«Μεγαλοστομίες, ψέματα και υποσχέσεις. Αυτό και μόνο περιελάμβανε το μενού της συνάντησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.», αναφέρει ανάμεσα σε άλλα ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και Αναπληρωτής Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Χρήστος Γιαννούλης σε ανακοίνωσή του.

Ειδικότερα, ο κ. Γιαννούλης υπογράμμισε πως οι δηλώσεις των δύο ανδρών (σ.σ. Τζιτζικώστα και Καραμανλή) μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης απλά επιβεβαίωσαν ότι “η ΝΔ και τα στελέχη της είτε ζουν σε μία εικονική πραγματικότητα είτε κοροϊδεύουν ανερυθρίαστα τους πολίτες”, ενώ στην συνέχεια παρέθεσε τις “αλήθειες” για τα συγκεκριμένα φλέγοντα ζητήματα:

“Για να δούμε όμως πια είναι η αλήθεια πίσω από τις βαρύγδουπες αναφορές των κυρίων Καραμανλή και Τζιτζικώστα.

ΜΕΤΡΟ
Η ουσιαστική διακοπή εργασιών στο Μετρό, στέρησε από τους Θεσσαλονικείς τη δυνατότητα να έχουν στη διάθεση τους ένα μέσο σταθερής ήδη από τα τέλη του 2020. Η κεντρική γραμμή θα λειτουργούσε από το 2020 για όλους στους σταθμούς πλην της Βενιζέλου και η γραμμή Καλαμαριάς το 2021, ενώ θα ξεκινούσαν και οι μελέτες για τις δυτικές επεκτάσεις.
Παρόλα αυτά προχώρησαν σε μια καταστροφική επιλογή, χωρίς κανένα επίσημο σχεδιασμό, σε βάρος και της ιστορικής κληρονομιάς της πόλης. Η επιλογή αυτή θα αυξήσει σημαντικά το κόστος του έργου και το όφελος του αναδόχου ενώ θα δημιουργήσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα για ακόμη τέσσερα τουλάχιστον χρόνια στο κέντρο της πόλης.

FLY OVER
Η κατασκευή υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (fly over) στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε χωρίς να υπάρχει επικαιροποιημένη στρατηγική κυκλοφοριακή μελέτη στη Θεσσαλονίκη, από την οποία να προκύπτει και η σκοπιμότητα αλλά και η τεχνικο-οικονομική αξιολόγηση του έργου. Το έργο εξαγγέλθηκε και εντάχθηκε στα ΣΔΙΤ με μελέτες κυκλοφοριακές, περιβαλλοντικές και τεχνικές προ δεκαετίας, και στη συνέχεια άρχισε η μελέτη του. Δεν έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση, καθώς αυτή έχει ακυρωθεί, με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, διότι περιλαμβάνει επέμβαση σε αναδασωτέα περιοχή. Για να καλύψουν και αυτή την προχειρότητα, προχώρησαν, σε αίτηση άρσης της αναδάσωσης του Σέιχ Σου. Το κερασάκι στην τούρτα μπήκε με την έκδοση –εκ των υστέρων- νέας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, τον Ιούλιο του 2020 η οποία βασίστηκε στις μελέτες και τις γνωμοδοτήσεις της αρχικής απόφασης (με στοιχεία του 2010), γεγονός που αντίκειται σε κάθε θεσμική και νομική πρακτική.

ΟΑΣΘ

Οι εκπρόσωποι του κόμματος που κυριολεκτικά χρεοκόπησε τον ΟΑΣΘ έκαναν λόγο
για «μπαχαλοποίηση του οργανισμού από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ». Όταν οι ίδιοι με τις επιλογές τους έφεραν στα όρια του το επιβατικό κοινό, που για 18 μήνες και εν μέσω πανδημίας έβλεπε να κυκλοφορούν στην πόλη μόλις 180-200 λεωφορεία. Είναι οι ίδιοι που αντί να επαναπροκηρύξουν το διαγωνισμό για αγορά σύγχρονων λεωφορείων, περιορίστηκαν σε πανάκριβες εκμισθώσεις λεωφορείων από ιδιώτες και σε επίσης πανάκριβες αγορές λεωφορείων παλαιάς τεχνολογίας Το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη δεν περιορίζεται ωστόσο μόνο στον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Έχει να κάνει και με την ποιότητα των μετακινήσεων, την οργάνωση των δρομολογίων, την κατάσταση των λεωφορείων και το γενικότερο σχεδιασμό για το μέλλον του ΟΑΣΘ.

Ε.Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΕΔΕΣΣΑΣ

Ενώ δεν έκαναν το παραμικρό για την εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων για την έναρξη κατασκευής του σημαντικού αυτού οδικού άξονα, ανακοίνωσαν την πρόθεση τους να
καταθέσουν πρόταση για ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά πως το έργο δεν μπορεί να ενταχθεί στο Ταμείο. Το ταμείο Ανάκαμψης είναι ένα σύνθετο συγχρηματοδοτούμενο εργαλείο με άξονες κυρίως την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται πως το ψέμα αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή”.

“Η μόνη συμβολή της Κυβέρνησης της ΝΔ στην Θεσσαλονίκη και τις υποδομές της είναι η καθυστέρηση και η παράδοση υποδομών στους ιδιώτες”, κατέληξε.

#menoume_speedy