Η «σοκολάτα Ντουμπάι» έχει αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα στο TikTok, με πωλήσεις που αγγίζουν τα 500 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε έξι μήνες. Ωστόσο, το προϊόν δεν έχει κατοχυρωθεί εμπορικά, καθώς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν έχουν υπογράψει διεθνείς συμφωνίες που να αφορούν γεωγραφικές ενδείξεις.

Η επιτυχία της δημιούργησε νομικά ζητήματα, καθώς οι γερμανικές αλυσίδες Lidl και Aldi βρίσκονται σε δικαστικές διαμάχες. Το εφετείο της Φρανκφούρτης έκρινε ότι οι Lidl μπορούν να συνεχίσουν την πώληση της «σοκολάτας Ντουμπάι», παρά το ότι το προϊόν δεν παρασκευάζεται στο Ντουμπάι. Η απόφαση προήλθε μετά από προσφυγή ενός Γερμανού μεγαλέμπορου τροφίμων που εισάγει την αυθεντική σοκολάτα από την εταιρεία Fex. Ο ενάγων υποστήριξε ότι η ονομασία του προϊόντος των Lidl παραπλανά τους καταναλωτές, αλλά το δικαστήριο αποφάσισε ότι η ονομασία δεν δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις, καθώς αναφέρεται σε γενική έννοια χωρίς συγκεκριμένο τόπο προέλευσης.

Αντίθετα, σε άλλη περίπτωση, το πρωτοδικείο της Κολωνίας είχε αποφασίσει υπέρ του ίδιου εμπόρου εναντίον της Aldi, απαγορεύοντας την πώληση «σοκολάτας Ντουμπάι» που παραγόταν στην Τουρκία, κρίνοντας ότι υπήρχε κίνδυνος παραπλάνησης των καταναλωτών.

Ειδικότερα, το εφετείο της Φρανκφούρτης διαπίστωσε ότι η ονομασία «σοκολάτα Ντουμπάι» δεν παραπέμπει σε συγκεκριμένο τόπο παραγωγής, και ότι η συσκευασία του προϊόντος αναφέρει ότι τα συστατικά προέρχονται από χώρες εντός και εκτός ΕΕ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ίδιος έμπορος είχε νικήσει σε άλλη υπόθεση κατά της Aldi, όπου οι δικαστές είχαν κρίνει ότι υπήρχε κίνδυνος παραπλάνησης των καταναλωτών. Οι δύο υποθέσεις διαφέρουν, καθώς η σοκολάτα Lidl αναφέρεται ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας και δεν υπονοεί ότι προέρχεται από το Ντουμπάι.

Η «σοκολάτα Ντουμπάι» είχε πρωτοεμφανιστεί στο Ντουμπάι από την Σάρα Χαμουντά, η οποία δημιούργησε τη συνταγή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της το 2024. Η συνταγή έγινε γνωστή παγκοσμίως μέσω TikTok, αλλά δεν έχει κατοχυρωθεί εμπορικά, γεγονός που εντείνει τις νομικές διαμάχες.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η «σοκολάτα Ντουμπάι» έχει πραγματοποιήσει πωλήσεις 500 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως σε μόλις έξι μήνες, χωρίς να υπολογίζεται ο τζίρος των Χριστουγέννων, κάτι που καθιστά το προϊόν ιδιαίτερα ελκυστικό και επίκαιρο.