Η σχολική χρονιά που έληξε άφησε πίσω της σοβαρά προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης που δοκιμάστηκε από την πανδημία και τις επιπτώσεις της, ταυτόχρονα όμως έγινε η αφορμή να αποκαλυφθούν ανεπάρκειες και λανθασμένες πολιτικές που ταλαιπώρησαν γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Λειτουργία των σχολείων με μαθητές να συνωστίζονται στις τάξεις , με ελλείψεις στην καθαριότητα, χωρίς σοβαρές υποστηρικτικές δημοτικές υπηρεσίες προς τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και πάλι μέσα σε συνθήκες ανησυχίας για την εξάπλωση της πανδημίας και χωρίς τη λήψη των απαραίτητων μέτρων ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να διεξάγεται με όρους ασφάλειας για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Ειδικότερα επισημαίνουμε:
Το πολύ σημαντικό πρόβλημα που θα προκύψει με τον καθαρισμό των σχολείων. Η απαράδεκτη απόφαση για τρίωρες συμβάσεις του προσωπικού δεν διασφαλίζει την τήρηση των απαραίτητων όρων υγιεινής σε όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αντί να καλύψει με ίδιους πόρους τη διαφορά από το ποσό που καλύπτει το υπουργείο, ώστε να μετατραπούν οι συμβάσεις σε πλήρους απασχόλησης, «αξιοποίησε» την διάταξη προβλέποντας για φέτος πρόσληψη 201 ατόμων από τα οποία 126 πλήρους και 75 μερικής απασχόλησης, ενώ πέρυσι προέβλεπε πρόσληψη 197 ατόμων από τα οποία 174 πλήρους και 23 μερικής απασχόλησης. Αξίζει επιπλέον να αναφερθεί ότι ακόμη δεν έχουν παρουσιαστεί στα περισσότερα σχολεία καθαριστές, ενώ τα σχολεία είναι ήδη σε λειτουργία.
Η κυβέρνηση, αντί να προχωρήσει σε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και σε λειτουργία των σχολείων με βάρδιες, θεσμοθέτησε την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και μετέτρεψε τα σχολεία σε εστίες διάδοσης του ιού. Η ανακοίνωση της Υπουργού ότι μόνον όταν νοσήσει το 50% των μαθητών θα κλείνει ένα τμήμα (!!), μόνο επιπλέον ανησυχίες δημιουργεί. –
Τεράστιο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί ήδη από πέρυσι και με τη στέγαση των παιδιών της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα στη λειτουργία τους, επιδεινώνοντας τις συνθήκες συνωστισμού ακόμη περισσότερο. Για μία ακόμη φορά αναδεικνύεται το κυρίαρχο πρόβλημα της έλλειψης σχολικής στέγης και των συχνά ακατάλληλων σχολικών δομών στην πόλη μας. Δυστυχώς η παρούσα διοίκηση ελάχιστα έχει κάνει για την διεκδίκηση πόρων και την εύρεση κατάλληλων χώρων. Τώρα βρισκόμαστε στο «παρά πέντε» με τα όποια έργα προγραμματίστηκαν να μην έχουν ολοκληρωθεί και λυόμενους οικίσκους να «φυτρώνουν» και πάλι στις αυλές των σχολείων (π.χ. το 90ο).