυστικό προορισμό εγκατάστασης οπτικοακουστικών επενδύσεων είναι έργο της παρούσας κυβέρνησης. Ότι η αύξηση του rebate από το 35% στο 40% έκανε τη διαφορά.

Με τον ίδιο τρόπο στη Θεσσαλονίκη, κάποιοι «τοπικοί άρχοντες» ετοιμάζουν επικοινωνιακές φιέστες αυτοθαυμασμού, ενώ δεν είχαν καμία συμμετοχή στη διαμόρφωση του σχετικού θεσμικού πλαισίου, στη σύσταση του ΕΚΟΜΕ και στην εξασφάλιση πόρων για την λειτουργία του κινήτρου και την υποστήριξη υποδομών, όπως αυτή στη Θέρμη μέσω του Αναπτυξιακού.

Αν όντως θέλουν να βοηθήσουν την προσπάθεια που ξεκίνησε το 2017 για να γίνει ο τόπος μας ισχυρός περιφερειακός «παίχτης» στη διεθνή βιομηχανία ψυχαγωγίας τότε οφείλουν να εργαστούν με επαγγελματισμό και να αναζητήσουν συνέργειες που πάνε την πόλη μας μπροστά.

Και αν όντως επιθυμούν η Ελλάδα να αποτελεί μια φιλική χώρα προς την οπτικοακουστική παραγωγή πρέπει επίσης  να διατυπώσουν δημόσια μια ξεκάθαρη θέση ως προς το γιατί ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη άφησε στο συρτάρι δύο εμβληματικά έργα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπτυξη της εγχώριας οπτικοακουστικής βιομηχανίας (ίδρυση του Επενδυτικού Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών και του Ταμείου Εγγυοδοσίας Οπτικοακουστικών Παραγωγών ύψους 100 εκατ. ευρώ περίπου),

– πρόσφατα θεσμοθέτησε τη δυνατότητα να αποζημιώνονται δαπάνες γυρισμάτων με ξένα τιμολόγια μειώνοντας αισθητά την ανταποδοτικότητα του κινήτρου και στερώντας σημαντικά έσοδα από τον τόπο μας από μεγάλες οπτικοακουστικές παραγωγές,

– και επίσης κατάργησε τη λειτουργία τριών νέων ακαδημαϊκών τμημάτων Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικής Παραγωγής, δύο εκ των οποίων θα λειτουργούσαν στη Βόρεια Ελλάδα.

Να πώς λειτουργεί σήμερα, για την πόλη μας, για τη χώρα ένας αναπτυξιακός τομέας, τον οποίο δημιουργήσαμε από το μηδέν και που μόλις ξεκινά να δίνει καρπούς. Ο δρόμος άνοιξε, αρκεί να τον περπατήσουμε σωστά και να δει, ο καθένας στον τομέα του, τις προτεραιότητες και τις ευθύνες του και κυρίως να καταθέσει το όραμά του.