Την τελευταία δεκαετία, το mobile gaming έχει γίνει πυλώνας της αγοράς της διαδραστικής ψυχαγωγίας. Χάρη στην πρόσβαση σε smartphone, χρήστες σε όλο τον κόσμο έχουν εισαχθεί στον κόσμο του gaming. Τώρα, η εμφάνιση της τεχνολογίας του blockchain δημιουργεί μια αλλαγή παραδείγματος, προσφέροντας στους παίκτες τη δυνατότητα να κατέχουν πραγματικά τα περιουσιακά στοιχεία που κερδίζουν ή αγοράζουν στο παιχνίδι και τη δυνατότητα να δημιουργούν απτή αξία από τον χρόνο που αφιερώνουν στο παιχνίδι.
Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει αυτό το νέο μοντέλο, αλλά σήμερα, τα περισσότερα από τα διαθέσιμα projects απλά δεν ανταποκρίνονται στην δυναμική των παραδοσιακών παιχνιδιών. Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς να αμφιβάλλουν ότι αυτή η νέα γενιά παιχνιδιών μπορεί να διεισδύσει στο mainstream ενδιαφέρον. Ωστόσο, αυτό μπορεί να είναι κοντόφθαλμο. Πράγματι, δεν είναι η πρώτη φορά που μια νέα τεχνολογία απορρίπτεται με βάση τα πρώτα της παραδείγματα.
Οι Αυξανόμενοι “πόνοι” του Blockchain gaming
Τα παιχνίδια Web3 ενσωματώνουν αποκεντρωμένα στοιχεία blockchain, συμπεριλαμβανομένων των έξυπνων συμβολαίων και των NFT, για τη δημιουργία εικονικών περιουσιακών στοιχείων που μπορούν να ανήκουν και να διακινούνται από παίκτες χωρίς την παρέμβαση κάποιου τρίτου μέρους. Αυτή η καινοτομία επαναφέρει έναν υψηλό βαθμό δύναμης στα χέρια των παικτών. Τούτου λεχθέντος, ο χώρος του crypto gaming είναι ακόμα εκκολαπτόμενος και πολλά πρώιμα projects έχουν περιγραφεί ως υπερβολικά απλοϊκά και ως παράγωγες που δεν προσφέρουν νέες ή συναρπαστικές εμπειρίες παιχνιδιού.
Ως αποτέλεσμα, πολλοί αυτοαποκαλούμενοι παίκτες θέλουν ελάχιστη σχέση με τα παιχνίδια που έχουν σχέση με τα NFT λόγω μιας αντιληπτής έλλειψης βάθους και υπερβολικής έμφασης στο οικονομικό κέρδος. Με την ονομασία «play-to-earn» ή P2E, αυτά τα προϊόντα προσφέρουν την ευκαιρία στους παίκτες να κερδίσουν πραγματική αξία με τη μορφή κρυπτονομισμάτων και NFT, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να πωληθούν για παραδοσιακά χρήματα.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ενός παιχνιδιού P2E είναι το Axie Infinity, το οποίο έγινε πρωτοσέλιδο όταν έγινε μια σημαντική πηγή εισοδήματος για πολλούς σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, για να γίνει τελικά ασύμφορο καθώς οι συνθήκες του bear market άρχισαν και τα δυνητικά κέρδη κατέρρευσαν.
Αυτό συμβαίνει, δυστυχώς, με πολλά παρόμοια παιχνίδια Web3. Δεν κατασκευάστηκαν για να αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου – ή σε μεγάλα οικονομικά σοκ – πολλοί Web3 τίτλοι δεν κατάφεραν να ενισχύσουν τη βάση των χρηστών τους χωρίς τα κάποτε κερδοφόρα οικονομικά οφέλη τους. Αυτό έχει οδηγήσει σε πολλούς επικριτές του blockchain gaming που υποθέτουν ότι τα τρέχον projects είναι το αποκορύφωμα του δυνατού/εφικτού, με τον τομέα να απορρίπτεται ως απλά μια μόδα. Ωστόσο, μια ματιά στο πρόσφατο παρελθόν —ιδιαίτερα η άνοδος του mobile gaming— καταδεικνύει ότι τα πρώτα προϊόντα δεν πρέπει να καθορίζουν τις μελλοντικές δυνατότητες.
Ο Παραλληλισμός με το Mobile Gaming
Αν κοιτούσατε τα παιχνίδια σε κινητές συσκευές περίπου το 2005, η κατάσταση θα ήταν παρόμοια. Οι τίτλοι ήταν υπερβολικά απλοί, συχνά δύσκολο να ελεγχθούν και άτονοι όσον αφορά τα γραφικά τους. Το κλασικό παιχνίδι “φιδάκι” ήταν από τους πιο δημοφιλείς πρώιμους τίτλους κινητών όταν η Nokia το μετέφερε στη σειρά κινητών τηλεφώνων της, με εκατομμύρια να παίζουν σε όλο τον κόσμο.
Σε εκείνο το σημείο της ιστορίας, οποιοσδήποτε χρησιμοποιούσε το τηλέφωνό του για παιχνίδια θα μπορούσε να αποκαλείται απλώς ως ένας “casual gamer” (ένας τέτοιος παίκτης είναι ένας παίκτης που απολαμβάνει οποιοδήποτε βιντεοπαιχνίδι χωρίς να επενδύει σημαντικό χρόνο σε αυτό, να το παίζει αυθόρμητα, ακανόνιστα ή σπάνια) και υπήρχε μια παρόμοια ιστορία με αυτό που βλέπουμε σήμερα όσον αφορά το crypto gaming.
Πολλοί θεώρησαν το mobile gaming ως μια καινοτομία για τους casual gamers που δεν θα μπορούσαν ποτέ να ανταγωνιστούν τους τίτλους που διατίθενται σε κονσόλες και επιτραπέζιους υπολογιστές. Φτάνουμε στο σήμερα, και τίτλοι όπως το Fortnite και το Arena of Valor έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλείς στους σκληροπυρηνικούς παίκτες και έχουν επηρεάσει ακόμη και την ευρύτερη βιομηχανία του gaming. Αυτές τις μέρες, κανείς δεν θα έλεγε ότι το mobile gaming δεν συμβαδίζει με τους παραδοσιακούς, καθώς η τεχνολογία έχει εξελιχθεί για να κάνει τις διαφορές λιγότερο εμφανής.
Μάλιστα, από το 2022, το 60% της αγοράς του gaming κυριαρχείται από κινητά. Είναι πλέον ο μεγαλύτερος κλάδος gaming παγκοσμίως. Ενώ οι παραδοσιακές πλατφόρμες παιχνιδιών εξακολουθούν να υπάρχουν και να έχουν καλή απόδοση, τα κινητά έχουν δείξει πώς η νέα τεχνολογία μπορεί να αλλάξει μια ολόκληρη ιστορία του κλάδου όταν ενηλικιωθεί. Και για να επιστρέψουμε και στο θέμα μας, το “φιδάκι” δεν όρισε τι θα γίνει στο mobile gaming.
Το Μέλλον του Crypto Gaming
Ανεξάρτητα από το πώς αισθάνεστε για την προσέγγιση και την επιτυχία των παιχνιδιών P2E, είναι σαφές ότι αυτή η μέτρηση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να κρίνουμε τη μελλοντική βιωσιμότητα του Web3 Gaming. Νέες γενιές παιχνιδιών που θα αναλάβουν τους παραδοσιακούς τίτλους είναι ήδη στα σκαριά. Ορισμένα από αυτά τα παιχνίδια εξακολουθούν να έχουν στοιχεία P2E και άλλα εφαρμόζουν τα NFTs. Αλλά το σημαντικό είναι ότι η βιομηχανία μαθαίνει ότι τα παιχνίδια πρέπει να υπερβαίνουν απλά το οικονομικό κομμάτι και να εισάγουν ένα πραγματικά συναρπαστικό παιχνίδι για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τους παίκτες.
Ενώ πολλοί χρησιμοποιούν επί του παρόντος το Web3, P2E και blockchain gaming εναλλακτικά εννοώντας το ίδιο πράγμα, στην πραγματικότητα δεν είναι όλα ακριβώς τα ίδια. Τα επόμενα χρόνια, αυτοί οι κλάδοι ενδέχεται να διαφοροποιηθούν περαιτέρω μεταξύ τους και ακόμη και να δημιουργήσουν νέες υποκατηγορίες για το πώς εφαρμόζεται αυτή η τεχνολογία. Υποθέτοντας ότι όλοι οι μελλοντικοί τίτλοι θα είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοιοι, δεν βλέπουμε την ποικιλομορφία που έχει εμφανιστεί στην αγορά κινητής τηλεφωνίας.
Μόνο ο χρόνος θα δείξει τι θα γίνει με το Web3, αλλά όσοι ποντάρουν εναντίον του ίσως πρέπει να το σκεφτούν δύο φορές. Υπάρχουν πολλοί παραλληλισμοί μεταξύ της ανόδου του gaming για κινητά και αυτού που βλέπουμε τώρα. Ποια παιχνίδια και εφαρμογές μπορεί να ανοίξουν τη σκηνή σε ένα μεγαλύτερο κοινό μένει να φανεί, αλλά σε 10 χρόνια, είναι πιθανό ότι αυτοί οι τύποι τίτλων θα υπάρχουν απλώς ταυτόχρονα μαζί με το console gaming, το pc gaming και το mobile gaming.
Πηγή: Techwar.gr