Μέσα από στοιχεία του ΟΗΕ, μαθησιακά κενά και δυσκολίες αφήνει πίσω της η περίοδος της πανδημίας με χαμένες ώρες μαθημάτων, τα οποία είτε δεν έγιναν καθόλου είτε δεν έγιναν όπως θα έπρεπε.

 

Ο αριθμός των παιδιών που «έχουν μείνει πίσω» αναφορικά με τις γνώσεις και τις ικανότητες που θα έπρεπε να έχουν κατακτήσει, είναι «υπερβολικά μεγάλος», όπως σημειώνει σε δημοσίευμά του ο Guardian, επικαλούμενος τα στοιχεία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, έως και το 70% των παιδιών ηλικίας 10 ετών στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος δεν μπορούν να διαβάσουν ή να κατανοήσουν ένα απλό κείμενο, ενώ ανάλογα κενά παρατηρούνται και στα μαθηματικά. Συγκριτικά, κατά την πρό-Covid περίοδο, το αντίστοιχο ποσοστό – που έχει τώρα εκτοξευθεί στο 70% – υπολογιζόταν κοντά στο 53%.

Στη Νότια Αφρική για παράδειγμα, τα παιδία του δημοτικού είναι σαν έχουν χάσει μια ολόκληρη σχολική χρονιά. Ανάλογα προβλήματα παρατηρούνται ωστόσο ακόμη και σε πολιτείες των ΗΠΑ, με τα 2/3 των μαθητών ηλικίας 8 και 9 ετών να παίρνουν για παράδειγμα «κάτω από τη βάση» στα τεστ των μαθηματικών.

Το πρόβλημα αποτυπώνεται, με συγκεκριμένα στοιχεία, σε έκθεση της Unesco, της Unicef και της Παγκόσμιας Τράπεζας, υπό τον χαρακτηριστικό τίτλο «The State of the Global Education Crisis» («Η κατάσταση της παγκόσμιας εκπαιδευτικής κρίσης»).

Με πληροφορίες από the Guardian και καθημερινή