Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε προσφάτως τις προθέσεις της για καλύτερο έλεγχο των διαφημίσεων πολιτικής φύσεως, με γνώμονα να προάγει τον πλουραλισμό και την ποιοτική πληροφόρηση των πολιτών.
Η έως τώρα στρατηγική που έχει χαράξει πάνω στο ζήτημα στηρίζεται, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, σε τρεις θεμελιώδης πυλώνες: στην προώθηση δίκαιων εκλογών, στην ενδυνάμωση της ελευθερίας του Τύπου, καθώς και στην πάταξη της παραπληροφόρησης.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν στην Commission κάποια εργαλεία που χρησιμοποιούνται στις προεκλογικές καμπάνιες και συνδυάζουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα με ψυχολογικής και προσωποποιημένης φύσεως τρικ.
Ενώ λοιπόν κάποια από αυτά βρίσκονται εντός νομοθετικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάποια άλλα κυμαίνονται ακόμα σε γκρίζες ζώνες, με αποτέλεσμα η Επιτροπή επιθυμεί να τα φέρει στα μέτρα αυστηρότερων προδιαγραφών που θα επιβάλλουν μεγαλύτερη διαφάνεια προς την κατεύθυνση των πολιτών
Φυσικά μια τέτοια αλλαγή θα αποδειχτεί μάλλον αρκετά χρονοβόρα, ωστόσο το σχετικό αναλυτικό πρόγραμμα που έχει βγει για το 2021 είναι πιθανό να βοηθήσει να πάρουν τα πράγματα τον δρόμο τους με μεγαλύτερες ταχύτητες.
Στο ίδιο πνεύμα, υπάρχει και ένα επιμέρους πλάνο που θα στοχεύσει στη μείωση των ξένων παρεμβάσεων, δημιουργώντας ένα ισχυρότερο πλαίσιο που θα επιτρέψει στην Ε.Ε να ανακτήσει τον έλεγχο ως προς το ποιόν των διαφημίσεων τέτοιου βεληνεκούς.
Σε κάθε περίπτωση, η αναγνώριση της επικινδυνότητας της στοχευμένης πολιτικής διαφήμισης, δε θα μπορούσε παρά να είναι ένα καλό πρώτο βήμα προς την ποιοτική ενίσχυση των χρηματοδοτούμενων εκστρατειών προώθησης, έτσι ώστε αυτές να είναι στην υπηρεσία των πολιτών κι όχι των τυχόν συμφερόντων μικροπολιτικής.