Η Κάμαλα Χάρις δηλώνει “παλιόπαιδο” και στρέφει την προσοχή της στους ψηφοφόρους που βλέπουν τον Τραμπ ως alien.
Η Κάμαλα Χάρις βρίσκεται σε mood “εγώ θα κάτσω με τη νεολαία”, και το TikTok είναι ο απόλυτος σύμμαχός της.
Συγκεκριμένα, η Χάρις επιδιώκει να “χτίσει” μια άμεση και ουσιαστική επικοινωνία με τους νέους στις ΗΠΑ και ακολουθεί μια τακτική που περισσότερο θυμίζει σταρ του Hollywood, παρά πολιτικό.
Αντί να περιορίζεται σε τυπικές πολιτικές ομιλίες, για τις οποίες οι περισσότεροι νέοι αδιαφορούν, η ίδια χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να ακούσει και να συζητήσει άμεσα με τη Generation Z.
Η πρώτη γυναίκα Αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών έχει βάλει ως στόχο να κερδίσει τη Generation Z στις επερχόμενες Αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου και για αυτό τον λόγο μόλις “άνοιξε” λογαριασμό στο TikTok, ο οποίος απαριθμεί ήδη περισσότερους από 4 εκατομμύρια ακολούθους.
Η ίδια είπε την πρώτη καλησπέρα στην κοινότητα του TikTok, λέγοντας πως τελευταία μάλλον την πετυχαίνουμε αρκετά συχνά στην αρχική μας σελίδα, οπότε σκέφτηκε πως είναι πολύ καλή ιδέα να τζοϊνάρει και επισήμως.
Τι θα βρει κανείς στον νεοσύστατο λογαριασμό της Χάρις στην πλατφόρμα: Memes, RuPaul’s Drag Race, ένα φιλί με τον σύζυγό της και ένα βίντεο που λέει πως θα πούμε σύντομα “bye bye” στον Τραμπ.
Η Generation Z είναι σε παράκρουση με την Χάρις, η οποία έχει γίνει το νέο τους πολιτικό popular icon. Αυτή η γενιά, γεννημένη μέσα στην ψηφιακή εποχή, αντιπροσωπεύει τις ελπίδες και τις ανησυχίες ενός κόσμου που αλλάζει ραγδαία.
Πώς σκοπεύει, όμως, η Χάρις να κερδίσει τις ψήφους των νέων Αμερικανών;
Η ΚΑΜΑΛΑ ΧΑΡΙΣ ΕΧΕΙ ΤΟ “KNOW-HOW” ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΟΥΣ ΤΗΣ GENERATION Z
“Ποντάρει τα λεφτά της” στα social media
Η ίδια αντιλαμβάνεται την ισχύ των κοινωνικών δικτύων στην ψηφιακή εποχή. Αντί να ακολουθεί στις παραδοσιακές πολιτικές μεθόδους, αξιοποιεί πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το Twitter.
Μέσα από τις αναρτήσεις της, προβάλλει μια πιο προσιτή πλευρά της, θέλοντας να δείξει πως κατανοεί και στηρίζει τους νέους.
Συμμετέχοντας σε δημοφιλή challenges και συνεργαζόμενη με γνωστούς influencers, δείχνει την κατανόησή της στη γλώσσα και την κουλτούρα της Generation Z. Τα memes και τα βίντεο που παράγει καταφέρνουν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν την προσοχή των νέων ψηφοφόρων.
Μάλιστα, μια πρόσφατη δημοσκόπηση του Axios/Generation Lab που διεξήχθη μετά την παραίτηση του Μπάιντεν, δείχνει ότι η Χάρις έχει προβάδισμα 20 μονάδων έναντι του Τραμπ στους νέους ψηφοφόρους.
Ομάδες υπό την ηγεσία της νεολαίας που καλούν τους Δημοκρατικούς να κάνουν περισσότερα για να επενδύσουν στους νέους ελπίζουν ότι η Χάρις μπορεί να αξιοποιήσει αυτή τη νέα ενέργεια γύρω από την εκστρατεία της.
Ξέρει τι αφορά τη Generation Z
Η στρατηγική της Χάρις δεν σταματά στα κοινωνικά δίκτυα. Εστιάζει σε ζητήματα που “καίνε” τη Generation Z. Η κλιματική κρίση είναι στο επίκεντρο της πολιτικής της ατζέντας, με φιλόδοξα σχέδια για την πράσινη ενέργεια και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι νέοι, που ανησυχούν για το μέλλον του πλανήτη, βρίσκουν στη Χάρις έναν σύμμαχο, απέναντι στον Τραμπ, ο οποίος έχει στρέψει την προσοχή του σε άλλα κοινά.
Η ίδια δηλώνει φεμινίστρια και υποστηρίζει πως ένας από τους κύριους στόχους της είναι να κατοχυρωθεί το δικαίωμα στην άμβλωσης.
«Θα αγωνιστούμε για το δικαίωμα (των γυναικών) να αποφασίζουν αυτές για το σώμα τους, γνωρίζοντας πολύ καλά πως εάν του δινόταν η ευκαιρία, ο Τραμπ θα προωθούσε την απαγόρευση της άμβλωσης σε κάθε πολιτεία», είπε η Χάρις στην πρώτη προεκλογική εμφάνισή της.
Παράλληλα, η ίδια δεν διστάζει να υποστηρίξει την ισότητα των φύλων και τα δικαιώματα της LGBTQ+ κοινότητας.
Ακόμη, υποστηρίζει ανοιχτά την κατάπαυση του πυρός στην Γάζα, καλώντας να σταματήσει άμεσα η αιματοχυσία και οι δολοφονίες αμάχων.
Τέλος, υποσχέθηκε πως θα προχωρήσει σε δράσεις για τον έλεγχο της οπλοκατοχής.
Άμεση επαφή με τους νέους
Ένα άλλο κομβικό σημείο της στρατηγικής της είναι η άμεση επαφή με τους νέους. Μέσα από διαδικτυακές εκδηλώσεις και ανοιχτά φόρουμ, η Χάρις ακούει τις ανησυχίες και τις προτάσεις τους της Generation Z.
Η συμμετοχή της σε συζητήσεις που διοργανώνονται από νεανικές οργανώσεις και εκπαιδευτικά ιδρύματα δείχνει ότι δεν είναι απλά μια πολιτικός που μιλάει, αλλά και μια πολιτικός που ακούει.
Η Χάρις κατανοεί τη σημασία των νεανικών οργανώσεων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ως μέσα κινητοποίησης και ενημέρωσης των νέων. Συνεργάζεται στενά με αυτές τις ομάδες για να προωθήσει κοινές πρωτοβουλίες και να υποστηρίξει δράσεις που ενδυναμώνουν τη νεολαία.
Το κίνημα #Kamalove και τα memes
Η Χάρις έχει δεσμευτεί να κερδίσει τις ψήφους των νέων, κάτι που αποδεικνύεται από την έντονη παρουσία της στα κοινωνικά δίκτυα και την υποστήριξη που λαμβάνει από νεανικές ομάδες.
Σε μια ομιλία της σε σύνοδο κορυφής στην Ατλάντα, διοργανωμένη από την οργάνωση Voters of Tomorrow, τόνισε την “ιστορική πρόοδο” που έχει σημειώσει η κυβέρνηση Biden-Harris σε θέματα όπως η ένοπλη βία και η κλιματική αλλαγή. Τόνισε τη σημασία των νέων ψηφοφόρων στις εκλογές του Νοεμβρίου, λέγοντας ότι “η ψήφος σας δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη” και ότι “πρέπει να κερδηθεί”.
Μέσω του TikTok, της πλατφόρμας X και με τη χρήση ιντερνετικών memes, η Κάμαλα Χάρις κάνει θραύση στους νέους και “χτίζει” θεμέλια για να “πολεμήσει” τη ρητορική μίσους του Τραμπ.
To γεγονός ότι έχει απήχηση στους νέους φαίνεται και από την ενίσχυση της δημοτικότητάς της καθώς διαδίδεται το «Kamalove», λογοπαίγνιο που συνδυάζει δύο λέξεις: το όνομά της και τη λέξη love (αγάπη).
Η υποστήριξη των διασημοτήτων παίζει σημαντικό ρόλο στην εκστρατεία της Χάρις. Η Charli XCX, παγκοσμίως γνωστή τραγουδίστρια της ποπ, έδειξε τη στήριξή της στην Χάρις, αναφέροντας ότι η αντιπρόεδρος είναι “brat”, ένας νέος όρος μεταξύ της Generation Z.
Αυτός ο όρος περιγράφει ένα άτομο που είναι λίγο ακατάστατο, του αρέσει να διασκεδάζει και είναι ειλικρινές και ωμό.
Η Charli XCX, την οποία γνωρίζουμε μέσα από τις επιτυχίες της για περισσότερα από 10 χρόνια, θεωρείται ξανά το «it girl» του καλοκαιριού στην ποπ μουσική βιομηχανία, χάρη στο έκτο στούντιο άλμπουμ της με τίτλο “brat”, το “σπάει τα ταμεία”.
Όπως δήλωσε η καλλιτέχνιδα, όταν σκέφτεται ένα brat άτομο φαντάζεται τα εξής: “Ένα νεαρό κορίτσι να κρατά ένα πακέτο τσιγάρα, έναν αναπτήρα Bic και να φορά ένα λευκό τιραντάκι χωρίς σουτιέν”.
“Είσαι ακριβώς σαν εκείνο το κορίτσι που είναι λίγο ακατάστατο και του αρέσει να διασκεδάζει και ίσως λέει μερικές φορές μερικά χαζά πράγματα”, εξήγησε αναφερόμενη στη Χάρις. “Αισθάνεται σαν τον εαυτό της αλλά ίσως και να έχει μια κατάρρευση. Αλλά κάπως σαν να το διασκεδάζει, είναι πολύ ειλικρινής, πολύ ωμή. Λίγο ευμετάβλητη. Όπως, κάνει χαζά πράγματα. Αλλά είναι παλιόπαιδο. Εσύ είσαι το παλιόπαιδο. Αυτό είναι το παλιόπαιδο”.
Ακόμη, στο πλευρό της Χάρις βρίσκονται οι εξής καλλιτέχνες: Beyonce, John Legend, Cardi B, Megan Thee Stallion, Olivia Rodrigo, Chappell Roan.
Η Χάρις δεν παραλείπει να τονίσει τη σημασία της πολιτικής συμμετοχής. Μέσα από εκπαιδευτικές καμπάνιες που ενθαρρύνουν την εγγραφή νέων ψηφοφόρων, προσπαθεί να κινητοποιήσει τη Generation Z να αναλάβει ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος.
Ένας από τους βασικούς στόχους των καμπανιών αυτών είναι να κάνουν τη διαδικασία εγγραφής και ψήφου όσο το δυνατόν πιο προσβάσιμη και εύκολη. Μέσω διαδικτυακών πλατφορμών και εφαρμογών, οι νέοι μπορούν να εγγραφούν ως ψηφοφόροι με λίγα μόνο κλικ.
Επιπλέον, παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες για τις θέσεις ψηφοφορίας, τις ώρες λειτουργίας και τις απαραίτητες διαδικασίες, μειώνοντας την αβεβαιότητα και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι νέοι ψηφοφόροι.
Τέλος, η Χάρις προσπαθεί να εμπνεύσει τους νέους ψηφοφόρους, όχι μόνο με τα λόγια της, αλλά και με παραδείγματα από τη ζωή της. Μιλάει για τη δική της πορεία, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και πώς η πολιτική συμμετοχή και η αποφασιστικότητα την οδήγησαν στην επιτυχία.
Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθεί να δείξει στους νέους ότι μπορούν κι αυτοί να κάνουν τη διαφορά, ότι η φωνή τους μετράει και ότι η δράση και η κινητοποίησή τους μπορούν να φέρουν σημαντικές και κρίσιμες αλλαγές στον πλανήτη.
via : https://www.news247.gr/