Οι περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές  εταιρείες περικόπτουν ή αναστέλλουν δρομολόγια, διοικήσεις ιδιωτικών αεροδρομίων ζητούν οικονομική βοήθεια από τα κράτη ενώ κυβερνήσεις εκπονούν σχέδια για την εθνικοποίηση αερομεταφορέων.

Οι αεροπορικές μεταφορές βρίσκονται στη δίνη του κορονοϊού με τεράστιες απώλειες. Η ΙΑΤΑ (International Air Transport Association) εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο μπορεί να χάσουν συνολικά έως και 113δις δολάρια λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης.

Την Παρασκευή 20/3 η συνολική μείωση του δικτύου στα όρια του ΕUROCONTROL ανήλθε στο 60% με λίγο πάνω από 12.000 πτήσεις, όταν τον Ιανουάριο ο μέσος όρος των πτήσεων ήταν πάνω από 25.000. Η Austrian Airlines σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση (99%) ενώ η Brussels Airlines τη δεύτερη μεγαλύτερη (89%) σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή μέρα. Οι πιο γνωστές εταιρείες χαμηλού κόστους καταγράφουν μειώσεις σε ποσοστά 48% η Easy Jet και 62% η RYANAIR.

Στο παρακάτω γράφημα φαίνεται η μείωση της αεροπορικής κίνησης στις ευρωπαϊκές χώρες σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή ημέρα.  

Η Ελλάδα καταγράφει μείωση της τάξης του 40%, με την Ιταλία να βρίσκεται στο -88.8% και την Ισπανία στο  -69.3%.

Την Πέμπτη 19/3 ο όμιλος Lufthansa  παρουσιάζει την μεγαλύτερη μείωση (76,0%) με τους υπόλοιπους ομίλους να κινούνται μεταξύ -58,5% και -48,1%.

Η βιομηχανία των αεροπορικών μεταφορών φαίνεται να κλονίζεται πολύ δυνατά για ακόμη μια φορά τα τελευταία χρόνια (2008, SARS 2003). Μένει  να αποδειχθεί ότι για μια ακόμη φορά θα ξεπεράσει τα προβλήματα και θα ανακάμψει γρήγορα χωρίς δραματικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους του κλάδου. 

Δέσποινα Κετογλίδου, Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός (Msc)