Περίεργα σχέδια με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον εξελίσσονται γύρω από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αυτά τα σχέδια αρχίζουν να αποκαλύπτονται καθώς οι «παίκτες» αποκαλύπτουν σταδιακά τις προθέσεις τους, σχηματίζοντας μια πιο σαφή εικόνα.
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι αν η προσφορά του ελβετικού Ομίλου Dreyfus ευοδωθεί, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανοίξει η «κερκόπορτα» για την είσοδο της Τουρκίας του Ερντογάν στον ΟΛΘ.
Ας εξετάσουμε την κατάσταση από την αρχή για να κατανοήσουμε το γεωπολιτικό παζλ. Πρόσφατα, ο Όμιλος Dreyfus υπέβαλε μια προσφορά για να αποκτήσει το 21% των μετοχών του ΟΛΘ που διατίθενται στο Χρηματιστήριο. Αυτή η προσφορά ήρθε ξαφνικά, αλλά απέτυχε και το θέμα φαινόταν να κλείνει.
Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η Dreyfus έχει έρθει σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία CMA, η οποία συμμετέχει στην κοινοπραξία που έχει τον έλεγχο του ΟΛΘ υπό την αιγίδα του Ιβάν Σαββίδη, μετά την ιδιωτικοποίησή του. Οι δύο εταιρείες λειτουργούν πλέον ως αφανείς συνεργάτες, σχεδιάζοντας από κοινού τα επόμενα βήματά τους. Μέσω της συμμετοχής στην κοινοπραξία, οι Γάλλοι κατέχουν περίπου το 20% του ΟΛΘ.
Εδώ αρχίζουν τα περίεργα. Στη μητρική εταιρεία της CMA, ο πανίσχυρος τουρκικός Όμιλος Yildirim κατέχει ποσοστό 24%. Ο Yildirim είναι ένας επιχειρηματικός κολοσσός που διαθέτει στενές σχέσεις με το «βαθύ κράτος» της Τουρκίας και το καθεστώς Ερντογάν.
Μακρόν – Ερντογάν
Σύμφωνα με αναφορές, την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του Ερντογάν και του Γάλλου προεδρου Εμανουέλ Μακρόν. Οι δύο ηγέτες συζήτησαν τις διμερείς σχέσεις Τουρκίας – Γαλλίας.
Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, τουρκικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι η Yıldırım Holding, η οποία κατέχει ποσοστό 24% των μετοχών της CMA, ανέλαβε τη λειτουργία του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Λαττάκειας στη Συρία.
Ο τουρκικός Όμιλος Yildirim, βασικός μέτοχος της CMA, επενδύει σε λιμάνια της Μεσογείου, ενώ παράλληλα η CMA και η Dreyfus προετοιμάζουν νέες πρωτοβουλίες για να διεκδικήσουν τον έλεγχο του ΟΛΘ. Αυτό μπορεί να ανοίξει μια «κερκόπορτα» για την είσοδο ενός τουρκικού κολοσσού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Συμπερασματικά, το παιχνίδι που στήνεται γύρω από τον ΟΛΘ από Γάλλους και Ελβετούς είναι σοβαρό, με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον και έναν κρυφό ρόλο για την Τουρκία του Ερντογάν, ξεπερνώντας τα όρια ενός απλού επιχειρηματικού ανταγωνισμού.