Όραμα δεν είναι να περάσεις ένα νομοσχέδιο-κοροΐδία.
Όραμα είναι να ενισχύσεις τα Δημόσια Πανεπιστήμια, τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, τα περιφερειακά πανεπιστήμια και να δημιουργήσεις πρόγραμμα στέγης.
Η επένδυση στην Παιδεία είναι επένδυση στο μέλλον της χώρας. Επένδυση στα παιδιά της.
Η κυβέρνηση της ΝΔ δε νομοθετεί με κοινή λογική και με συγκλίσεις, αλλά αυταρχικά.
-Χρησιμοποίησε βία εναντίον των φοιτητών που υπερασπίζονται τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση και λένε συντονισμένα «όχι» στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
-Εξεβίασε καθηγητές πανεπιστημίου. Παραβίασε το αυτοδιοίκητό τους.
-Έσυρε στα δικαστήρια την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.
– Παραβιάζει προκλητικά το Σύνταγμα.
Και αναρωτιέται κανείς.
Γιατί η κυβέρνηση κάνει σαν να ανακάλυψε τώρα, μετά από 50 χρόνια, «αλήθειες» κρυμμένες στο Σύνταγμα;
Η ΝΔ κινείται διαρκώς με στόχο την εξαπάτηση των πολιτών. Έφθασε στο σημείο να πει ότι ένα δημοσίευμα του Economist υπερτερεί ψηφίσματος του Ευρωκοινοβουλίου! Κοροϊδία και αλαζονεία.
Τέσσερις είναι οι θεμελιώδεις προϋποθέσεις για να πειστεί μία κοινωνία ότι μια κυβέρνηση όντως ενδιαφέρεται για τα δημόσια πανεπιστήμια:
-η άμεση χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό
-η φοιτητική μέριμνα
-ο αριθμός των προσλήψεων καθηγητών
-οι μισθοί των καθηγητών
Όποια αλχημεία και αν επιχειρηθεί, στο σύνολο αυτών των δαπανών η Ελλάδα είναι τελευταία στην Ευρώπη, με μεγάλη διαφορά από τους προτελευταίους και οι αποκλίσεις σε σχέση με τι γίνεται στα ευρωπαϊκά δημόσια πανεπιστήμια, συνεχώς διευρύνονται.
Μπορεί ο κ.Πιερρακάκης να βρεί έστω έναν πίνακα, μία γραφική παράσταση ή κάποιο άλλο επίσημο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του ΟΟΣΑ που να διαψεύδει αυτόν τον ισχυρισμό;
Δεν θα βρει, γιατί δεν υπάρχει.
Εκτός, βέβαια, κι αν η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ είναι μέρος του δικτύου των fake news.
Πόσο, όμως, αξιόπιστη μπορεί να είναι η Κυβέρνηση όταν δηλώνει ότι ενισχύει τα δημόσια πανεπιστήμια, από τη στιγμή που:
• Η χρηματοδότησή τους δεν μπορεί να καλύψει ούτε τις ανελαστικές δαπάνες των πανεπιστημίων.
• Η άρνηση της κυβέρνησης να δημιουργήσει νέες θέσεις καθηγητών καθιστά την Ελλάδα τελευταία στην Ευρώπη ως προς την αναλογία καθηγητών προς φοιτητές.
• Μένουν χιλιάδες παιδιά εκτός πανεπιστημίου ώστε να αναγκαστούν να φοιτήσουν είτε στα ιδιωτικά κολλέγια είτε στα ΙΕΚ. Πότε έγινε η Ελλάδα η χώρα που δεν σπουδάζει τα παιδιά της;
• Η ίδια κυβέρνηση ψήφισε έναν νόμο για τη διοίκηση των πανεπιστημίων ο οποίος ενίσχυσε τη διαπλοκή και γιγάντωσε τη γραφειοκρατία. Και τώρα, δηλώνει πως θα πατάξει τη γραφειοκρατία.
• Η πανεπιστημιακή αστυνομία διαφημίστηκε με ένα τρόπο ώστε η κοινωνία να θεωρήσει πως τα πανεπιστήμια είναι χώροι συνεχούς και ακραίας παραβατικότητας, προσλήφθηκαν περισσότεροι από 1000 αστυνομικοί και ξοδεύτηκαν εκατομμύρια ευρώ για κάτι που ακυρώθηκε λίγους μήνες μετά.
Εμείς προτείνουμε:
• Τον Διπλασιασμό του αριθμού καθηγητών σε βάθος τριετίας ώστε να είμαστε κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο ως προς την αναλογία καθηγητών προς φοιτητές.
• Τον Διπλασιασμό της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Δείτε το βίντεο εδώ : Facebook