
Η ελληνική κυβέρνηση προχωρά στην απομάκρυνση των Ρώσων επενδυτών και του Ιβάν Σαββίδη από το λιμάνι του Βόλου, ανταποκρινόμενη σε μια μακροχρόνια απαίτηση των Ηνωμένων Πολιτειών για περιορισμό των ρωσικών και κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με κυβερνητικές αποφάσεις, το Υπερταμείο αναμένεται να ανακοινώσει την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου, ο οποίος είχε κερδηθεί από τον Ιβάν Σαββίδη μέσω του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, προσφέροντας 51 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που υπερέβαινε κατά 26 εκατομμύρια την δεύτερη προσφορά της Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
Στο μέλλον, οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση δημόσιας περιουσίας θα αξιολογούνται όχι μόνο με βάση την οικονομική προσφορά, αλλά και με γεωστρατηγικά κριτήρια. Αυτό υποδηλώνει ότι η Αθήνα επιδιώκει να ικανοποιήσει ένα διαρκές αίτημα των ΗΠΑ προς τις ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να μην παραχωρούν στρατηγικής σημασίας εγκαταστάσεις, όπως λιμάνια και σιδηρόδρομοι, σε επενδυτικούς ομίλους που ελέγχονται από την Κίνα και τη Ρωσία.
Το λιμάνι του Βόλου και ο Παγασητικός Κόλπος θεωρούνται στρατηγικής σημασίας για τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς η γεωγραφία της περιοχής είναι ιδανική για αποβατικές επιχειρήσεις και μεταφορά στρατιωτικού υλικού προς τις βόρειες χώρες των Βαλκανίων. Επιπλέον, στην περιοχή λειτουργεί αμερικανική βάση επιθετικών ελικοπτέρων, ενώ στη Λάρισα υπάρχει αμερικανική βάση drones.
Ωστόσο, η ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου και η απομάκρυνση του Ιβάν Σαββίδη γεννά ερωτήματα σχετικά με το εάν θα ακολουθήσει και η αποχώρηση του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς και η Cosco από το λιμάνι του Πειραιά.