
Μία νέα υπόθεση που έχει προκαλέσει αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα της Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται στο προσκήνιο, καθώς διατάχθηκε Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) εις βάρος ανώτερου στελέχους της εκπαίδευσης, μετά από καταγγελία διευθυντή σχολικής μονάδας γειτονικού νομού για σεξουαλική παρενόχληση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εντολή για τη διενέργεια της ΕΔΕ δόθηκε από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, Νίκο Δελέγκο, ο οποίος ανέθεσε τη διαδικασία σε διευθυντικό στέλεχος της εκπαίδευσης στην Αχαΐα. Η καταγγελία φαίνεται να σχετίζεται με παλαιότερα συμβάντα, ενώ πριν από την διαταγή της ΕΔΕ είχαν προηγηθεί άλλα περιστατικά που επιβάρυναν την κατάσταση.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο καταγγέλλων και ο καταγγελλόμενος είχαν στο παρελθόν φιλική σχέση, η οποία όμως διαταράχθηκε. Ο καταγγελλόμενος στη συνέχεια διέταξε ΕΔΕ κατά του καταγγέλλοντος, επικαλούμενος πλημμελή άσκηση καθηκόντων, γεγονός που οδήγησε στην απομάκρυνσή του από τη θέση του διευθυντή. Παράλληλα, ο καταγγέλλων παραπέμφθηκε στο πειθαρχικό συμβούλιο.
Ο καταγγέλλων προσέφυγε στο Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου κατέθεσε λεπτομερή φάκελο με καταγγελίες κατά του προϊσταμένου του, γεγονός που οδήγησε στη διαταγή νέας ΕΔΕ, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η παύση του διευθυντή από τα καθήκοντά του μπορεί να ήταν πράξη εκδίκησης, καθώς φέρεται να είχε αρνηθεί να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές επιθυμίες του ανώτερού του. Επιπλέον, υπάρχουν αναφορές για παρελθοντική δραστηριότητα του καταγγελλόμενου σε άλλη χώρα, όπου είχε δημιουργήσει παρόμοια ζητήματα, με το υψηλό επιστημονικό επίπεδο και τις ισχυρές διασυνδέσεις του να του προσφέρουν προστασία.
Το πόρισμα της ΕΔΕ θα καθορίσει την πορεία της υπόθεσης, με την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής να παρακολουθεί τις εξελίξεις με έντονο ενδιαφέρον. Το κλίμα αναταραχής που έχει δημιουργηθεί προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ένα απαιτητικό και αβέβαιο εργασιακό περιβάλλον.