Είναι πράγματι λυπηρό για όσους υπηρετούμε στο Δήμο Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα απογοητευτικό για τους πολίτες της πόλης μας να συνειδητοποιούν ότι όχι μόνο η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά και ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε τόσο μεγάλη απόσταση από την ελληνική κοινωνία, που δεν μπορούν να μάθουν, έστω και από τρίτους, τα καθημερινά προβλήματά μας, την άθλια εικόνα της πόλης μας.

Κατανοούμε την δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει ο κ. Ζέρβας από την πλήρως αποτυχημένη κυβερνητική αποστολή του και νομικά πλέον υπό διερεύνηση αγορά λεωφορείων από τον Δήμο Λειψίας, που με προσωπική του ευθύνη πραγματοποιήθηκε παρά τις ενστάσεις δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν ο ελεγχόμενος Δήμαρχος δεν έχει την τόλμη και την σοφία να παραδεχτεί το λάθος του και να αναλάβει την ευθύνη των πράξεών του, συνήθως υιοθετεί την τακτική «η καλύτερη άμυνα είναι επίθεση», παρουσιάζοντας επιλεκτική αμνησία.

Θα θέλαμε επιγραμματικά να θυμίσουμε στον κ. Ζέρβα, ότι η νομοθετική παρέμβαση που αποϊδιωτικοποίησε τον ΟΑΣΘ έγινε μόλις τον Αύγουστο του 2017. Ότι τον Αύγουστο του 2017 ο ΟΑΣΘ ήταν ήδη υπό διάλυση και ο στόλος του παροπλισμένος αφού η προμήθεια ακόμη και φτηνών ανταλλακτικών ήταν αδύνατη λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων του. 

Ότι η τηλεματική δεν υπήρχε στον ΟΑΣΘ, ούτε καν οι κωδικοί χρήσης της. Ότι χρωστούσε σε δάνεια, σε προμηθευτές, σε ασφαλιστικά ταμεία, σε όποιον κυκλοφορούσε στην πόλη, μιας και η παράταξη και το κόμμα του δημιούργησε αυτό το σκανδαλώδες μόρφωμα που επί δεκαετίες απομυζούσε δημόσιο χρήμα και ιδιωτικοποιούσε το κέρδος.

Ο κ. Ζέρβας μάλλον έγραψε την ανακοίνωσή του μαζί με τους κυβερνητικούς συνεργάτες του μπροστά σε καθρέφτη και αυτοκριτικά γράφει «επί τόσα χρόνια άφησαν τον ΟΑΣΘ να φθάσει στο έσχατο σημείο της παρακμής»

Ο κ. Ζέρβας σε μία από τις πρώτες πράξεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη, της οποίας αποφάσισε να μετατρέψει σε δεκανίκι τον εαυτό του, την ακύρωση του διαγωνισμού για την αγορά 350 καινούριων λεωφορείων νέας, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δεν άρθρωσε λέξη, ούτε μία διαμαρτυρία, έτσι για την τιμή των όπλων.

Όταν η κυβέρνηση κατάργησε τον ΑΣΥΘ, τον δημόσιο φορέα που θα εκτελούσε το σύνολο του αστικού, συγκοινωνιακού έργου, πετώντας εκτός οργανισμού τον Δήμο και την τοπική αυτοδιοίκηση πάλι ήπιε το αμίλητο νερό του κομματικού του ρόλου.

Σε αγαστή πάντα συνεργασία με την κυβέρνηση της ΝΔ προέβη στην αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον Δήμο Λειψίας χρησιμοποιώντας χρήματα από τα ανταποδοτικά τα οποία προορίζονταν για την καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό, χωρίς να έχουν τις στοιχειώδεις προδιαγραφές λειτουργίας, χωρίς να γίνουν έλεγχοι για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων, χωρίς να εφαρμόζουν την ευρωπαική πρακτική αγοράς νέων αντιρρυπαντικών λεωφορείων, χωρίς να νοιαστούν για την αξία των λεωφορείων, την μεταπωλητική τους αξία, την νομιμότητα χρηματοδότησης και διαδικασιών, την νομιμότητα δωρεάς στον ΟΑΣΘ, όταν ο Δήμος δεν μετέχει όπως προβλεπόταν στο ΑΣΥΘ που κατήργησαν.

Σε κάθε περίπτωση οι αποτυχημένες πράξεις του δεν συνέβαλλαν ούτε στο ελάχιστο για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Στο μόνο που συνέβαλε είναι να έχει η πόλη μας το δεύτερο ανέκδοτο μετά το αιώνιο ΜΕΤΡΟ της ΝΔ τα αυτοαναφλεγόμενα λεωφορεία των Ζέρβα Καραμανλή. Σήμερα δεν κυκλοφορει ούτε ένα λεωφορείο και στα βήματα του αιώνιου ΜΕΤΡΟ  ούτε πρόκειται να κυκλοφορήσει.

Όμως, το λυπηρό είναι ότι ο κ. Ζέρβας εκτός από γαλάζιο δεκανίκι της κυβέρνησης στον Δήμο Θεσσαλονίκης επιφυλάσσει για τον εαυτό του και ρόλο γαλάζιου παπαγάλου, αφού αναμασά τα ίδια ακριβώς κυβερνητικά επιχειρήματα περί αύξησης των οχημάτων που βρίσκονται σε κίνηση. Δεν μας λέει όμως πόσα από αυτά ανήκουν στον ΟΑΣΘ; Η όποια αύξηση έχει προέλθει από την παράδοση γραμμών στα ΚΤΕΛ και από συμφωνίες leasing τα οποία επίσης παρουσιάζουν προβλήματα στην συντήρησή τους.

Άλλα γαλάζια παπαγαλάκια έχουν αρχίσει να μιλάνε για πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ. Άλλωστε αποτελεί κλασσική, δοκιμασμένη, νεοφιλελεύθερη συνταγή όταν θέλεις να ιδιωτικοποιήσεις κάτι να το αφήνεις να ρημάξει και να το απαξιώσεις πλήρως. Όπως και ότι γίνονται, φανερά πλέον και επώνυμα, δηλώσεις και κινήσεις για την παράδοση του συγκοινωνιακού έργου του ΜΕΤΡΟ σε ιδιώτες. Και σε αυτό το σχέδιο, όσο ο Δήμαρχος δεν παίρνει θέση, είναι συνυπεύθυνος.

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα αστικών συγκοινωνιών. Και σήμερα που μιλάμε στην πόλη θα μπορούσε να κυκλοφορεί ΜΕΤΡΟ και 350 καινούρια λεωφορεία, ιδιοκτησίας του ΟΑΣΘ. Κάτι που θα άλλαζε εντελώς τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης. Ούτε το ένα έγινε ούτε το άλλο. Και είναι τεράστιες οι ευθύνες του Δημάρχου και για τα δύο.

Ο κ  Ζέρβας θα πρέπει να καταλάβει ότι είναι αντιμέτωπος με τις επιλογές του. Εμείς είμαστε απέναντι σε αυτές, όχι από μικροπολιτική αλλά επειδή αυτές οι επιλογές στερούν το μέλλον της Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς.