Η τιμή της ελληνικής αμόλυβδης είναι αισθητά υψηλότερη και από τον μέσο όρο των τιμών στην Ε.Ε. των 27 (1,680 ευρώ/λίτρο) αλλά και σε επίπεδο Ευρωζώνης.
Μόνο τον τελευταίο ένα μήνα η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει αυξηθεί κατά 5%, καθώς από 1,755 ευρώ/λίτρο (7 Ιανουαρίου) έχει φτάσει σήμερα σε 1,850 ευρώ/λίτρο (πανελλαδική μέση τιμή), ενώ αντίστοιχη πορεία σημειώνουν οι τιμές στο ντίζελ αλλά και στο πετρέλαιο θέρμανσης, που σήμερα ανέρχονται σε 1,593 και 1,248 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Άλλωστε, στο τελευταίο (για 31.1.2021) εβδομαδιαίο δελτίο τιμών της Κομισιόν (DG Energy) η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα (1,824 ευρώ/λίτρο) ήταν η τρίτη υψηλότερη στην Ε.Ε. μετά τις Φιλανδία και Δανία (με 1,888 και 1,857 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα), δύο οικονομίες που δεν έχουν καμία σχέση με την ελληνική, τουλάχιστον σε επίπεδο μισθών και διαβίωσης.
Η τιμή της ελληνικής αμόλυβδης είναι αισθητά υψηλότερη και από τον μέσο όρο των τιμών στην Ε.Ε. των 27 (1,680 ευρώ/λίτρο) αλλά και σε επίπεδο Ευρωζώνης (1,745 ευρώ/λίτρο).
Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι η τιμή του καυσίμου, χωρίς φόρους και δασμούς, για την ίδια περίοδο ανέρχεται σε 0,756 ευρώ/λίτρο.
Δηλαδή πάνω από 1 ευρώ σε κάθε λίτρο αποτελούν οι επιβαρύνσεις από φόρους!
Η τιμή της αμόλυβδης, χωρίς φόρους, τοποθετεί την Ελλάδα σε σημαντικά χαμηλότερη θέση ως προς την ακρίβεια και μάλιστα κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. των 27 (0,781 ευρώ/λίτρο), αλλά και των χωρών της Ευρωζώνης (0,793 ευρώ/λίτρο).
Υψηλότερα από τον μέσο όρο της Ε.Ε. των 27 αλλά και της Ευρωζώνης, κατά 21% και 22% αντίστοιχα, βρίσκεται η Ελλάδα και στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης (1,228 ευρώ/λίτρο), ενώ χωρίς φόρους και δασμούς η τιμή είναι σχεδόν η μισή (0,698 ευρώ/λίτρο).