
Στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μόλις 1.000 από τα συνολικά 2.500 χιλιόμετρα είναι σε λειτουργία. Ορισμένες περιφερειακές γραμμές, οι οποίες σύμφωνα με τον ΟΣΕ είναι έτοιμες να λειτουργήσουν, παραμένουν «κομμένες». Ειδικότερα, το σύστημα ETCS, που είναι κρίσιμο για την ασφάλεια των δρομολογίων, δεν λειτουργεί σε καμία γραμμή.
Επιπλέον, υπάρχουν τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής που δεν διαθέτουν τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα, γεγονός που εγείρει σοβαρά ζητήματα ασφαλείας. Οι επιβάτες αντιμετωπίζουν μειωμένες ταχύτητες και μεγάλες καθυστερήσεις, ειδικά στα δρομολόγια που συνδέουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν και αφύλακτες διαβάσεις, ενώ τα τρένα που χρησιμοποιούνται είναι ηλικίας άνω των 20 ετών.