
«Μην ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ στην αγορά». Αυτό είναι το σύνθημα του μποϊκοτάζ που έχει προγραμματιστεί για τις 19 Φεβρουαρίου 2025 από τη Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας (ΙΝΚΑ). Ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος του ΙΝΚΑ, ανέφερε ότι η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην ενεργή συμμετοχή των πολιτών, ώστε να σταλεί ένα μήνυμα στην αγορά. Ωστόσο, παραμένει αναπάντητο το ερώτημα σχετικά με την ανάπτυξη της κοινωνικής συνείδησης στην Ελλάδα.
«Τα στοιχεία διαψεύδουν την κυβέρνηση»
Ο κ. Λεχουρίτης υπογράμμισε ότι το μποϊκοτάζ προέρχεται από τις απαιτήσεις του κόσμου. «Όταν οι πολίτες ζητούν δράση για την ακρίβεια, εμείς οφείλουμε να ανταποκριθούμε», δήλωσε. Επιπλέον, τόνισε ότι οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται, παρά τις κυβερνητικές δηλώσεις περί σταθερότητας τιμών και πληθωρισμού. «Η ακρίβεια και η αισχροκέρδεια είναι πραγματικότητα», πρόσθεσε.
Ο ίδιος επισήμανε ότι οι πολίτες δεν μπορούν να πεισθούν ότι τα προϊόντα είναι προσιτά, όταν οι μισθοί παραμένουν σταθεροί και οι τιμές στα σούπερ μάρκετ είναι υψηλές. Η κατάσταση είναι ανησυχητική και επηρεάζει όχι μόνο τα τρόφιμα, αλλά και καύσιμα, διόδια, εισιτήρια και άλλες υπηρεσίες.
Ο κ. Λεχουρίτης τόνισε την ανάγκη να γίνει κατανοητό ότι χωρίς καταναλωτές δεν υπάρχουν επιχειρήσεις, καλώντας την κυβέρνηση να συμμετάσχει στο μποϊκοτάζ, καθώς φοβάται ότι αυτή κρύβεται πίσω από την ακρίβεια.
«Δεν θέλουν να υποστηρίξουν έμπρακτα τον καταναλωτή»
Σχετικά με την καταναλωτική συνείδηση στη χώρα, ο κ. Λεχουρίτης ανέφερε ότι το καταναλωτικό κίνημα στην Ελλάδα είναι εθελοντικό, σε αντίθεση με άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Πορτογαλία, όπου υπάρχουν οργανωμένα καταναλωτικά κινήματα με κρατική υποστήριξη. Η έλλειψη χρηματοδότησης και προσωπικού έχει οδηγήσει στην αδυναμία ανάπτυξης των οργανώσεων καταναλωτών.
Αναφέρθηκε επίσης στην υποβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία πλέον υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, κάτι που δείχνει την έλλειψη υποστήριξης για τους καταναλωτές στην Ελλάδα.
Ο κ. Λεχουρίτης εξέφρασε την επιθυμία οι επόμενες δράσεις μποϊκοτάζ να είναι στοχευμένες και να ενημερωθούν καλύτερα οι πολίτες μέσω των ΜΜΕ.
«Το καταναλωτικό κίνημα στη χώρα είναι αναιμικό»
Η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, πρόεδρος της ένωσης καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, δήλωσε ότι το καταναλωτικό κίνημα στην Ελλάδα είναι αναιμικό, καθώς δεν έχει λάβει την απαραίτητη στήριξη. Η γενικευμένη ακρίβεια απογοητεύει τους καταναλωτές και οφείλεται σε πολιτική βούληση που λείπει από την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας.
Η κ. Καλαποθαράκου χαρακτήρισε το μποϊκοτάζ ως ένα σημαντικό εργαλείο για τις οργανώσεις καταναλωτών, τονίζοντας ότι πρέπει να είναι στοχευμένα και να έχουν εναλλακτικές λύσεις για τους πολίτες.
«Θα πρέπει να αφουγκραστούμε περισσότερο την κοινωνία»
Η κ. Καλαποθαράκου επεσήμανε ότι οι οργανώσεις καταναλωτών αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός τους. Επίσης, τόνισε την ανάγκη για καλύτερη υποστήριξη και εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών.