
Μία εικόνα φρεγάτας που δεν ταιριάζει στις παραδόσεις του Πολεμικού Ναυτικού εμφανίστηκε στην ναυτική έκθεση IDEX – NAVDEX 2025 στο Αμπού Ντάμπι. Η φρεγάτα «ΥΔΡΑ» εμφανίστηκε με χρώμα παραλλαγής, γκρι με καφέ ανταύγειες από σκουριά, προκαλώντας απογοήτευση στους παρευρισκόμενους.
Στην έκθεση συμμετείχε ο Νίκος Δένδιας, ο οποίος προσπαθούσε να προωθήσει τα προϊόντα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, παρά την έλλειψη στήριξης από την κυβέρνηση τα τελευταία επτά χρόνια.
Η τουρκική αμυντική βιομηχανία είχε επίσης σημαντική παρουσία στην έκθεση, παρουσιάζοντας το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος ΚΑΑΝ.
Η NAVDEX είναι μια ναυτική έκθεση όπου οι χώρες επιδεικνύουν τη ναυτική τεχνολογία και τα όπλα των πολεμικών τους πλοίων. Ωστόσο, η Ελλάδα, λόγω της έλλειψης ναυτικών προϊόντων, παρουσίασε τη φρεγάτα ΥΔΡΑ, η οποία αυτή τη στιγμή περιπολεί στην Ερυθρά Θάλασσα με συμμαχικά πλοία, αντιμετωπίζοντας τις επιθέσεις των Χούθι κατά των εμπορικών πλοίων.
Η πρώτη εικόνα της ΥΔΡΑ στο Αμπού Ντάμπι ήταν απογοητευτική, με τον χρωματισμό του πλοίου να έχει αλλοιωθεί. Το παραδοσιακό γκρι χρώμα των πολεμικών πλοίων έχει αντικατασταθεί από μπεζ με καφέ ανταύγειες, γεγονός που αποδεικνύει την έλλειψη προσωπικού και συντήρησης.
Είναι λυπηρό το Πολεμικό Ναυτικό να μην μπορεί να εξασφαλίσει αξιοπρεπή παρουσία έστω και ενός πλοίου σε μια ναυτική έκθεση.
Η εικόνα της σκουριασμένης ΥΔΡΑ θυμίζει τον υπό διάλυση στόλο της ΕΣΣΔ τη δεκαετία του ’90, και οι αθρόες παραιτήσεις σπουδαστών από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων ενδέχεται να επιδεινώσουν περαιτέρω την κατάσταση.
Η εικόνα αυτή έχει αρνητικό αντίκτυπο και δεν αρμόζει στις παραδόσεις του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έχει καταγραφεί στην ιστορία ως το ευγενές και ατσαλάκωτο Όπλο.
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ είναι η πρώτη ΜΕΚΟ που έχει μπει στη λίστα των υποψηφίων για εκσυγχρονισμό εξοπλιστικών συστημάτων, αλλά το πρόγραμμα αυτό δεν έχει προχωρήσει.
Ενώ το πρόγραμμα αναβάθμισης των ΜΕΚΟ είχε αρχικά προγραμματιστεί με budget 40 εκατ. ευρώ ανά πλοίο, σήμερα έχει φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ.
Δυστυχώς, το Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται ανίκανο να συντηρήσει ούτε την εξωτερική βαφή των πλοίων του, πόσο μάλλον να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμούς εκατομμυρίων.
Ας σταματήσουν λοιπόν τα μεγάλα λόγια για την ατζέντα 2030!