Η ανησυχία στο Μαξίμου είναι διάχυτη σχετικά με την ελεύθερη πτώση του ελληνικού νηολογίου. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Committee, η «γαλανόλευκη» σημαία έχει υποχωρήσει κάτω από τα 500 πλοία.

Παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του υπουργού Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, για ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, οι εγχώριοι εφοπλιστές δεν έχουν αποδεχθεί την ελληνική σημαία στα πλοία τους. Από το 2023, το ελληνικό νηολόγιο έχει πέσει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 500 πλοίων, συνεχίζοντας να χάνει πλοία και χωρητικότητα κάθε χρόνο. Αντίθετα, το Κυπριακό νηολόγιο ενδυναμώνεται σταθερά, γεγονός που ίσως εξηγεί την αδιαφορία του κυπριακής καταγωγής υπουργού Ναυτιλίας για την κατάσταση αυτή.

Η στάση του υπουργού Ναυτιλίας, ο οποίος περιορίζεται σε κοινωνικές επαφές και συζητήσεις με την Πρόεδρο των Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, και άλλους παράγοντες του λιμανιού Πειραιά, προκαλεί εκνευρισμό και ανησυχία στον πρωθυπουργό. Η αδράνεια της «τρόικας» του λιμανιού απέναντι στο εθνικό πρόβλημα της αποδυνάμωσης του ελληνικού νηολογίου είναι ανησυχητική.

Με την επίγνωση των ίντριγκων που επικρατούν στο μεγάλο λιμάνι, ο πρωθυπουργός αναμένεται να επιλέξει προσεκτικά τον νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κατά τον επικείμενο ανασχηματισμό, καθώς αυτή η επιλογή θα σηματοδοτήσει και μια αλλαγή στο status quo του λιμανιού.