Την αδράνεια της κυβέρνησης σε σχέση με την επόμενη ημέρα του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη και την βελτίωση του επιπέδου της ασφάλειας στα τρένα, αναδεικνύει δημοσίευμα του Retuers αναφέροντας ότι ένα χρόνο μετά το «χειρότερο» σιδηροδρομικό δυστύχημα «ο φόβος για την ασφάλεια παραμένει».

Ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, το ίδιο δημοσίευμα επικαλούμενο εμπειρογνώμονες και αξιωματούχους των σιδηροδρόμων αναφέρει ότι «λίγα έχουν γίνει για να βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια των τρένων, παρά τις αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι ελλείψεις του συστήματος συνέβαλαν στην πρόκληση του δυστυχήματος».

Ακόμα αναφέροντας ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας «είναι επιρρεπές σε μελλοντικά ατυχήματα, εάν δεν βελτιωθεί η ασφάλεια», το διεθνές πρακτορείο σημειώνει ότι «τα συστήματα τηλεχειρισμού και επικοινωνίας των τρένων, υποχρεωτικά βάσει του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθούν να μην λειτουργούν».

 

Επιπλέον το δημοσίευμα επισημαίνει ότι «ο αριθμός του προσωπικού των σιδηροδρόμων στον κύριο σιδηροδρομικό φορέα έχει μειωθεί μετά τη συντριβή και όσοι παραμένουν, περιμένουν νέα εκπαίδευση. Η έλλειψη μεταρρυθμίσεων στην κατακερματισμένη διαχείριση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα έχει επιβραδύνει την πρόοδο».

«Δεν πήραμε το μάθημά μας και δεν δράσαμε», δήλωσε ο ερευνητής ατυχημάτων που ορίστηκε από τους συγγενείς των θυμάτων Κώστας Λακαφώσης και προσθέτει μιλώντας στο Reuters: «Δυστυχώς, ο σιδηρόδρομος δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση».

Παράλληλα το διεθνές πρακτορείο επισημαίνοντας ότι Ο ΟΣΕ απασχολεί 640 εργαζόμενους,  λιγότερους από το 2023 και τους μισούς από το 2013 προσθέτει ότι ο ΟΣΕ απασχολεί 0,4 εργαζόμενους ανά χλμ σιδηροδρόμου, αριθμός ο οποίο είναι σχεδόν το μισό του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Όσον αφορά στην έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα το Reuters, υπενθυμίζει ότι, με βάση αυτή, το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν είχαν τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα ETCS, «το οποίο μπορεί να ελέγχει εξ αποστάσεως την ταχύτητα ενός τρένου και τα φρένα του» καθώς επίσης και το GSM-R, το οποίο αποτελεί «ασύρματο δίκτυο που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών, μηχανοδηγών και ελεγκτών κυκλοφορίας».

«Το GSM-R εξακολουθεί να μην είναι ενεργοποιημένο σε όλα τα τρένα, δήλωσαν δύο αξιωματούχοι του ΟΣΕ στο Reuters» ενώ όσον αφορά στο ETCS το ίδιο μέσο αναφέρει ότι «έχει εγκατασταθεί σε όλες τις σιδηροδρομικές γραμμές, μετά από καθυστέρηση 9 ετώναλλά δεν λειτουργεί καθώς δεν έχει προστεθεί στα τρένα εν αναμονή της πιστοποίησης».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ίδιο δημοσίευμα γίνεται αναφορά και στην παρέμβαση του Ευρωπαίου εισαγγελέα ο οποίος «απήγγειλε κατηγορίες σε 18 Έλληνες αξιωματούχους για πάρα πολλές, παράνομες παρατάσεις του έργου».

«Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) ολοκλήρωσε πέρυσι μια αξιολόγηση ασφάλειας, το σχέδιο των πορισμάτων της οποίας είδε το Reuters. Ανέφερε ότι οι κανονισμοί της ΕΕ δεν εφαρμόστηκαν σωστά στην Ελλάδα, ενώ η υποχρηματοδότηση και ένα περίπλοκο σύστημα αλληλεπικαλυπτόμενων οργανισμών επιβράδυναν την αλλαγή.

» Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία νομική οντότητα στην Ελλάδα που να αναλαμβάνει τη συνολική ευθύνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», ανέφερε το προσχέδιο» σημειώνει το ίδιο δημοσίευμα.

Τέλος το Retuers αναφέρεται και στο διαδικτυακό ψήφισμα για το έγκλημα των Τεμπών σχετικά με την ενεργοποίηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, καθώς και την κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας, όταν προκύπτει ποινική ευθύνη πολιτικών προσώπων, το οποίο μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει περισσότεροι από 1 εκατ. άνθρωποι, δημοσιεύοντας και δήλωση της μητέρας θύματος του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, Μαρίας Καρυστιανού: «Το κράτος εξακολουθεί να παίζει με τον πόνο μας, το πένθος μας και υπονομεύει ολόκληρη την κοινωνία».