Στις 20/10/2021 η Βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Κιλκίς, Ειρήνη Αγαθοπούλου, με κοινοβουλευτική ερώτηση επισημαίνει έναν νέο αιφνιδιασμό της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων προς την εκπαιδευτική κοινότητα. Το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στον περιορισμό της λειτουργικότητας των δημοσίων σχολείων με συγχωνεύσεις τμημάτων. Όπως αναφέρει στην ερώτησή της, ενώ η σχολική χρονιά είναι σε εξέλιξη και μέσα στο τέταρτο κύμα πανδημίας, η κυβέρνηση καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες να «εξαφανίσει» την ανάγκη πρόσληψης επί πλέον εκπαιδευτικών, στοιβάζοντας τις αίθουσες με υπεράριθμους μαθητές.
Η Ε. Αγαθοπούλου υπογραμμίζει, ότι ενώ η Π.Ε. Κιλκίς περιμένει την κάλυψη των 51 εκπαιδευτικών κενών, αντ΄ αυτού η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έδωσε εντολή να συμπτυχθούν τμήματα στην νεοϊδρυθείσα σχολική μονάδα Ειδικής Αγωγής ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στην Β΄ Γυμνασίου, παρά την επίσημη έγκριση που είχε αρχικά στις 23-7-2021, καθώς και στην Α’ Λυκείου στο Λύκειο Καμπάνη.
Το Υπουργείο ερωτάται με ποιο τρόπο διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και η ομαλή λειτουργία των σχολείων στο Κιλκίς μετά τις συγχωνεύσεις, τι θα απογίνει με τις κενές θέσεις στην Γενική και στην Ειδική Αγωγή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, καθώς και τους λόγους που οδήγησαν το Υπουργείο να καταργήσει τις ίδιες του τις αποφάσεις.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων και στο Κιλκίς εν μέσω πανδημίας»
Με απόφαση της κυβέρνησης και ενώ η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωράει σε συγχωνεύσεις τμημάτων και υποβάθμιση σχολείων.
Η πρωτοφανής «βιομηχανία συγχωνεύσεων» μέσα στο τέταρτο κύμα πανδημίας, με αποτέλεσμα τον συνωστισμό 27-28 παιδιών ανά τάξη, παραγνωρίζει τη σοβαρότητα της κρίσιμης επιδημιολογικής κατάστασης που συνεχίζει να υφίσταται, βάζει επιπλέον δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και θέτει σε κίνδυνο την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων.
Τα σχολεία της Π.Ε. Κιλκίς δεν εξαιρέθηκαν από τις αιφνιδιαστικές προτάσεις για συγχωνεύσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με καταγγελίες της ΕΛΜΕ Κιλκίς, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς έδωσε την εντολή να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις τμημάτων άμεσα το:
1. Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο & Λύκειο Κιλκίς (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.): Συγχώνευση τμημάτων νεοϊδρυθείσας σχολικής μονάδας της Β΄ Γυμνασίου παρά την έγκριση που είχε την 23-7-2021 με απόφαση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
2. Λύκειο Καμπάνη: Συγχώνευση τμημάτων της Α΄ Λυκείου σε τμήμα 27 μαθητών.
Παρ’ όλα αυτά, στο νομό Κιλκίς 51 θέσεις εκπαιδευτικών εξακολουθούν να παραμένουν κενές. Με τις συγχωνεύσεις που επιβάλλει η κυβέρνηση, καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες να «εξαφανίσει» την ανάγκη πρόσληψης επί πλέον εκπαιδευτικών, στοιβάζοντας τις αίθουσες με υπεράριθμους μαθητές. Οι ανάγκες προσλήψεων όμως παραμένουν.
Αντί το Υπουργείο να εκπονήσει ένα πανελλαδικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, υλοποιεί σχέδια κατάργησης και συγχώνευσης τμημάτων, με μοναδικό κριτήριο τη μείωση του δημοσιονομικού κόστους.
Επειδή, η πανδημία συνεχίζει την πορεία της και οι σχολικές αίθουσες με τους στοιβαγμένους μαθητές αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του ιού, με άμεσο κίνδυνο τόσο για τους ίδιους, όσο και για τις οικογένειες τους
Επειδή, το σχολικό έτος που ξεκίνησε πρόσφατα κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα εάν υπάρξει έξαρση της υγειονομικής κρίσης
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1) Πώς διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων και η υγεία των μαθητών στο Κιλκίς, από τη στιγμή που το αρμόδιο Υπουργείο προωθεί τις αίθουσες με υπεράριθμους μαθητές;
2) Υπάρχει σχεδιασμός από την Κυβέρνηση ώστε να καλυφθούν τα πραγματικά (51) κενά με εκπαιδευτικό προσωπικό στην Π.Ε. Κιλκίς;
3) Για ποιο λόγο ενώ φέτος η Α΄ Λυκείου του Καμπάνη ξεκίνησε με δυο εγκεκριμένα τμήματα, στην πορεία αποφασίζεται η συγχώνευσή τους;
4) Ενώ εγκρίθηκε τμήμα στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Κιλκίς στις 23 Ιουλίου 2021, με ποια απόφαση και με ποια κριτήρια επιβάλλεται τώρα η κατάργησή του;
5) Ποια η πρόθεση του Υπουργείου σχετικά με τα κενά στην Ειδική Αγωγή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς που φτάνουν τα 14; (12 πλήρους ωραρίου και 2 μειωμένου)
6) Ποια είναι τα κριτήρια που ακολουθεί το Υπουργείο για τις συγχωνεύσεις και για την μη πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών – ειδικά αυτών της Ειδικής Αγωγής;
Η ερωτώσα βουλεύτρια
Αγαθοπούλου Ειρήνη Ελένη