
Δυο χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η κοινωνία εξακολουθεί να ζητά καθαρές απαντήσεις, ενώ η κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο παραμένει απαράδεκτη. Τα έργα αναβάθμισης προχωρούν με ρυθμούς χελώνας και η έλλειψη βελτιώσεων είναι εμφανής.
Διαδρομή 100 χλμ χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση
Σύμφωνα με πληροφορίες, το δίκτυο στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη παραμένει σε κακή κατάσταση, λειτουργώντας χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση σε μήκος 100 χιλιομέτρων. Παρά τις αρχικές υποσχέσεις για αποκατάσταση μέχρι το 2025, η προθεσμία έχει παραταθεί έως το 2026.
Ειδικοί του σιδηροδρόμου επισημαίνουν ότι η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη από πριν, με την απουσία συστημάτων ασφαλείας, το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό, τις αποκομμένες περιοχές και τις ελλείψεις προσωπικού να είναι τα κυριότερα προβλήματα.
Από τον Σεπτέμβριο του 2023, δεν έχει γίνει καμία βελτίωση στα συστήματα ασφαλείας στο τμήμα από τον Άγιο Στέφανο μέχρι τη Λάρισα, με αποτέλεσμα οι κυκλοφορίες να γίνονται σε μονή γραμμή και με χαμηλές ταχύτητες.
Πατέντα στην… πατέντα για τις βλάβες
Η κατάσταση του τροχαίου υλικού είναι επίσης ανησυχητική, με εργαζόμενους να αναγκάζονται να επιδιορθώνουν βλάβες με αυτοσχέδιες λύσεις, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Οι συνθήκες αυτές δεν ανταγωνίζονται τις προδιαγραφές που απαιτούνται για έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο.
2025 και το τρένο… δεν φτάνει σε Φλώρινα, Δράμα, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη
Πολλές περιοχές, όπως η Φλώρινα, η Δράμα, η Ξάνθη και η Αλεξανδρούπολη, παραμένουν σιδηροδρομικά αποκομμένες λόγω προβλημάτων στις υποδομές, όπως η ελλιπής κάλυψη επικοινωνιών και η έλλειψη προσωπικού.
Πλιάτσικο με τα καλώδια
Η ανάγκη για ασφάλεια στους σταθμούς και τις γραμμές είναι επιτακτική, καθώς παρατηρούνται κλοπές και βανδαλισμοί, με προτάσεις για τη δημιουργία ενός οργανισμού που θα αναλάβει την προστασία των σιδηροδρομικών υποδομών.
Οργανικά κενά 1.000 θέσεων στον ΟΣΕ
Η έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ είναι σοβαρή, με 1.000 κενές θέσεις και αναμένονται περαιτέρω ελλείψεις λόγω συνταξιοδοτήσεων, γεγονός που δημιουργεί ανησυχίες για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του σιδηροδρόμου.