Αύξηση κατά 400% καταγράφει φέτος η εβδομαδιαία ζήτηση για ενοικίαση αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στην Ελλάδα, έναντι του 2019, και μπορεί ακόμη η προσφορά να μην καλύπτει τη ζήτηση, αλλά με την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου, που αναμένεται στο αμέσως επόμενο διάστημα, και τη μείωση φόρων που επιτεύχθηκε από τον Αύγουστο του 2020, εκτιμάται πως το 2021 θα υπάρξει σημαντική ενίσχυση του κλάδου.
«Αν και το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο ήταν πάντα στην αντίληψη του Έλληνα εκδρομέα, ωστόσο το 2019 λαμβάναμε 10 τηλεφωνήματα την εβδομάδα από ενδιαφερόμενους για ενοικίαση και φέτος λαμβάνουμε 50 (+400%)» «το οξύμωρο είναι, ότι η ζήτηση δεν μπορεί να καλύψει την προσφορά, αφού προς ενοικίαση αυτοκινούμενα τροχόσπιτα βρίσκονται στην Ελλάδα περί τα 50 το πολύ».
Αυτά τα λίγα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα που διαθέτει η χώρα μας προς ενοικίαση, «ενοικιάζονται στο 80% από Ευρωπαίους πολίτες, κυρίως Γερμανούς, Γάλλους και Ιταλούς, οι οποίοι κλείνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στη χώρα μας από τον Ιανουάριο κάθε χρόνο» «δυστυχώς οι Έλληνες, παρά το ενδιαφέρον τους δεν τα προλαβαίνουν».
Το αυτοκινούμενο ανήκει στην κατηγορία Μ1 Ι.Χ. αυτοκινήτων και έτσι μπορεί να σταθμεύσει όπου κι ένα ΙΧ αυτοκίνητο, αλλά αυτό που δεν μπορεί να κάνει είναι να προβεί σε ενέργειες κάμπινγκ, δηλαδή να ανοίξει παράθυρα, τέντες, να βγάλει τραπεζοκαθίσματα. «Αυτό όμως δεν αρκεί. Χρειάζεται ειδικός χώρος, όπου εκτός της στάθμευσης θα μπορεί να κάνει και σέρβις. Δηλαδή να πάρει νερό και να αδειάσει τις δεξαμενές λυμάτων. Ο χώρος αυτός ονομάζεται διεθνώς camper stop, μπορεί να είναι αποκλειστικά για αυτοκινούμενα αλλά και μικτός με άλλα ΙΧ αυτοκίνητα (πάντα όμως οριοθετημένος για τα αυτοκινούμενα).