Η Lockheed Martin στέλνει 38 ελεγκτές στην Αθήνα, καθώς παρατηρείται πτώση στις δραστηριότητές της στην ελληνική αγορά.

Η εταιρεία έχει παρουσία στην Ελλάδα για πάνω από 50 χρόνια, διατηρώντας σχεδόν το μονοπώλιο στα προγράμματα που αφορούν ιπτάμενα μέσα και στους τρεις κλάδους των ενόπλων δυνάμεων.

Ωστόσο, μετά τον απρόσμενο θάνατο του Ντένη Πλέσσα, ο οποίος υπηρέτησε ως η ψυχή της εταιρείας στην Ελλάδα και τη Μέση Ανατολή, η Lockheed Martin έχει αρχίσει να χάνει σημαντικά προγράμματα.

Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο εκσυγχρονισμός των MLRS, όπου η προσφορά της Lockheed Martin ανήλθε σε 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η αντίστοιχη προσφορά της Ισραηλινής Elbit ήταν κάτω από 500 εκατομμύρια ευρώ.

Η απώλεια αυτού του προγράμματος, σε συνδυασμό με την επιθετική παρουσία των Ισραηλινών αμυντικών βιομηχανιών στην Αθήνα, οι οποίες διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική αγορά εξοπλισμών, έχει προκαλέσει ανησυχία στη Βόρεια Βηθεσδά.

Αυτό έχει οδηγήσει στην αποστολή ελεγκτών από το Μέριλαντ στην Ελλάδα, η οποία παραμένει ένας από τους σημαντικότερους πελάτες της Lockheed Martin.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρόμοια κατάσταση είχε συμβεί και στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν η κυβέρνηση Σημίτη εξετάζε τις προτάσεις των Γερμανών για τα Eurofighter, αλλά τελικά η επιλογή άλλαξε υπέρ των F-16.

Η διαφορά σήμερα είναι ότι δεν υπάρχει πλέον ο Πλέσσας για να ασκήσει πίεση και να πείσει τους πολιτικούς. Η κατάσταση έχει γίνει πιο δύσκολη για την Lockheed Martin.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι ΗΠΑ και η Lockheed Martin δεν έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, αξιοποιώντας το αξιόπιστο υλικό τους και τις αδυναμίες των ανταγωνιστών τους, όπως είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της αερομαχίας μεταξύ F-16 και Eurofighter.