Λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έχουν δημιουργηθεί με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης λειτουργούν ως influencers της ακροδεξιάς. Αυτοί οι λογαριασμοί εμφανίζονται ως γυναίκες «της διπλανής πόρτας» με πολιτικές ανησυχίες, απογοητευμένες από την αριστερά, ενώ στην πραγματικότητα προωθούν τις θέσεις του ακροδεξιού κόμματος «Εναλλακτική για τη Γερμανία» (AfD).
Οι λογαριασμοί αυτοί, όπως η Λαρίσα, η Σοφία, η Αϊλίν και η Λάρα, αναπαράγουν και διαδίδουν ψεύτικο περιεχόμενο που σχετίζεται με την ακροδεξιά. Ορισμένοι από αυτούς παραδέχονται ότι είναι δημιουργήματα AI, ενώ άλλοι δεν παρέχουν καμία ένδειξη για την τεχνητή προέλευση του περιεχομένου τους, κάτι που δημιουργεί κινδύνους για την επιρροή τους.
Πώς λειτουργούν οι AI influencers
Η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας XplaiNLP στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, Βέρα Σμιτ, εξηγεί ότι αυτοί οι λογαριασμοί συχνά εκφράζουν υποστήριξη για την ακροδεξιά, τον Ντόναλντ Τραμπ και φιλορωσικές θέσεις. Διακινούν memes που σχετίζονται με τις θέσεις της AfD και χρησιμοποιούν την μπλε καρδιά στις αναρτήσεις τους για να δηλώσουν την υποστήριξή τους στην ακροδεξιά.
Μερικές φορές καλούν ανοιχτά τους ακολούθους τους να ψηφίσουν το ακροδεξιό γερμανικό κόμμα, δημοσιεύοντας δηλώσεις όπως «Ο Τραμπ είναι ο μόνος που μπορεί να μας σώσει» και «Ψηφίζω #AfD, γιατί θέλω μια ασφαλή και ανθισμένη Γερμανία».
Ρόλος των AI influencers στην εκστρατεία της AfD
Οι λογαριασμοί αυτοί παίζουν ενεργό ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία του AfD, όπως αναφέρει η διευθύντρια του εκπαιδευτικού κέντρου Anne Frank, Ντέμπορα Σνάμπελ. Δημιουργούν περιεχόμενο που δεν περιορίζεται μόνο σε πολιτική προπαγάνδα, αλλά προωθούν και ομοφοβικά και αντιφεμινιστικά σχόλια, επιτιθέμενοι σε πολιτικούς των Πρασίνων και της Αριστεράς.
Η ηγέτιδα του AfD, Άλις Βάιντελ, προβάλλεται από αυτούς τους λογαριασμούς ως πρότυπο για τη νέα γενιά και «υποδειγματική γυναίκα». Η Άννα Χίλερ από το Ινστιτούτο Στρατηγικού Διαλόγου επισημαίνει ότι η Νέα Δεξιά χρησιμοποιεί τις γυναίκες για να στρατολογήσει μέλη, με την AI να δημιουργεί εικόνες άριων Γερμανών.
Ο λογαριασμός «Larissa Wagner» είναι ένα τυπικό παράδειγμα των AI ακροδεξιών influencers, παρουσιάζοντας τον εαυτό της ως 22χρονη από τη Σαξονία, ευσεβή χριστιανή και με προπάππο στη Βέρμαχτ.
Χαμηλή η αυθεντική αλληλεπίδραση
Προς το παρόν, οι περισσότεροι AI influencers δεν έχουν σημαντική αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η επιρροή τους στις εκλογές θα είναι μάλλον περιορισμένη. Ωστόσο, οι χρήστες συχνά δεν αναγνωρίζουν αν το περιεχόμενο είναι τεχνητής νοημοσύνης ή αυθεντικό.
Η Άννα Χίλερ τονίζει ότι πολλοί χρήστες απλώς σκρολάρουν χωρίς να αναρωτιούνται για την προέλευση του περιεχομένου, ενώ τα βίντεο και οι αναρτήσεις δεν επισημαίνονται ως παραγόμενα από AI, κάτι που αποτελεί σημαντικό πρόβλημα.
Δημιουργοί των AI λογαριασμών
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες ατόμων που δημιουργούν αυτούς τους λογαριασμούς. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει άτομα με ακροδεξιά προφίλ που χρησιμοποιούν AI για να επεκτείνουν την επιρροή τους. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει οργανωμένες ομάδες που σχετίζονται με την AfD και άλλες ακροδεξιές οργανώσεις.
Η διευθύντρια του εκπαιδευτικού κέντρου Anne Frank επισημαίνει ότι ακροδεξιοί κύκλοι συνεργάζονται με επικοινωνιακές εταιρείες για να δημιουργήσουν αυτές τις εικόνες.