Από το κακό στο χειρότερο πάει το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα, καθώς την εβδομάδα που πέρασε… έσπασε τα κοντέρ και σοβαρά περιστατικά σε συρμούς τρένων, στα οποία ήρθε και… έδεσε μία δήλωση του υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, η οποία προκάλεσε οργή.
Το πρώτο σοβαρό περιστατικό συνέβη το περασμένο Σάββατο, όταν στον σταθμό της Λιβαδειάς, ο οδηγός του τρένου δεν αντιλήφθηκε ότι μία γυναίκα δεν είχε προλάβει να κατέβει από τον συρμό, με αποτέλεσμα να κλείσει τις πόρτες και να πιαστεί η άτυχη γυναίκα από την μπλούζα, με το τρένο να την σέρνει για αρκετά μέτρα. Ευτυχώς γλίτωσε με μικρά τραύματα.
Το δεύτερο ήρθε την Παρασκευή, όταν από σοβαρό λάθος ενός σταθμάρχη, δύο τρένα του προαστιακού, στο ύψος των Αγίων Αναργύρων, κινούνταν με αντίθετη κατεύθυνση πάνω στην ίδια γραμμή! Κάτι που είχε στοιχίσει τη ζωή σε 57 πολίτες στα Τέμπη, πήγε να επαναληφθεί στην Αθήνα, όμως ο κεντρικός σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί, έδειξαν αντανακλαστικά και γλίτωσαν τη μετωπική σύγκρουση που θα προκαλούσε το λάθος του σταθμάρχη στο Μενίδι.
Την ίδια ημέρα, στο Διακοπτό λίγο έλειψε να γίνει άλλο ατύχημα, αυτή τη φορά όχι εξαιτίας ανθρώπινου λάθους. Ενα δέντρο έπεσε πάνω στις γραμμές λίγο πριν φτάσει στο σημείο γραμμή του προαστιακού, ωστόσο οι 80 επιβάτες του τρένου χρειάστηκε να περιμένουν ώρα για να φύγουν, καθώς έπρεπε να φτάσει η πυροσβεστική στο σημείο για να απομακρύνει το δέντρο
Το τελευταίο περιστατικό ήρθε την Κυριακή όπου αυτή τη φορά το τρένο που εκτελούσε δρομολόγιο Χαλκίδα -Αθήνα, έπεσε πάνω σε δέντρα τα οποία βρίσκονταν πάνω στις γραμμές, στο κομμάτι μεταξύ Αφίδνων και Σφενδάλης. Κατά τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός, αφού ένα μεγάλο κλαδί του δέντρου, τρύπησε το τζάμι σε ένα βαγόνι και πέρασε στο εσωτερικό του. Σε εκείνες τις θέσεις δεν καθόταν κανείς, κάτι που αν είχε γίνει το αντίθετο, πιθανόν να είχαμε άλλη μία τραγωδία.
Η αντίδραση των μηχανοδηγών, τα μέτρα και η δήλωση Οικονόμου
Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο στο σιδηροδρομικό δίκτυο και οι μηχανοδηγοί, με αφορμή το τελευταίο περιστατικό διαμαρτυρήθηκαν έντονα.
«Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός της 1210, που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε τη σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση, από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή την τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: “…το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών”. Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ, Hellenic Τrain και ιδιαίτερα τη δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.
Την ώρα που το ένα επικίνδυνο περιστατικό μετά το άλλο, λαμβάνει χώρα στις σιδηροδρομικές γραμμές, ήρθε και μία δήλωση του υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, η οποία προκάλεσε αίσθηση, αφού έκανε λόγο για σοβαρό περιστατικό «μόνο στη θεωρία» και για… σατανικές συμπτώσεις..
«Το περιστατικό (αναφερόμενος στη περίπτωση των Αγίων Αναργύρων) ήταν σοβαρό μόνο στη θεωρία, αφού στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος για κανέναν» είπε και συνέχισε:
«Υπάρχει πλαίσιο διαδικασιών που εξασφαλίζει την ασφάλεια του μέσου.Ένας από τους τέσσερις σταθμάρχες επέδειξε αμέλεια, γι’ αυτό υπήρξε εισαγγελική παρέμβαση και τέθηκε εκτός υπηρεσίας ο συγκεκριμένος σταθμάρχης. Οι σατανικές συμπτώσεις είναι καλές για τα μυθιστορήματα. Εδώ μιλάμε για την ασφάλεια του κόσμου. Τα Τέμπη ήταν ένα τραγικό, πολύ κακό περιστατικό. Όμως, δεν έχουμε τέτοιες περιπτώσεις. Υπάρχει δικλείδα ασφάλειας, έχουν πολλά επίπεδα συνεννόησης οι μηχανοδηγοί με τους σταθμάρχες, δεν είναι ότι κοιμήθηκα εγώ, δεν έκανα εγώ καλά τη δουλειά μου, τρακάρουν τα τρένα. Λειτούργησε ο μηχανισμός με ασφάλεια, δεν κάναμε βουντού», πρόσθεσε.
Μετά από όλα αυτά, η διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισε να λάβει μέτρα… μόνη της. Από τον Ιανουάριο ευελπιστεί πως θα ξεκινήσει να λειτουργεί η «σιδηροδρομική αστυνομία», όπου στελέχη θα συμμετέχουν στο κέντρο επιχειρήσεων τού ΟΣΕ πού λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως για την αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών».
Την ίδια ώρα, βελτιωτικά έργα στις γραμμές γίνονται με αργούς ρυθμούς και ο κόσμος που ταξιδεύει με τρένα, δεν νιώθει απόλυτα ασφαλής.
πηγή: https://www.topontiki.gr/