Ποιες λύσεις μπορεί να μας προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στο μέτωπο της πανδημίας; Πώς χρησιμοποιείται ήδη στους τομείς της υγείας και της εκπαίδευσης; Ήρθαμε στο AI Everything, την πρώτη μεγάλη διοργάνωση στο Ντουμπάι μετά το lockdown για να μάθουμε περισσότερα.

«Το θέμα με την πανδημία είναι ότι είναι κινούμενος στόχος, ότι εξαπλώνεται πολύ γρήγορα. Υπάρχουν πολλά ζητήματα και δεν μπορείς να ζητάς από τον κόσμο να επεξεργαστεί όλα τα δεδομένα για να καταλάβει πώς αλλάζει διαρκώς η κατάσταση. Έχουμε κάνει πολλή δουλειά, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για προσομοιώσεις και για να κατανοήσουμε τον τρόπο εξάπλωσης του ιού. Δημιουργούμε στρατηγικές για να περιορίσουμε την εξάπλωσή του» αναφέρει ο Ομάρ Μπιν Σουλτάν αλ Ολάμα, Υπουργός για θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Ο Σερίφ Μπεσάρα, διευθύνων σύμβουλος στο Αμερικανικό Νοσοκομείο του Ντουμπάι εξέφρασε από το βήμα του συνεδρίου την έκπληξή του για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοήθησε να προβλέψουν τις ανάγκες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας: «Θυμάμαι την πρώτη συνάντηση που κάναμε στην επιτροπή κρίσεων και την έκπληξη όλων των ιδιωτικών φορέων, όταν μάθαμε ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιούσε την τεχνητή νοημοσύνη. Μας έδωσαν τις προβλέψεις τους και μας εξήγησαν ξεκάθαρα πόσα κρούσματα πρέπει να αναμένουμε στο Ντουμπάι και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Για τα αναλώσιμα και τον εξοπλισμό που θα χρειαστούμε. Και πόσες μονάδες εντατικής θεραπείας και κλίνες θα απαιτηθούν».

«Είναι δύσκολο να συνεργαστεί κάποιος με χειρούργους. Όταν όμως πρέπει να τους πείσεις ότι αυτό αφορά την ασφάλεια των ασθενών, το καλύτερο αποτέλεσμα και ότι έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, τότε συμφωνούν και αποδεικνύονται πραγματικοί πρωταθλητές στη χρήση ορισμένων καινοτομιών» επισημαίνει ο δρ. Μοχάμαντ αλ Ρέντα, Διευθυντής Πληροφορικής της Υγείας και Έξυπνης Υγείας στην Υγειονομική Αρχή του Ντουμπάι.

Στην εκπαίδευση, η εξ’ αποστάσεως μάθηση και η εργασία από το σπίτι απέδειξαν ότι μπορούν να προσφέρουν πολλά σ’ αυτή την πρωτόγνωρη περίοδο. Η ανθρώπινη επαφή είναι όμως αναγκαία: «Οι δάσκαλοι είναι αφοσιωμένοι στα παιδιά, έχουν αναλάβει να τους διδάξουν πράγματα για τα ίδια, αλλά και για τον κόσμο γύρω τους. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο. Πιστεύω λοιπόν ότι όλο αυτό που ζούμε, επαναφέρει την διδασκαλία ως λειτούργημα και δείχνει ακριβώς τους στόχους της. Αυτό που έχει κάνει η τεχνολογία είναι ότι έχει αυξήσει τη συνδεσιμότητά μας και έχει επηρεάσει τις ανθρώπινες σχέσεις. Λόγω της πανδημίας, έδειξε πόσο σημαντικές είναι οι ανθρώπινες σχέσεις» τονίζει ο δρ. Αμπντουλά Αλ Καράμ, πρόεδρος στην Υπηρεσία Γνώσης και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Ντουμπάι.

Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στο επίκεντρο των παιδαγωγικών μεθόδων και της διδασκαλίας στο Ίδρυμα του Μέλλοντος του Ντουμπάι: «Πώς διασφαλίζουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη που χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση και τα παιχνίδια είναι ηθική, υπεύθυνη και προστατεύει την ιδιωτικότητα των παιδιών; Έχουμε δει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την υποστήριξη παιδιών με αυτισμό και να μάθουμε τα αισθήματά τους. Και αυτό έγινε μέσω των έξυπνων παιχνιδιών. Αυτό που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα είναι να δούμε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει και τη διδασκαλία. Έχει να κάνει με τον τρόπο που μαθαίνει ένας μαθητής, το πώς αναγνωρίζει μοτίβα και πώς προσαρμόζεται σε όλα αυτά. Υπάρχουν εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν. Αυτά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη παρουσία» αναφέρει η Μαριάμ Ομπαϊντ αλ Μουχάιρι, project manager στο Ίδρυμα.

Η πανδημία οδήγησε πολλούς τομείς να υιοθετήσουν καινοτομίες τεχνητής νοημοσύνης. Η ανθρώπινη όμως επαφή θα είναι πάντα αναγκαία.

 

Πηγή:euronews