Στο νοσοκομείο Παπανικολάου τη Θεσσαλονίκης, έχει δημιουργηθεί γραφείο ενημέρωσης, με στόχο να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των ασθενών και των συγγενών τους, όπως αποκάλυψε στο Mega, η Βαρβάρα Τσόφλη, κοινωνική λειτουργός.

«Είμαστε οι κοινωνικοί λειτουργοί του νοσοκομείου που τελευταία έχουμε αναλάβει ένα κομμάτι αρκετά δύσκολο, της πληροφόρησης των συγγενών για ασθενείς που έρχονται εδώ. Γίνεται εισαγωγή και μετά οι συγγενείς δεν ξέρουν σε ποια κλινική νοσηλεύεται ο άνθρωπός τους. Είναι γραφείο πληροφόρησης. Η ανάγκη προέκυψε γιατί είχαμε συγγενείς που για 1-2 ημέρες έψαχναν τους ανθρώπους τους. Είχαν κάνει εισαγωγή, αλλά δεν ήξεραν σε ποια κλινική νοσηλεύεται», ανέφερε η κ. Τσόφλη.

«Εφόσον εντοπιστούν οι ασθενείς, δίνουμε στους συγγενείς, τηλέφωνα κλινικής και γιατρών, για να ενημερώνονται ιατρικά. Έχουν αγωνία, μοιραζόμαστε την αγωνία τους, εισπράττουμε το θυμό τους, όταν χρειάζεται. Μας μιλούν για το φόβο τους για αυτό που συμβαίνει, τι θα γίνει με το δικό τους άνθρωπο, όταν είναι οικογένεια με παιδιά πώς πρέπει να το διαχειριστεί. Μπορούμε να παραπέμψουμε και στην ψυχιατρική κλινική και στην παιδοψυχιατρική που λειτουργούν γραμμές υποστήριξης. Κυρίως ακούμε. Ίσως για κάποιους ανθρώπους να μην είμαστε αυτό που περίμεναν από εμάς, αλλά πιστέψτε με, ό,τι μπορούμε κάνουμε», συνέχισε η ίδια.

«Μας αφήνουν μηνύματα, να μεταφέρουμε στους αγαπημένους τους. Συνήθως οι ασθενείς που νοσηλεύονται έχουν αρκετά βαριά συμπτωματολογία, και έχουν δυσκολία στην επικοινωνία. Όταν βελτιωθεί η κατάστασή τους μπορεί να γίνει επικοινωνία με τους συγγενείς τους από το τηλέφωνο που υπάρχει μέσα στο δωμάτιο», εξήγησε η κ. Τσόφλη.

«Είναι λίγος ο χρόνος που λειτουργούμε και με αυτή την ιδιότητα. Δεχόμαστε σε έναν χώρο και πράγματα που φέρνουν οι συγγενείς για τους ασθενείς τους και τα διανέμουμε στις κλινικές, σε συνεργασία με το γραφείο εποπτείας», κατέληξε η ίδια.