Στις 3:30 το μεσημέρι της Πέμπτης 20 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί η τηλεδιάσκεψη των ειδικών επιστημόνων, με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να καταλήξουν στα οριστικά μέτρα προστασίας από τον κορονοιό, τα οποία θα πρέπει να ακολουθηθούν από τα σχολεία αλλά και τις λοιπές δομές εκπαίδευσης (Πανεπιστήμια, Κολλέγια,Φροντιστήρια, ΚΞΓ, ΙΕΚ κ.α).
Όπως ήδη ενημέρωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, τους δασκάλους με τηλεδιάσκεψη, που είχε με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, η μάσκα θα είναι υποχρεωτική για τους μαθητές άνω των 10 ετών, ενώ και η μεταφορά των παιδιών με τα σχολικά λεωφορεία επίσης θα γίνεται με τη χρήση μάσκας.
Οσον αφορά στην προμήθεια της μάσκας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι επαφίεται στον καθένα να φροντίσει γι΄αυτό. Η υπουργός τόνισε, επίσης, στους εκπαιδευτικούς, όσον αφορά στις απουσίες, ότι δικαιολογημένες θα είναι μόνο αν νοσούν οι ίδιοι οι μαθητές ή κάποιο μέλος της οικογένειας ή εάν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Η κυρία Κεραμέως τούς τόνισε επίσης ότι εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση θα γίνεται αν κάποιο τμήμα ή σχολείο κλείσει λόγω κρούσματος ή αν υπάρχει τοπικό lockdown.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου και σε πλήρη σύνθεση (δηλ. με όλους τους μαθητές) και με αυξημένα μέτρα προστασίας (όπως εκτεταμένη χρήση της μάσκας, διαφορετικά διαλείμματα μαθητών κ.ά.).
Η προετοιμασία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Σχετικά με την προετοιμασία έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε σχετική συζήτηση με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους 116 νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης, μέσω τηλεδιάσκεψης. Η Υπουργός τούς ενημέρωσε για την ομόφωνη εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων σε πλήρη σύνθεση και με αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης.
Στη συζήτηση αναλύθηκαν και οι αλλαγές που εισάγονται στο σχολείο από την πρόσφατη νομοθεσία και αφορούν, μεταξύ άλλων, στα πιλοτικά προγράμματα των αγγλικών στο νηπιαγωγείο και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στην αξιολόγηση, στην εισαγωγή για πρώτη φορά της διδασκαλίας όλων των ειδικών μαθημάτων που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, μουσική, γλώσσες), στο Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, στα 28 νέα Πρότυπα και 34 Πειραματικά σχολεία που θα λειτουργήσουν από Σεπτέμβριο.
Η Νίκη Κεραμέως επισήμανε πως έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές αναφορικά με τη στελέχωση των σχολείων, καθώς η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει – μεταξύ άλλων – με διορισμένους για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, με νέους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και με προσλήψεις νωρίτερα από προηγούμενες χρονιές, με νέες ρυθμίσεις για την ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών η οποία θα γίνεται στο ίδιο το σχολείο (δίχως να χρειάζεται να μετακινείται ο εκπαιδευτικός στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που συχνά βρίσκεται σε άλλη περιοχή).
Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Συζητήσαμε με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης, για την προετοιμασία ανοίγματος των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο των αυξημένων μέτρων προστασίας λόγω κορονοϊού, των σημαντικών αλλαγών στο πρόγραμμα του σχολείου και την εκπαιδευτική καθημερινότητα που εισήχθησαν από την πρόσφατη νομοθεσία, αλλά και των νέων ρυθμίσεων για την καλύτερη, αποτελεσματικότερη και ταχύτερη στελέχωση των σχολείων μας. Ξεκινούμε τη νέα χρονιά με αισιοδοξία και προσοχή, με σχέδιο και στενή συνεργασία με όλα τα στελέχη εκπαίδευσης, για να προσφέρουμε τα καλύτερα στα παιδιά μας και την εκπαιδευτική κοινότητα εν συνόλω».
Εργαζόμενοι καθαριότητας στα σχολεία
Στο μεταξύ, εκδόθηκε η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), στην οποία προβλέπεται o αριθμός προσωπικού προς πρόσληψη στους Δήμους της χώρας για την κάλυψη των αναγκών καθαριότητας σχολικών μονάδων. Ο αριθμός των υπαλλήλων που θα εργαστούν είναι 5.000 εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης και 4.474 μερικής απασχόλησης, ενώ οι ώρες που καλύπτονται θα είναι ενισχυμένες.Τα χρήματα που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό έχουν αυξηθεί άνω του 50% και συγκεκριμένα κατά 28 εκατ. ευρώ.
Επιφυλάξεις από την αντιπολίτευση
«Η απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου, χωρίς μείωση των μαθητών ανά τάξη και χωρίς αυστηρότερες υγειονομικές προδιαγραφές, ευχόμαστε να μην αποβεί καταστροφική επιλογή», υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους οι τομεάρχες Παιδείας και Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης και Ανδρέας Ξανθός.
Οι δύο πρώην υπουργοί καταγγέλλουν «προφανή υποτίμηση του κινδύνου στο όνομα ενός κυβερνητικού success story που ήδη έχει καταρρεύσει» και «υποκριτική επίκληση της δημόσιας Υγείας από τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Παιδείας και Υγείας, στο βαθμό που αυτό δεν συνοδεύεται από μέτρα υγειονομικής θωράκισης ευαίσθητων τομέων της κοινωνικής ζωής όπως η εκπαίδευση. Σε αντίθεση με την τακτική του υποδιπλασιασμού των τμημάτων στα σχολεία και της εκ περιτροπής διδασκαλίας κατά το ολιγοήμερο άνοιγμα των σχολείων τον Μάιο και των Ιούνιο, όταν υπήρχε σημαντική υποχώρηση της πανδημίας, τώρα, που καθημερινά αυξάνεται ο αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων από τον ιό, σχεδιάζεται διδασκαλία σε πλήρη σύνθεση. Σε αίθουσες 20-30 τετραγωνικών θα είναι στοιβαγμένοι 25 μαθητές, όταν παντού (καταστήματα, συγκοινωνίες, γραφεία, εστίαση).
Οι δύο βουλευτές τονίζουν ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ, με παρεμβάσεις του στη Βουλή και στο δημόσιο διάλογο, κατέθεσε τις προτάσεις του για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων», μεταξύ των οποίων είναι: έκτακτο κονδύλι από τον προϋπολογισμό για την υγειονομική θωράκιση των σχολείων και την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, αυξημένα τεστ για εκπαιδευτικούς και ευάλωτες κατηγορίες μαθητών, δωρεάν μάσκες στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, σχολαστική καθαριότητα των αιθουσών και των WC με πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού, τάξεις 10-12 μαθητών. Επιπλέον, προτείνουν: επιτάχυνση των 10.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών φέτος, εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω των δημόσιων δικτύων, χωρίς αποκλεισμούς, εκεί όπου οι επιδημιολογικές συνθήκες την επιβάλλουν, ειδική μέριμνα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και των παιδιών ευάλωτων ομάδων, συντονιστικό όργανο Παιδείας – Υγείας ανά Δήμο, σε επικοινωνία με ΕΟΔΥ – Πολιτική Προστασία, για την αξιόπιστη παρακολούθηση των εξελίξεων σε τοπικό επίπεδο και την στοχευμένη παρέμβαση αν χρειαστεί και έμφαση στην έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα Δημόσιας Υγείας, για την ιστορία των επιδημιών, για την αξία του εμβολιασμού και των μέτρων ατομικής προστασίας κλπ.
Πηγή : ethnos.gr