[ad_1]
★ Επί ΣΥΡΙΖΑ χρηματοδοτήσεις φιλμ μέσω cash rebate ακόμα και σπουδαίων σκηνοθετών όπως ο Κώστας Γαβράς φάνταζαν ύποπτες για τα ΜΜΕ. Ενώ τώρα, επί Ν.Δ., τα ίδια ΜΜΕ βλέπουν πως «το cash rebate φέρνει τη βιομηχανία του Χόλιγουντ στην Ελλάδα».
★ Από χθες συζητείται στις επιτροπές της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις», που στην πραγματικότητα αποτελεί τον νόμο Κρέτσου της προηγούμενης κυβέρνησης, με κάποιες τροποποιήσεις.
★ Τι καταφέραμε με το cash rebate του νόμου Κρέτσου, την οικονομική δηλαδή ενίσχυση κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών που γυρίζονται στην Ελλάδα: προσέλκυση άμεσων επενδύσεων, ιδίως ξένων, βάζοντας την Ελλάδα στον χάρτη των ελκυστικών προορισμών για τις μεγάλες εταιρείες παραγωγής.
★ Αναγνωρίζοντας η σημερινή κυβέρνηση την καλή δουλειά που έγινε, προχωρά στην αύξηση της οικονομικής ενίσχυσης από το 35% στο 40%. Σωστή κίνηση.
★ Οι τροποποιήσεις που εισάγει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ειδικά όσες αφορούν τη διαδικασία ελέγχου και την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης, χαρακτηρίζονται (από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ) έως και επικίνδυνες, «αφού μπορεί να αλλοιώσουν την ανθεκτικότητα του νόμου σε “υποκειμενικού” χαρακτήρα αξιολογήσεις και προσωπικού χαρακτήρα συνεννοήσεις μεταξύ των παραγωγών και των ανθρώπων του ΕΚΟΜΕ».
★ Ο Λευτέρης Κρέτσος μας λέει ποιες είναι οι τροποποιήσεις στον δικό του νόμο, οι περισσότερες εκ των οποίων μοιάζουν εντελώς ανούσιες. «Πρόκειται για επιτελική κουτοπονηριά», εξηγεί.
1) Η τροποποίηση που αφορά τα κατώτατα όρια επιλέξιμων δαπανών ως βασική προϋπόθεση υπαγωγής (άρθρο 23): Η προσθήκη για την ημερήσια σειρά τουλάχιστον 100 επεισοδίων με όριο τα 15.000 ευρώ ανά επεισόδιο δημιουργεί εξαιρετικά χαμηλά όρια. Πρόκειται για τυπική περίπτωση «δώρου» προς τα κανάλια και σαφή ενθάρρυνσή τους να παράγουν πολύ χαμηλού προϋπολογισμού τηλεοπτικές σειρές, δηλ. σειρές με μικρό αριθμό ηθοποιών, χαμηλές αμοιβές συντελεστών, ενδεχόμενης χαμηλής ποιότητας κτλ. και ταυτόχρονα να χρηματοδοτούνται γι’ αυτό από το κράτος.
2) Η τροποποίηση που αφορά τον τύπο των εταιρειών (άρθρο 25 παρ. 2) από «εμπορικές εταιρείες» σε «νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες με εμπορική δραστηριότητα» είναι ανούσια.
3) Πλέον μπαίνουν στον χορό της επιδότησης και τα επενδυτικά σχέδια που υλοποιούνται για την ΕΡΤ – δηλαδή το ΕΚΟΜΕ θα επιδοτεί ιδιώτες παραγωγούς μέσω ΕΡΤ. Κάποιοι παραγωγοί θα λαμβάνουν δημόσιο χρήμα από την ΕΡΤ για να εκπονούν δικά της οπτικοακουστικά έργα και θα επιδοτούνται και από το ΕΚΟΜΕ!
4) Στην τροποποίηση του άρθρου 29 προβλέπεται στην επιτροπή αξιολόγησης η συμμετοχή και ιδιωτών με εμπειρία στον τομέα οπτικοακουστικών παραγωγών! Είναι προβληματική. Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει.
6) Τη σχετική απόφαση ολοκλήρωσης θα την εκδίδει ο εκάστοτε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, αντί του υπουργού που ήταν μέχρι σήμερα. Στο όνομα της επιτάχυνσης της διαδικασίας, η στρόφιγγα του κρατικού χρήματος θα ανοίγει με απόφαση του εκάστοτε προέδρου του ΕΚΟΜΕ, χωρίς ιδιαίτερες δικλίδες ασφαλείας.
[ad_2]
Πηγή : EFSYN