Το 71% των κατοίκων της Θεσσαλονίκης αξιολογούν το Μετρό ως το σημαντικότερο έργο για την πόλη με συντριπτική διαφορά από τα υπόλοιπα. Το 62% επιθυμεί η ολοκλήρωση του Μετρό να γίνει με την insitu διατήρηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου. Αυτό αποκαλύπτει η πρόσφατη έρευνα «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας» της Populus Strategy and Insights που δημοσιεύει η εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής».
Τα ψέματα, η παραπληροφόρηση, η διαστρέβλωση της πραγματικότητας που συστηματικά εκπορεύονται από την κυβέρνηση τα δύο τελευταία χρόνια δεν πείθουν πλέον τους Θεσσαλονικείς. Έχουν αντιληφθεί ότι οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να καθυστερούν την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό προς όφελος συμφερόντων, αλλά και να τους στερούν ένα πολύτιμο κομμάτι της ιστορίας τους. Οι πολίτες πλέον ξέρουν ότι το Μετρό θα μπορούσε να λειτουργεί άμεσα, με τους 12 σταθμούς του, και ο σταθμός της Βενιζέλου να παραδοθεί αφού εξασφαλιστεί η διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων αμετακίνητων στη θέση τους, χωρίς μάλιστα να χρειαστούν καθόλου νέες ανασκαφές.
Αντίθετα, η υπουργός Πολιτισμού οικειοποιείται το σύνθημα της κοινωνίας των πολιτών και του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο υπήρξε γνώμονας κάθε απόφασης και πράξης του ΥΠΠΟ το διάστημα 2015-2019, για να μας πει ότι δήθεν με την απόσπαση θα έχουμε «και Μετρό και αρχαία». Την ίδια στιγμή, όμως, ψελλίζοντας μεταθέτει την έναρξη λειτουργίας του Μετρό τον Μάρτιο του 2025, χωρίς μάλιστα να εξασφαλίζει ότι τα αρχαία της Βενιζέλου θα επανατοποθετηθούν πράγματι στη θέση τους και δεν θα ακολουθήσουν την τύχη των αρχαιοτήτων του σταθμού της Αγίας Σοφίας που με τη δική της υπογραφή ως γενικής γραμματέως τότε του ΥΠΠΟ αποσπάστηκαν το 2012 δήθεν για να επανατοποθετηθούν αλλά δεν πρόκειται ποτέ να επιστρέψουν.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει «στα ψιλά» ότι η λύση της απόσπασης σημαίνει νέες εκτεταμένες ανασκαφές σε όλη την έκταση του ενάμιση στρέμματος του σταθμού και σε βάθος τριών μέτρων, που αντιστοιχούν σε 700 χρόνια ιστορίας, δηλαδή νέα διλήμματα, νέες μελέτες, νέες αποφάσεις, πλήθος νέων απρόβλεπτων καταστάσεων. Παράλληλα, δεν προχωρά στη λειτουργία των 12 υπόλοιπων σταθμών επικαλούμενη λόγους «δυσανάλογα υψηλού κόστους των παραμετροποιήσεων του αυτόματου δικτύου (20-25 εκατ. €)». Με απλά λόγια, η εξυπηρέτηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης και η αναβάθμισης της ποιότητας ζωής τους για τον κ. Μητσοτάκη και τους υπουργούς του έχουν μικρότερη αξία από τη «λίστα Πέτσα».
Σήμερα, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι οι πολίτες γνωρίζουν και διεκδικούν αυτό που τους ανήκει, αυτό που αξίζει στην πόλη τους. Διαπρεπείς επιστήμονες της Ελλάδας και του εξωτερικού επίσης απευθύνουν έκκληση για τη σωτηρία των αρχαίων της Βενιζέλου, ενώ στον διεθνή Τύπο η ελληνική κυβέρνηση εκτίθεται και η χώρα διασύρεται. Ας τελειώσουν επιτέλους οι πολιτικαντισμοί, οι εμμονές και οι ιδιοτέλειες, και ας γίνει το μόνο που μπορεί να εξασφαλίσει την ταχύτερη δυνατή λειτουργία του Μετρό και τη σωτηρία των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου: να λειτουργήσει το Μετρό με τους 12 σταθμούς και να υλοποιηθεί η λύση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με insitu διατήρηση των αρχαιοτήτων.
Μέσα από έναν εκπληκτικό συνδυασμό υψηλής κατασκευαστικής τεχνολογίας και πολιτιστικής κληρονομιάς, και το Μετρό να λειτουργήσει στην ώρα του και τα μοναδικά σε ολόκληρο τον κόσμο αρχαία να παραμείνουν ακέραια, αυθεντικά, αμετακίνητα στη θέση τους, ώστε να ενταχθούν στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO μαζί με τα υπόλοιπα δεκαπέντε μνημεία της παλαιοχριστιανικής και βυζαντινής Θεσσαλονίκης, προσφέροντας στην πόλη συναρπαστικές δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης.