![b0a9522ca7011a39c040bab1f5695a34_XL.jpg](https://speedynews.gr/wp-content/uploads/2025/02/b0a9522ca7011a39c040bab1f5695a34_XL-696x464.jpg)
Στιγμές Ρικομέξ ζούμε και πάλι, καθώς περιμένουμε το πόρισμα του ΕΜΠ για τα Τέμπη, 25 χρόνια μετά την κατάρρευση του χάρτινου εργοστασίου στο Κρυονέρι κατά τον μεγάλο σεισμό του 1999. Το Ρικομέξ έγινε σύμβολο της αυθαιρεσίας και της ατιμωρησίας.
Τότε, η δημόσια συζήτηση επικεντρώθηκε στο πόρισμα του ΕΜΠ, το οποίο καθυστέρησε να δημοσιευθεί και τελικά δεν διευκρίνισε το αυτονόητο: ότι στο χάρτινο κτίριο παραβιάστηκαν όλοι οι οικοδομικοί κανόνες και οι νόμοι, χωρίς να υπάρξουν ποινές για τους υπεύθυνους.
Οι 39 νεκροί δεν δικαιώθηκαν ποτέ, καθώς οι ποινές μετατράπηκαν σε πλημμελήματα.
Σήμερα, η κατάσταση φαίνεται να επαναλαμβάνεται με το πόρισμα του ΕΜΠ για τα Τέμπη, το οποίο αναμένεται να είναι ασαφές σχετικά με τα αίτια της φωτιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Υπάρχει η απορία αν τα έλαια σιλικόνης των μηχανών των τρένων μπορούν να προκαλέσουν φωτιά σε τέτοια έκταση. Το πόρισμα Καρώνη φαίνεται να μην παρέχει σαφή απάντηση.
Ωστόσο, ένα μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΕΜΠ, ο Νίκος Μαρκάτος, έχει αναπτύξει ένα μαθηματικό μοντέλο που μπορεί να προσφέρει απαντήσεις. Ο ομότιμος καθηγητής και πρώην πρύτανης του ΕΜΠ έχει αναλύσει τα δεδομένα και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η φωτιά και το πύρινο μανιτάρι που δημιουργήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση μπορεί να προκλήθηκαν από τα έλαια σιλικόνης.
Μέχρι στιγμής, ο Νίκος Μαρκάτος παραμένει σιωπηλός, αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ.
Η Hellenic Train και ο Βασίλης Καπερνάρος, που υπερασπίζεται έναν εκ των κατηγορουμένων, φαίνεται να έχουν βρει έναν απρόσμενο σύμμαχο, ο οποίος με το μαθηματικό του μοντέλο υποστηρίζει ότι η φονική φωτιά μπορεί να προκλήθηκε από τα έλαια των μηχανών και όχι από εύφλεκτη ύλη που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.
Αναμένονται θυελλώδεις εξελίξεις κατά τη διάρκεια της δίκης.