«Με τη γνωστή φιλοσοφία “πωλούνται τα πάντα, φτηνά και με τους όρους που θέλουν να αγοράσουν οι ιδιώτες” κινήθηκε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και για την παραχώρηση του λιμένα «Φίλιππος Β» που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, όπως αποδεικνύει η σύμβαση υποπαραχώρησης που έφερε προς κύρωση στη Βουλή» τονίζει το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.
Όπως σημειώνει, η κυβέρνηση «στην ουσία, χαρίζει ένα λιμάνι με έτοιμες εγκαταστάσεις για διακίνηση γενικού και ξηρού χύδην φορτίου καθώς και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, έτοιμες υποδομές που επιτρέπουν την δυνατότητα επέκτασης του ενώ βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή με σημαντικά πλεονεκτήματα για την εξυπηρέτηση μεγάλων αγορών εντός και κυρίως εκτός Ελλάδας.
Ειδικότερα:
α) Οι πανηγυρισμοί των Υπουργών της Νέας Δημοκρατίας για δήθεν μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι, διαψεύστηκαν πανηγυρικά καθώς κατατέθηκε μία και μοναδική δεσμευτική προσφορά από κοινοπραξία επιχειρήσεων, για την οποία μάλιστα γεννώνται ερωτήματα ως προς την τεχνική επάρκεια της στη διαχείριση λιμένων. Αντί λοιπόν ο διαγωνισμός να κηρυχθεί άγονος, προχώρησαν οι διαδικασίες και η συγκεκριμένη κοινοπραξία αναδείχθηκε ως προτιμητέος επενδυτής
β) O προτιμητέος επενδυτής τελικά προσφέρει το εξαιρετικά χαμηλό ποσό των 33,9 εκατ. ευρώ για ένα λιμάνι με εμπορική αξία, αναπτυξιακές προοπτικές και στο οποίο παλαιότερες και πρόσφατες επενδύσεις ανέρχονται σε πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα ακόμα και αυτό το χαμηλό τίμημα είναι ακόμα χαμηλότερο στην πράξη καθώς θα καταβάλλεται τμηματικά με ετήσιες καταβολές για 40 χρόνια, με το μεγαλύτερο μέρος του σε σημερινές τιμές χωρίς να υπολογίζεται ο πληθωρισμός. Επιπρόσθετα, υπονομεύεται η βιωσιμότητα του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας αφού χάνει μια σημαντική πηγή εσόδων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ το χρόνο λαμβάνοντας ως αντάλλαγμα 65.000 ευρώ περίπου ετησίως!
γ) Μαγική εικόνα αποτελούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις των 36 εκατομμυρίων ευρώ που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς οι επενδύσεις που περιγράφονται στη σύμβαση παραχώρησης, με πολύ «γαλαντόμες» εκτιμήσεις δεν ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο ευρώ. Σημειώνεται ότι αυτές οι επενδύσεις (δυο κτιριακές εγκαταστάσεις για στέγαση δημοσίων υπηρεσιών και η αναδάσωση παρακείμενου χώρου) δεν αναβαθμίζουν την παραγωγική δυναμικότητα του λιμένα.
δ) Ελάχιστα προβλέπονται στη σύμβαση για την περιβαλλοντική προστασία, καμία διασφάλιση δεν υπάρχει για τους εργαζόμενους στο λιμάνι, αντίθετα σε διατάξεις της σύμβασης γίνεται έμμεση αναφορά σε εργαζόμενους από το εξωτερικό.
ε) Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ εγκαίρως είχε επισημάνει ότι η υποπαραχώρηση γίνεται χωρίς κανένα αναπτυξιακό σχεδιασμό και γι αυτό δεν προηγήθηκε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία. Αυτές οι επισημάνσεις επιβεβαιώνονται και από τις διατάξεις της Σύμβασης Παραχώρησης που όχι μόνο δεν περιλαμβάνει αναπτυξιακές επενδύσεις αλλά αφήνει πλήρως στον ιδιώτη τον λιμενικό σχεδιασμό αδιαφορώντας για τις ανάγκες της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας.
Η περίπτωση της λιμενικής εγκατάστασης «Φίλιππος Β» στην Καβάλα αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα υπονόμευσης της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Η ενίσχυση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στις επερχόμενες ευρωεκλογές θα αποτελέσει ένα πρώτο βήμα για την αλλαγή της σημερινής αρνητικής κατάστασης, ένα σημαντικό βήμα για τη διεκδίκηση καλύτερης ζωής τώρα για την ελληνική κοινωνία» καταλήγει το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.