[ad_1]
Με την ευκαιρία της συναυλίας του στην Τεχνόπολη παρέα με τον Φώτη Σιώτα, ο αγαπημένος τραγουδοποιός μάς μιλά για το πώς ερμηνεύει το ροκ, πώς βίωσε την καραντίνα, τι ανησυχίες έχει για τα όσα συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία.
Την Τετάρτη που μας έρχεται θα δούμε έναν διαφορετικό Παύλο Παυλίδη στην Τεχνόπολη. Θα παρουσιάσει το καινούργιο του project, ένα ντουέτο με τον Φώτη Σιώτα. Ο Παύλος διέλυσε το συγκρότημά του b-movies και ακολουθεί, πια, άλλους δρόμους. «Συναντιόμασταν με τον Φώτη όλα αυτά τα χρόνια στη Σαλονίκη, αλλά και στις περιοδείες σε διάφορα φεστιβάλ, και κάθε φορά είχα την αίσθηση ότι πλησιάζει ο καιρός που θα παίξουμε και ζωντανά μαζί», λέει στην «Εφ.Συν.».
«Πριν από κάποια χρόνια τον άκουσα με τους Sancho και τότε κατάλαβα πόσο είχε προχωρήσει μαζί με τη δεξιοτεχνία του και όλο το κομμάτι του ήχου και του ύφους του και πόσο υπέροχα και ουσιαστικά αξιοποιούσε την τεχνολογία. Είναι άλλο όμως να ονειρεύεσαι και να φαντάζεσαι κάτι και άλλο να το ζεις, πια, ζωντανά σε ένα στούντιο. Εγινε κάτι σαν έκρηξη».
Θα είναι, όπως καταλαβαίνουμε όλοι μας, μια διαφορετική συναυλία. Και προσαρμοσμένη στις καταστάσεις της νέας εποχής. «Θα παίξουμε καθιστοί μπροστά σ’ ένα καθιστό ακροατήριο. Είναι όμως κάτι που το κάνω τα τελευταία χρόνια με το τρίο που είχαμε με τον Ορέστη Μπενέκα και τον καταπληκτικό Αλέκο Βουλγαράκη.
Αυτό πάντως που κάνουμε με τον Φώτη φτάνει να έχει μια εκρηκτικότητα διαφορετικού τύπου. Είναι ταξίδι που ταιριάζει με την ατμόσφαιρα θεάτρου που θα έχουν οι χώροι όπου θα παίξουμε αλλά καταλήγει σε στιγμές και πολύ ηλεκτρικές και πολύ ηλεκτρισμένες».
• Τι ακριβώς σημαίνει ροκ;
«Ποίηση, πάθος, φωτιά, αυθεντικότητα. Τουλάχιστον αυτό σημαίνει για μένα το ροκ που αγάπησα και εξακολουθώ να εξερευνώ και να ανακαλύπτω. Και όχι μόνο στη μουσική».
• Και τι σου αρέσει και τι σε απωθεί σε αυτήν τη μετά-lockdown εποχή;
«Μου αρέσει που βλέπω πολλούς ανθρώπους να επαναπροσδιορίζουν διάφορους τομείς της ζωής τους. Σαν να βρέθηκε ξαφνικά ο χρόνος να κοιτάξουμε γύρω μας πιο καθαρά. Παρ’ όλα αυτά είναι τόσο ιδιαίτερη η συνθήκη που ζούμε και τόσο αβέβαιο το τι θα ακολουθήσει που δεν μπορώ να πω ότι ξέρω καθαρά τι δεν μου αρέσει. Μάλλον ό,τι δεν μου άρεσε και πριν».
• Εσένα, προσωπικά, τι σου άφησε η καραντίνα;
«Δεν μου άλλαξε την καθημερινότητα ιδιαίτερα. Πάντα δούλευα στο στούντιο ή όπου βρισκόμουν την κάθε φορά. Είναι αρκετά ενδοσκοπική η δουλειά μας. Ομως το να βλέπω άδεια τελείως τη Συγγρού και μια ατμόσφαιρα σαν να ήρθε το τέλος του κόσμου μου προκαλούσε πολύ πρωτόγνωρα συναισθήματα. Χαιρόμουν που έστω κι έτσι ο κόσμος φρέναρε για λίγο. Μου άρεσε που σκεφτόμουν ότι προλαβαίνουν να πάρουν έστω μια ανάσα ο ουρανός και η θάλασσα, οι πόλεις, τα δάση, τα πάντα».
• Αυτό ήταν το καλό μέρος…
«Μετά ακολουθούσε η αγωνία που μάλλον όλη η ανθρωπότητα μοιράζεται για το πού θα οδηγήσει αυτή η απίστευτα βίαιη αλλαγή. Δεν μπορώ να πω ότι είμαι και πολύ αισιόδοξος».
• Γιατί;
«Μοιάζει να οδηγούμαστε σε όλο και περισσότερο ανελεύθερες πρακτικές. Ελπίζω να μην οδηγηθούμε σε μια νέα στάση αποδοχής του εγκλεισμού και του αποκλεισμού γενικότερα. Να μην αποδεχτούμε την ιδέα του εγκλεισμού ως μια νέα φυσιολογικότητα. Φοβάμαι ότι θολώνουν τα όρια ανάμεσα στην ιατρική και την πολιτική πρακτική. Είναι σαφές ότι πρέπει να σεβαστούμε ο ένας τον άλλον τηρώντας όλα τα μέτρα που ήδη απέδωσαν, αλλά και να έχουμε ταυτόχρονα τα μάτια μας ανοιχτά. Διότι, ενώ ο εχθρός είναι πρώτη φορά τόσο αόρατος, ο φόβος για μονιμοποίηση της τρομολαγνείας ως μέσο κοινωνικού ελέγχου είναι χειροπιαστός».
• Νιώθεις πως ζούμε σε μια σύγχρονη, δημοκρατική Ελλάδα;
«Αισθάνομαι ότι ζω σε μια σύγχρονη μεσαιωνική Ελλάδα με σκοταδιστές να εμπορεύονται το εθνικό “φως”. Ταυτόχρονα, όπως και παλιότερα, βλέπω ανθρώπους γύρω μου να προσπαθούν και να καταφέρνουν να διατηρούν την καθαρότητα της σκέψης τους συνεχίζοντας μια πνευματική παράδοση, τιμώντας δασκάλους όπως ο Χατζιδάκις και κρατώντας αποστάσεις από τις τάσεις της εποχής. Διάβασα μια φράση του μεγάλου Λέοναρντ Κοέν που έλεγε πως αν παντρευτείς τη μόδα της εποχής σου, κινδυνεύεις σε μια δεκαετία να βρεθείς διαζευγμένος».
• Ποια είναι η μόδα της εποχής μας λοιπόν;
«Την κυρίαρχη θέση έχει η οικονομία. Εχει εκτοπιστεί ο ανθρωπισμός ως προτεραιότητα, κάτι που δεν πιστεύω ότι ευνοεί τη δημοκρατία. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα πάψουμε να πιστεύουμε στους ανθρώπους».
• Ο Χρυσοχοΐδης πάντως υπερηφανεύεται πως καθάρισε τα Εξάρχεια…
«Εδώ γελάμε πικρά… Πρώτα φοβόντουσαν να περπατήσουν οι μισοί και τώρα φοβούνται να κυκλοφορήσουν οι υπόλοιποι. Δεν μου άρεσαν ποτέ τα γκέτο. Κανενός είδους. Δεν γίνεται ο κόσμος καλύτερος καίγοντας τράπεζες ούτε σπάζοντας κεφάλια, εξευτελίζοντας ανθρώπους και κάνοντας επίδειξη αστυνομικής αυθαιρεσίας. Φαύλος κύκλος».
• Ναι, ναι, βλέπουμε την αστυνομία πώς λειτουργεί και στα Εξάρχεια…
«Στην αρχή είχα πιστέψει ότι οι ακρότητες της αστυνομίας ήταν επικοινωνιακά λάθη της κυβέρνησης. Σιγά σιγά πείθομαι ότι είναι συνειδητή επιλογή και στρατηγική. Για να καθαρίσεις μια περιοχή πρέπει να αποφασίσεις τι είναι βρομιά. Δεν γίνεται να σουλατσάρουν οι έμποροι ναρκωτικών και δίπλα να εξευτελίζονται παιδάκια».
• Και η Ακροδεξιά;
«Μου δημιουργείται η εντύπωση ότι το ποσοστό της Χρυσής Αυγής μειώθηκε επειδή απλά ένα μέρος της “προσελήφθη”. Οχι ότι μου κάνει βέβαια και μεγάλη εντύπωση αν κρίνω από την ακροδεξιά πτέρυγα της κυβέρνησης. Είναι κατάντια της νεοελληνικής κοινωνίας όλο αυτό, μια που είδαμε και την προηγούμενη κυβέρνηση να συγκυβερνά παρομοίως».
INFO: Τετάρτη 22/07. Τεχνόπολη, Πειραιώς 100, Γκάζι. Γενική Είσοδος: 13€
[ad_2]
Πηγή : EFSYN